Historiky v Pačejově ovládl Marcel Tuček s dcerou Terezou
Ve čtyřicátém ročníku Invelt Rally Pačejov nesoutěžily pouze soudobé automobily, ale ještě před nimi vyjely na trať posádky s historickými vozy, aby bojovaly o body do mistrovství republiky.
Na startu chyběl Vlastimil Neumann, vítěz všech dosavadních rallye s Fordem Escort Cosworth a do soutěže neodstartoval ani Libor Kotrmon. Nepřijel ani Petr Hustý s Mercedesem nebo Jindra Štolfa se škodovkou.
A tak největším favoritem byl Jiří Káňa s Fordem Sierra Cosworth, který také vyhrál první (před Černým s Ladou) a třetí rychlostní zkoušku (před Engem) a usadil se na čele s náskokem čtyřiceti sekund před Tomášem Engem s Fordem Escort. Ten se sestrou Lucií vyhrál druhý úsek před Káňou a vypadalo to na pěkný souboj. Ten však ukončila hned následující zkouška. Nejdříve Kána ztratil dvaadvacet sekund, ale vedení si ještě udržel, ovšem už před Marcelem Tučkem s Mazdou RX7. Tomáš Enge ve zkoušce odstoupil pro technickou závadu, zatímco Jiří Kána ze stejného důvodu vzdal za cílem.
Soutěž se dostala do druhé poloviny, v níž už kraloval právě Marcel Tuček, s dcerou Terezou vyhrál čtyři zkoušky a zaslouženě zvítězil. Mezi moderními automobily by mu patřila osmnáctá příčka. S automobilem, s jakým v roce 1984 a 85 dojel Ingvar Carlsson na Rallye Škoda druhý.
Po vítězství v šesté zkoušce se k němu přiblížil na 14 sekund Jan Krejča se Škodou 130 L, ale nakonec mu chybělo v cíli 44 sekund.
Třetí místo vybojoval Stanislav Budín s BMW 2002 před Petrem Michálkem se Suzuki. Historici se divákům líbili, i když úmrtnost byla tentokrát poměrně velká. Z 34 odstartovaných vozů dorazilo do Horažďovic jen osmnáct. Byl mezi nimi i Peter Hinderer s krásným Porsche 911, od něhož se určitě čekalo lepší než dvanácté místo. Naopak diváky bavil Jan Bezemek krásnými rozevlátými smyky se Škodou 130 L.
V roli předjezdce se představil bývalý vynikající skotský jezdec Jimmy McRae, nejdříve s Opelem Manta, v závěru pak s Vauxhallem Chevette, tedy s vozy s nimiž aktivně závodil.
Pětinásobný mistr Velké Británie z let 1981, 1982, 1984, 1987 a 1988. je ve svých 75 letech stále aktivní a jezdí závodit v historických rally. „Ve svojí mysli se stále cítím jako mladík. Nezapomeňte, že jsem se k rally dostal poměrně pozdě. Proto pokud jde o mě, myslím, že pozdě můžu i skončit,“ prohlásil otec Alistera a tragicky zesnulého Colina.
JL 31.7.2019
A tak největším favoritem byl Jiří Káňa s Fordem Sierra Cosworth, který také vyhrál první (před Černým s Ladou) a třetí rychlostní zkoušku (před Engem) a usadil se na čele s náskokem čtyřiceti sekund před Tomášem Engem s Fordem Escort. Ten se sestrou Lucií vyhrál druhý úsek před Káňou a vypadalo to na pěkný souboj. Ten však ukončila hned následující zkouška. Nejdříve Kána ztratil dvaadvacet sekund, ale vedení si ještě udržel, ovšem už před Marcelem Tučkem s Mazdou RX7. Tomáš Enge ve zkoušce odstoupil pro technickou závadu, zatímco Jiří Kána ze stejného důvodu vzdal za cílem.
Soutěž se dostala do druhé poloviny, v níž už kraloval právě Marcel Tuček, s dcerou Terezou vyhrál čtyři zkoušky a zaslouženě zvítězil. Mezi moderními automobily by mu patřila osmnáctá příčka. S automobilem, s jakým v roce 1984 a 85 dojel Ingvar Carlsson na Rallye Škoda druhý.
Po vítězství v šesté zkoušce se k němu přiblížil na 14 sekund Jan Krejča se Škodou 130 L, ale nakonec mu chybělo v cíli 44 sekund.
Třetí místo vybojoval Stanislav Budín s BMW 2002 před Petrem Michálkem se Suzuki. Historici se divákům líbili, i když úmrtnost byla tentokrát poměrně velká. Z 34 odstartovaných vozů dorazilo do Horažďovic jen osmnáct. Byl mezi nimi i Peter Hinderer s krásným Porsche 911, od něhož se určitě čekalo lepší než dvanácté místo. Naopak diváky bavil Jan Bezemek krásnými rozevlátými smyky se Škodou 130 L.
V roli předjezdce se představil bývalý vynikající skotský jezdec Jimmy McRae, nejdříve s Opelem Manta, v závěru pak s Vauxhallem Chevette, tedy s vozy s nimiž aktivně závodil.
Pětinásobný mistr Velké Británie z let 1981, 1982, 1984, 1987 a 1988. je ve svých 75 letech stále aktivní a jezdí závodit v historických rally. „Ve svojí mysli se stále cítím jako mladík. Nezapomeňte, že jsem se k rally dostal poměrně pozdě. Proto pokud jde o mě, myslím, že pozdě můžu i skončit,“ prohlásil otec Alistera a tragicky zesnulého Colina.
1.Tuček – Tučková | Mazda RX 7 | 00:50:08,5 |
2.Krejča – Šárka | Škoda 130 L | +0:44.7 |
3.Budil – Vejvoda | BMW 2002 | +01:04.3 |
4.Michálek – Maryška | Suzuki Swift GTi | +01:05.2 |
5 Stolarek – Jaros | Suzuki Swift GTi | +02:32. |
6.Zenkl – Omelka | Škoda Favorit 136 L | +02:56.7 |
7.Bezemek – Zuzánek | Škoda 130 L | +03:23.1 |
8.Klepáč – Outěřický | Peugeot 205 Gti | +03:37.0 |
9.Fadrný – Fadrná | Lada VFTS | +03:54.2 |
10.Šubrt – Reitmajerová | Škoda 130 LR | +04:22.2 |
JL 31.7.2019
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout