Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Historic Vltavu vyhrál Comas se Stratosem

Slavná éra Rally Vltava, v sedmdesátých letech výkladní skříň československého automobilového sportu skončila v roce 1974 triumfálním vítězstvím Waltera Röhrla. Nastalo dlouhé období temna a teprve v roce 1990 obnovil PAMK „Vltavu“, ale jen pro historické automobily.

Letos se jel už 26. ročník, zatím asi nejlépe a nejpočetněji obsazený. Po roce se do Klatov vrátil Erik Comas s Lancií Stratos, expilot formule 1, který vloni vedl do poloviny soutěže. Letos už jeho Stratos nestávkoval, Comas vyhrál sedm rychlostních zkoušek a vedl od startu až do cíle. Od svých soupeřů si hned v úvodu vytvořil dostatečný odstup. O druhou příčku bojovali s vozy Porsche 911 Ital Da Zanche a Fin Silvasti. Oba také vyhráli zbývající zkoušky – Da Zanche čtyři a Silvasti tři. Do šesté si držel stříbrnou pozici Da Zanche, pak chyboval, ztratil minutu a druhé místo musel tak přenechat Silvastimu, kterému deštivá sobotní etapa opravdu svědčila. Na vítězného Comase mu ale chybělo čtyřicet sekund.

Teprve čtvrtá příčka patřila Noru Jensenovi, který po vozech Porsche 911 a Lancii 037 přesedlal letos do BMW M3. Na jeho jízdě bylo vidět, že se s bavorákem teprve sžívá. Možná se více čekalo od Angličana Pereze, který s Lancií Stratos ztratil na vítěze více než čtyři minuty a dojel pátý. Naopak diváky opět potěšil krásnými smyky, stejně jako v minulosti, Švéd Jansson s Fordem Escort. Ve výsledkové listině chybí tentokrát dvojnásobný vítěz Mats Myrsell, jenž pro technickou poruchu odstoupil už v třetí zkoušce.

Rallye Vltava Historic se započítávala nejen do Mistrovství Evropy, ale také českého šampionátu. Hned v úvodu musel odstoupit Jan Krejča pro poruchu převodovky Škody 130 LR. Od první až do předposlední rychlostní zkoušky vedl Jan Frei se Škodou 130 LR a teprve v samém závěru jej předstihl Stanislav Budil s BMW 2002. Celkové obsadili pěkné 13. a 14. místo. Po poslední rychlostní zkoušce byl na třetím místě klasifikován Břetislav Enge se Škodou 130 LR, ale do cíle pro poruchu motoru nedorazil. Tomu se říká smůla, vzdát po 160 kilometrech rychlostních zkoušek


Erik Comas: „Celou sobotu jsme jeli na mokrých pneumatikách, i ráno, kdy moc nepršelo a jen bylo vlhko. Byl to takový bezpečnostní mód, protože znám jak se vůz v těchto podmínkách chová. Na suchých sice můžete jet rychleji, ale pak když je někde mokro, tak je to dost ošemetné. Auto šlapalo skvěle, nicméně dnes to bylo celé velmi obtížné, a hlavně odpoledne, kdy pršelo opravdu hodně. Jsem rád, že to zde na druhý pokus vyšlo. Minulý rok jsme tu měli smůlu, jak si pamatujete, museli jsme odstoupit na městské RZ kvůli poloose. Proto jsem jí dnes jel velmi opatrně a vedl jsem tam vůz velmi zlehka.“

Ville Silvasti: „Celá sobota byla fajn, neměli jsme žádné jezdecké problémy. Odpoledne nám ale odešel alternátor, tak jsme museli asi pětkrát startovat na baterii a šetřit elektriku.“

Lucio Da Zanche: „Bohužel jsme ztratili hodně času ráno při průjezdu nejdelší Strašínské rychlostní zkoušky. Udělali jsme hodiny, pak jsme museli couvat ve vracáku, a celkově to bylo náročné a dělal jsem chyby, protože to byl rychlý charakter uskákaných rychlostních zkoušek a takhle napoprvé je to tu obtížné. Nakonec jsem teď velmi šťastný, sice druhé místo by bylo lepší, ale třetí je také dobré a vlastně je to pro mě při prvním zdejším startu jakoby vítězství.“

Valter Christian Jensen (6. místo): „Na první RZ jsme měli problém s brzdami, opravili jsme to, ale ztratili jsme 15-20 sekund. Zatím ještě nejsem s BMW moc sžitý, je to teprve druhý závod co s ním jedu a chová se to úplně jinak než Porsche, se kterým jsem jezdil několik let a na které jsem byl zvyklý.“


Stanislav Budil: „Zvolili jsme super gumy, takže mokro se nám líbilo. Užívali jsme si, bavilo nás to, dařilo se nám vyhrávat erzety. Ale vítězem je stejně Honza Freiů, to je daný, prostě vyhrál, to že to takhle blbě dopadlo – nám to spadlo do klína to první místo. My jsme měli být druhý, dopadlo to takhle, ale to je zkrátka ten náš sport, že je to vrtkavé a může se to stát každému.“.

1. Comas – RocheLancia Stratos 1:39:09.5
2. Silvasti – HalttunenPorsche 911 +48.8,
3. Da Zanche – De LuisPorsche 911+1:06.1
4. Jensen – PedersenBMW M3+3:46.6
5. Perez – Williamsonlancia Stratos+4:11.9
6. Jansson – DavidssonFord Escort RS +6:05.2.
7.Veikkanen – JaakkolaPorsche 911 SC+06:17.6
8. Cunningham – FordeBMW M3+8:35.1
9.Kojo – NečekalOpel Ascona A+9:47.0
10.Peltonen – HaljalaToyota Starlet+10:39.5



JL 24.4.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar