Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Historiky v Pačejově ovládl Marcel Tuček s dcerou Terezou

Ve čtyřicátém ročníku Invelt Rally Pačejov nesoutěžily pouze soudobé automobily, ale ještě před nimi vyjely na trať posádky s historickými vozy, aby bojovaly o body do mistrovství republiky.

Na startu chyběl Vlastimil Neumann, vítěz všech dosavadních rallye s Fordem Escort Cosworth a do soutěže neodstartoval ani Libor Kotrmon. Nepřijel ani Petr Hustý s Mercedesem nebo Jindra Štolfa se škodovkou.



A tak největším favoritem byl Jiří Káňa s Fordem Sierra Cosworth, který také vyhrál první (před Černým s Ladou) a třetí rychlostní zkoušku (před Engem) a usadil se na čele s náskokem čtyřiceti sekund před Tomášem Engem s Fordem Escort. Ten se sestrou Lucií vyhrál druhý úsek před Káňou a vypadalo to na pěkný souboj. Ten však ukončila hned následující zkouška. Nejdříve Kána ztratil dvaadvacet sekund, ale vedení si ještě udržel, ovšem už před Marcelem Tučkem s Mazdou RX7. Tomáš Enge ve zkoušce odstoupil pro technickou závadu, zatímco Jiří Kána ze stejného důvodu vzdal za cílem.



Soutěž se dostala do druhé poloviny, v níž už kraloval právě Marcel Tuček, s dcerou Terezou vyhrál čtyři zkoušky a zaslouženě zvítězil. Mezi moderními automobily by mu patřila osmnáctá příčka. S automobilem, s jakým v roce 1984 a 85 dojel Ingvar Carlsson na Rallye Škoda druhý.
Po vítězství v šesté zkoušce se k němu přiblížil na 14 sekund Jan Krejča se Škodou 130 L, ale nakonec mu chybělo v cíli 44 sekund.



Třetí místo vybojoval Stanislav Budín s BMW 2002 před Petrem Michálkem se Suzuki. Historici se divákům líbili, i když úmrtnost byla tentokrát poměrně velká. Z 34 odstartovaných vozů dorazilo do Horažďovic jen osmnáct. Byl mezi nimi i Peter Hinderer s krásným Porsche 911, od něhož se určitě čekalo lepší než dvanácté místo. Naopak diváky bavil Jan Bezemek krásnými rozevlátými smyky se Škodou 130 L.


V roli předjezdce se představil bývalý vynikající skotský jezdec Jimmy McRae, nejdříve s Opelem Manta, v závěru pak s Vauxhallem Chevette, tedy s vozy s nimiž aktivně závodil.
Pětinásobný mistr Velké Británie z let 1981, 1982, 1984, 1987 a 1988. je ve svých 75 letech stále aktivní a jezdí závodit v historických rally. „Ve svojí mysli se stále cítím jako mladík. Nezapomeňte, že jsem se k rally dostal poměrně pozdě. Proto pokud jde o mě, myslím, že pozdě můžu i skončit,“ prohlásil otec Alistera a tragicky zesnulého Colina.



1.Tuček – TučkováMazda RX 700:50:08,5
2.Krejča – ŠárkaŠkoda 130 L+0:44.7
3.Budil – VejvodaBMW 2002+01:04.3
4.Michálek – MaryškaSuzuki Swift GTi+01:05.2
5 Stolarek – JarosSuzuki Swift GTi+02:32.
6.Zenkl – OmelkaŠkoda Favorit 136 L+02:56.7
7.Bezemek – ZuzánekŠkoda 130 L+03:23.1
8.Klepáč – OutěřickýPeugeot 205 Gti+03:37.0
9.Fadrný – FadrnáLada VFTS+03:54.2
10.Šubrt – ReitmajerováŠkoda 130 LR+04:22.2





JL 31.7.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar