Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Historické motocykly na Andělských schodech

V loňském roce uspořádali Kytínští veteránisté závod do vrchu historických motocyklů nazvaný Andělské schody, vedoucí zčásti po dnes již nevyužívané silnici stejného názvu mezi Mníškem pod Brdy a Voznicí. Nápad se ujal a k druhému ročníku se dostavilo 88 strojů.

Stáří motocyklů bylo limitováno rokem 1975, ale vzhledem k vysoké účasti, uvažují pořadatelé, jestli hranici ještě trochu nesnížit. Jak je u nás už zvykem, převažovaly motocykly české výroby, hlavně Jawa a ČZ, ale na startu se objevily i elegantní skútry Čezeta nebo Manet. Jeden z pořadatelé Josef Holakovský nechal doma tentokrát stroje Peugeot a osedlal Ogara v původním stravu z roku 1946.

Hlavní pořadatelé a otec myšlenky Petr Hůlka se svezl mimo soutěž se svým Sunbeam 5 s proutěným přívěsným vozíkem, který letos slaví kulaté jubileum – sté narozeniny. A to byste koukali v jaké, je kondici.

S řemenáčem Monet Goyon, rok výroby 1926, startoval známý a vynikající motorář mnoha soutěžních automobilů Tomáš Fuchs. Ale ještě o rok starší byl stroj Terrot F, s nímž nejel tak trochu netradičně pan Michal Pomahač. Naopak, mladší, z roku 1932, resp. 1933 byly dva francouzské stroje Gnome Rhone. Početné zastoupení měla i značka BMW, prezentovaná kromě cestovního modelu…především vojenskými R12 side (1938) a R66 (1970).

Ze zajímavých motocykl zahraničních značek jmenujme ještě Norton ES 2, Standard BS 500, Sunbeam S8, Ariel 4F, Dollar a hlavně Nimbus 750 z roku 1949, který řídil Martin Stárek, sběratel užitkových a nákladních automobilů, a mj. majitel pojízdné Locomobily. Jediná dánská továrna Nimbus, založená už v roce 1919, vybavovala své stroje od začátku řadovým vzduchem chlazeným čtyřválcem objemu 750 cm. Zadní kolo bylo poháněno kardanovým hřídelem.

Kuriozitou byl kolopásový tahač NSU HK 101, vyráběných v letech 1940 až 44 firmou NSU a také Stoewer. Často se vozidlu říkalo volně přeloženo malý pásový motocykl. Za řidičem uložený čtyřválec z Opelu Olympia měl objem 1,5 litru a výkon 36 k. Prostřednictvím třístupňové převodovky a dvoustupňové přídavné jsoua poháněna přední hnací kola. Celé vozidlo váží kolem 1280 kilogramů. Právem tak získal jeho majitel Jiří Vávra Cenu veteránistů Kytína a Chouzavé.

A kdo vyhrál? Všichni. Smyslem akce je na jedné straně si zasoutěžit, ale na druhé se hlavně dobře pobavit, a to se určitě, i přes chladné počasí, podařilo. První místo si z Andělských schodů odvezl Jan Chadima na Stadionu. Ve dvou jízdách se odchýlil o šest setin sekundy. O dvě desetiny se „rozešel“ v časech Pavel Rytech na stroji Standard. Třetí místo obsadila Kačka Holakovský na mopedu Motobecane, které uteklo stříbro o dvě setiny.


Pravidelnost

1. Chadima JanStadion00:00,06
2. Rytych PavelStandard RS 50000:00,20
3. Holakovská KateřinaMotobecane00:00,22




Nejrychlejší jezdec
Izák Robert, BMW R66, čas 00:56,09


Nejstarší stroj
Pomahač Michal, Terrot F (1925)


Nejúspěšnější žena
Dušková Lucie – Dandy 50


Cena elegance
1.Hýsek MilanAlcyon
2.Oborník Miroslav st.Jawa 250
3. Fulín RomanJawa 175



Cena starosty Kytína
Holakovská Milena – Honda Scooter


Cena starosty Voznice
Spolek studničkářů


Cena veteránistů Kytína a Chouzavé
Vávra Jiří – NSU HK 101


Cena sponzora
Jalovcová Hana - Babeta


Cena pořadatele
Jalovcová Hana - Babeta

Absolutní vítěz
Chadima Jan


Cena pro Václava Zapadlíka - poděkování



J.Lasík 4.5.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar