Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hvězdou legend v Českém Krumlově Michael Stoschek

Součástí oslav Rallye Český Krumlov byla Rallye legendy Show pro historická soutěžní automobily let minulých. Pořadatelům se podařilo dát dohromady velice kvalitní přehlídku automobilů a diváci to také náležitě ocenili.

Největší hvězdou v seznamu přihlášených byla německá dvojice Michael Stoschek a Dieter Hawranke s krásným Porsche 911 v barvách Bastos. Stoschek patřil ke špičce evropského šampionátu historiků, mj., v roce 1995 vyhrál Rallye Vltava Historic a o rok dřív dojel druhý a celkově byl v Evropě třetí. Za svoji kariéru vystřídal hodně automobilů a nasbíral nespočet výborných umístění.



Další dvě Porsche 911 přivezla početná sestava Italů, kterou doplňovala ještě třeba Lancia Delta Integrale HF nebo Renault Clio Maxi. Se stejným modelem úspěšně kdysi závodili Jean Ragnotti nebo Philippe Bugalski, jehož jméno bylo i na voze.



Na Opelu Ascona B se startovním číslem 206 jsme si mohli přečíst jméno Jochi Kleint. Právě tento Němec vybojoval se stejným modelem titul mistra Evropy v roce 1979 a my si ho velice dobře pamatujeme z Rajdu Polského.




Řada majitelů historických automobilů, většinou jde o repliky nebo kopie (ale komu by to vadilo) jsou zbarveny tak, jak kdysi jezdily třeba v továrních barvách. Stačilo se podívat na Audi Sport Quattro S1 v barvách HB. Bohužel na start nedorazil rakouský jezdec Mario Klepatsch s krásným Opelem Ascona 400 v barvách Rothmans. Technika zklamala už na přejezdu do Českého Krumlova.



Abychom jen nemluvili o zahraniční účasti, tak nesmíme zapomenout na Martina Rohlenu, vedle kterého do Škody 130 LR usedla poprvé Petra Husáková. Jeho automobil je přesnou kopií stotřicítky Jirky Sedláře a Martin Rohlena mu svoji dravou jízdou nedělá rozhodně ostudu. „Chci, aby se diváci bavili. Často se mě ptají, proč právě auto v barvách Jirky Sedláře. Asi proto, že taťka chtěl dobové barvy, a nakonec padla volba na Podhoran, i po dohodě s panem Častulíkem, který se Sedlářem jezdil. Dokonce nám pochválil odstín, že jsme ho trefili. Jako kluk jsem chodil na závody, ale dlouho jsem se dívat nevydržel. Takhle nejde přeci jezdit, vždyť na tom nic není, přemýšlel jsem. Už jen kvůli lidem, aby si závody užili. Snad jsem je trochu pobavil teď v Krumlově. Nikdy jsem tady nestartoval, a jsem nadšen. Lepší erzety jsem asi ještě nejel. Díky všem pořadatelům,“ řekl nám po dojetí do cíle Martin Rohlena.


Ještě se musíme zmínit o jedné posádce, která se po mnoha letech opět vrátila k sobě, sice ne do škodovky jako kdysi, ale do Fordu Escort. Řeč je o Stanislavu Fošumu, který celý svůj život zasvětil českokrumlovské rallye a jeho spolujezdci Vratislavu Kulhánkovi, před lety šéf škodovky.





JL 22.5.2023
Foto JL + Daniel Folprecht

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar