Hrabě Harrach vyhrál Historic Vltava
Na start jubilejního 20. ročníku Historic Vltava Rallye se nakonec dostavilo jen 39 posádek a do cíle jich dojelo po absolvování patnácti rychlostních zkoušek s délkou 160 kilometrů jen 28. Při neúčasti Italů Brazzoliho a Rossiho vládl soutěži zkušený Rakušan Ernst Harrach s Mitsubishi Lancer 2000 Turbo z roku 1981.
Od první zkoušky na tradičním čínovském okruhu se ujali vedení, které do cíle navýšili na více než minutu před druhým Miroslavem Janotou s opelem Kadett Coepé. Tím si se spolujezdcem Pavlem Dreslerem zajistili titul mistrů Evropy v kategorii 2.
Mimochodem vyhráli dvě poslední noční zkoušky a také první dvě sobotní etapy a stáhli tak ztrátu na vedoucího jezdce na necelých šestnáct sekund. „Náš soupeř ráno obul nevhodné pneumatiky, nicméně poté, co tento handicap smazal, už nám zase začal ujíždět. My oproti ránu naopak trochu polevili v tempu, v první řadě se totiž stále snažíme plnit jasné zadání – dojet úspěšně do cíle,“ nechal se slyšet Janota.
Ještě po třetí zkoušce se držel na třetí příčce zkušeným Rainhard Hainbach s Opelem Ascona, ale výletem mimo trať se propadl až na 33. pozici. Skvělou jízdou na dalších zkouškách se však dokázala posunout až na 11. příčku. Před takovým výkonem nezbývá než smeknout. Mnohem větší smůlu měl jeho krajan Heinz Walter Schewe, který havaroval a musel vzdát. Po zaváhání Hainbacha se na bronzový stupínek dostal hezky jedoucí Ir Frank Cunningham s Fordem Escort RS, který se uvedl hodinami na okruhu. Ale v deštivém sychraveém počasí se pak cítil jako ryba ve vodě A na čtvrté pak náš Jan Krejča se Škodou 130 LR.
Výborně si na deštivých a nočních zkouškách vedl také další domácí pilot voz
u Škoda 110L Petr Hejhal, který se rychlými časy v závěru posunul až do elitní desítky.
Nízký počet startujících mnozí přikládali souběžně pořádané italské Rally Legend v san Marinu, ale to nebude hlavní důvod. Jezdci stratující na této soutěži by k nám asi jen těžko přijeli. Důvodem bude možná vysoké startovné, malá propagace soutěže v zahraničí.Pro malý zájem byla zrušena jízda pravidelnosti, která měla ovšem navíc vést po úplně jiné trase, což lze jen těžko pochopit. Při menším startovném by o pravidelnost zájem určitě byl. V neposlední řadě mohla být zařazena, po vzoru Barum rally nebo Rally Bohemia, demonstrční jízda a hned by bylo startujících hodně. Snad příště.
JL, 10.10.2011
foto J.Jiřík
Mimochodem vyhráli dvě poslední noční zkoušky a také první dvě sobotní etapy a stáhli tak ztrátu na vedoucího jezdce na necelých šestnáct sekund. „Náš soupeř ráno obul nevhodné pneumatiky, nicméně poté, co tento handicap smazal, už nám zase začal ujíždět. My oproti ránu naopak trochu polevili v tempu, v první řadě se totiž stále snažíme plnit jasné zadání – dojet úspěšně do cíle,“ nechal se slyšet Janota.
Ještě po třetí zkoušce se držel na třetí příčce zkušeným Rainhard Hainbach s Opelem Ascona, ale výletem mimo trať se propadl až na 33. pozici. Skvělou jízdou na dalších zkouškách se však dokázala posunout až na 11. příčku. Před takovým výkonem nezbývá než smeknout. Mnohem větší smůlu měl jeho krajan Heinz Walter Schewe, který havaroval a musel vzdát. Po zaváhání Hainbacha se na bronzový stupínek dostal hezky jedoucí Ir Frank Cunningham s Fordem Escort RS, který se uvedl hodinami na okruhu. Ale v deštivém sychraveém počasí se pak cítil jako ryba ve vodě A na čtvrté pak náš Jan Krejča se Škodou 130 LR.
Výborně si na deštivých a nočních zkouškách vedl také další domácí pilot voz
u Škoda 110L Petr Hejhal, který se rychlými časy v závěru posunul až do elitní desítky.
Nízký počet startujících mnozí přikládali souběžně pořádané italské Rally Legend v san Marinu, ale to nebude hlavní důvod. Jezdci stratující na této soutěži by k nám asi jen těžko přijeli. Důvodem bude možná vysoké startovné, malá propagace soutěže v zahraničí.Pro malý zájem byla zrušena jízda pravidelnosti, která měla ovšem navíc vést po úplně jiné trase, což lze jen těžko pochopit. Při menším startovném by o pravidelnost zájem určitě byl. V neposlední řadě mohla být zařazena, po vzoru Barum rally nebo Rally Bohemia, demonstrční jízda a hned by bylo startujících hodně. Snad příště.
| 1.Harrach – Welsersheimb | Mitsubishi Lancer | 01:37:57.8 |
| 2.Janota – Dresler | Opel Kadett Coupe | +00:01:19.8 |
| 3.Cunningham – Forde | Ford Escort MK II | +00:04:34.9 |
| 4.Krejča – Šárka | Škoda 130 LR | +00:06:13.8 |
| 5.Pasutti – Campeis | Porsche 911 SC | +00:07:04.2 |
| 6.Haavikko – Haavikko | Ford Escort RS 1600 | +00:10:47.2 |
| 7.Pekkala – Rosberg | Audi Quattro | +00:11:09.3 |
| 8.Hämäläinen – Mäki | Opel Monza | +00:11:49.8 |
| 9.Hejhal P. – Hejhal M. | Škoda 110 | +00:12:40.4 |
| 10.Kuhn – Burger | Porsche 911 SC | +00:13:48.3 |
JL, 10.10.2011
foto J.Jiřík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













