Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Historic Vltava Rallye - spanilá jízda Kalisty se Šofrem

Dříve bývalo zvykem, že každá rallye měla pouze jednoho vítěze, dnes je to často jinak a vítěze máme dva někdy, jako třeba v případě Historic Vltava Rallye. Regulérně nejrychlejší posádkou byli Jiří Kalista s Michalem Šofrem se Subaru Legacy RS, ale oficiálně zvítězili pouze v klasifikaci mistrovství republiky.

Kalista -Šofr

Kalista -Šofr

Myrsell - Junttila

Myrsell - Junttila

Kridel - Hack

Kridel - Hack

Lajunen - Rauitianen

Lajunen - Rauitianen

Wirtmann - Barna

Wirtmann - Barna

Štolfa - Mourková

Štolfa - Mourková

Brink - Bökamp

Brink - Bökamp

Jansson - Davidsson

Jansson - Davidsson

Oficiálními vítězi evropského šampionátu se stali Švédové Mats Myrsell a Esko Juntilla s Porsche 911RS, byť s naší dvojící prohráli o neuvěřitelným šest a půl minuty. Do ME totiž nebyl Jiří Kalista přihlášen, stejně jako rychlý Švéd Tony Jansson. Ale diváka to naštěstí nezajímá a pro něj je vítězem ten nejrychlejší.

Hned od okruhové zkoušky udával tón Jiří Kalista, vyhrál všech třináct rychlostních zkoušek, často rozdílem třídy. Například v sedmé porazil silné Porsche 911 o více než minutu, běžně „dával“ Švédům půl minuty. Po jeho výkonu v Českém Krumlově byli fanoušci zvědavi na jeho srovnání se soudobými automobily a opět nezklamal. Zvláště na nočním Korábu zajel druhý nejlepší čas, stejně jako v posledním měřeném úseku, dále několik třetích a čtvrtých časů. Nejvíce na Václava Pecha s Mini ztratil v poslední páteční zkoušce, přes minutu. Očití svědkové tvrdí, že před cílem dokonce zastavil…

V celkové klasifikaci Historic Vltava Rallye a Rallye Šumava by Jiřímu Kalistovi patřilo páté místo. To jen svědčí o úrovni českého mediasport mistrovství České republiky.
Vraťme se ale k historikům. Třetí místo si po celou dobu udržovali manželé Johnsenovi s Porsche 911, o čtvrté se postupně přetahovalo několik jezdců – Graham Samule (Ford Escort), Tony Jansson (Ford Escort), Tuomo Liukkoken (Mercedes Benz 190 E). Postupně však ze hry vypadávali, jako Němec Burghard Brink s atraktivní Lancií Stratos. Diváci jej viděli pouze na okruhu, kde zajel čtvrtý čas s půl minutovou ztrátou na Kalistu. V další zkoušce ulomil kolo a diváci tak přišli o atraktivní automobil.
Čtvrté místo se ztrátou deseti minut vybojovala maďarská dvojice Ferenc Wirtmann a György Barna s pěkným Fordem Escort. Hned za nimi skončila druhá nejlepší česká posádka v cíli Pavel Karlík a Martin Fabián s Ladou VFTS.

Účast letošní evropské Historic Rallye Vltava byla třeba oproti loňsku dost slabší, na vině byl hlavně nízký koeficient naší soutěže. Jízda některých jezdců jako třeba Fina Klause Wilkmana s krásným Triumphem TR8 připomínala spíš pravidelnost, jako by sem zabloudil z Rallye Wiesbaden, jejíž účastníci projeli po okruhu před Vltavou. A nebyl sám, kdo zvolil více než výletní tempo. Zvláště Finové měli k tradiční severské dravosti daleko a zastínily je české posádky.

Při pohledu na startovní pole jak soudobé Rallye Šumava, tak Rallye Vltava muselo zaslzet smutkem nejedno oko pamětníka. Je málo diváků si uvědomili, že od posledního ročníku slavné Rallye Vltava uplynulo čtyřicet let.

1.Kalista – ŠofrSubaru Legacy RS01:36:49.2
2.Myrsell – JunttilaPorsche 911 RS+06:25.1
3.Johnsen A. – Johnsen I.Porsche 911 RS+10:06.4
4.Wirtmann – BarnaFord Escort RS 2000+15:14.5
5.Karlík – FabiánLada VFTS+15:53.8
6.Bělohradský – BaštaBMW 318 iS+16:14.3
7.Hostaš – ValešLada VFTS+16:20.3
8.Hustý – TesařAlfa Romeo 1750 GTAm+17:10.3
9.Söderberg – ChristensenOpel Ascona A+18:25.1
10.Vyorálek – OlejníkLada VFTS+19:09.8




J.Lasík 19.5.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar