Historic Rallye Vltava - skvělý souboj Toivonena a Alonsa
Již 27. ročník novodobé Historic Rallye Vltava se odehrál v pátek a v sobotu na silničkách v okolí Klatov a šumavské Sušice. Na startu se sešlo osm desítek posádek, z nichž polovina byla ze Španělska, Německa, Rakouska, Švédska, Finska, Norska, Maďarska, Estonska, Anglie a dokonce i USA.
Vedle stálých účastníků jako jsou trojnásobný vítěz Valter Christian Jensen s BMW M3, Ville Silvasti s Porsche 911, Ferenc Wirtmann s Fordem Escort, Aly Kridel s Porsche 911 dorazili letos do Klatov výborní Španělé, Xesus Ferreiro, Daniel Alonso a Fernando Dameto s Fordy Sierra Cosworth. Se stejným automobilem startoval i účastník světových rally Harri Toivonen, s Toyotou Celica po Carlosu Sainzovi se objevil Jari Latvala. Právě tito jezdci slibovali pěknou podívanou, a s napětím se očekávalo, jak si s nimi poradí Vlastimil Neumann s Fordem Escort Cosworth nebo Jiří Káňa se Sierrou.
Soutěž zahájil tradičně klatovský okruh, který projel nejrychleji Alonso o čtyři sekundy dřív než Neumann, následovaný Wirtmannem a Toivonenem. Někteří se radovali z dobrého času, ale pro sedmnáct posádek byla první zkouška konečnou, mj. pro Břetislava Enge s Fordem Escort, který byl po kolizi s Karlem Jirátkem a jeho Fiatem 131 Abarth vyloučen. Hůře dopadl Jirátko, který skončil koly nahoru.
Druhou zkoušku vyhrál Toivonen před Alonsem, který byl nejrychlejší i na dalších dvou pátečních zkouškách. Poslední se stala kořistí Ferreira, který se stal svojí jízdou miláčkem divákům. Od dob Droogmannse v osmdesátých letech jsme viděli asi nejlepší jízdu s Fordem Escort RS 1800. Bohužel pro technickou závadu odstoupil před poslední páteční zkouškách pro technickou poruchu. V tu chvíli byl šestý, na čtvrtého Jensena ztrácel dvě sekundy. To byla velká škoda.
Poprvé byl do programu zařazen okruh dvakrát a podruhá byl Alonso ještě o sedm sekund rychlejší. Ale i další se zrychlili – Toivonen o 10 s, Wirtmann o 9 s a Neumann o 7 s.
Po první etapě vedl Alonso před Toivonenem o 18,7 sekundy. Třetí Neumann ztrácel 1.15, čtvrtý Jensen 1.17 a pátý Wirtmann 1.18.9. mezi těmito jezdci se dal očekávat tuhý souboj v druhé etapě, do které nastoupilo jen 51 posádek.
V sobotu ráno hned zaútočil Toivonen, vyhrál první čtyři zkoušky a dostal se do vedení před Alonsa, a když přidal ještě jeden nejlepší čas, tak bylo rozhodnuto a do cíle už jen zvyšoval náskok. Zbývající dva časy si připsal Neumann a nechal za sebou zkušeného Jensen a radoval se nejen ze třetího místa, ale i z vítězství v klasifikaci mistrovství republiky. Do první desítky se kromě pátého Káni dostal i Jindřich Štolfa s Roverem Metro na devátém místě. To možná čekal asi jen málokdo.
O náročnosti letošní Rally Historic Vltava svědčí jen 40 posádek v cíli. Svoji roli možná sehrály i vysoké teploty, na jaké nejsme při „Vltavě“ zvyklý. Klatovští pořadatelé připravili skvělou soutěž s krásnými automobily, které nadchly snad všechny diváky.
J.Lasík 23.4.2018
Soutěž zahájil tradičně klatovský okruh, který projel nejrychleji Alonso o čtyři sekundy dřív než Neumann, následovaný Wirtmannem a Toivonenem. Někteří se radovali z dobrého času, ale pro sedmnáct posádek byla první zkouška konečnou, mj. pro Břetislava Enge s Fordem Escort, který byl po kolizi s Karlem Jirátkem a jeho Fiatem 131 Abarth vyloučen. Hůře dopadl Jirátko, který skončil koly nahoru.
Druhou zkoušku vyhrál Toivonen před Alonsem, který byl nejrychlejší i na dalších dvou pátečních zkouškách. Poslední se stala kořistí Ferreira, který se stal svojí jízdou miláčkem divákům. Od dob Droogmannse v osmdesátých letech jsme viděli asi nejlepší jízdu s Fordem Escort RS 1800. Bohužel pro technickou závadu odstoupil před poslední páteční zkouškách pro technickou poruchu. V tu chvíli byl šestý, na čtvrtého Jensena ztrácel dvě sekundy. To byla velká škoda.
Poprvé byl do programu zařazen okruh dvakrát a podruhá byl Alonso ještě o sedm sekund rychlejší. Ale i další se zrychlili – Toivonen o 10 s, Wirtmann o 9 s a Neumann o 7 s.
Po první etapě vedl Alonso před Toivonenem o 18,7 sekundy. Třetí Neumann ztrácel 1.15, čtvrtý Jensen 1.17 a pátý Wirtmann 1.18.9. mezi těmito jezdci se dal očekávat tuhý souboj v druhé etapě, do které nastoupilo jen 51 posádek.
V sobotu ráno hned zaútočil Toivonen, vyhrál první čtyři zkoušky a dostal se do vedení před Alonsa, a když přidal ještě jeden nejlepší čas, tak bylo rozhodnuto a do cíle už jen zvyšoval náskok. Zbývající dva časy si připsal Neumann a nechal za sebou zkušeného Jensen a radoval se nejen ze třetího místa, ale i z vítězství v klasifikaci mistrovství republiky. Do první desítky se kromě pátého Káni dostal i Jindřich Štolfa s Roverem Metro na devátém místě. To možná čekal asi jen málokdo.
O náročnosti letošní Rally Historic Vltava svědčí jen 40 posádek v cíli. Svoji roli možná sehrály i vysoké teploty, na jaké nejsme při „Vltavě“ zvyklý. Klatovští pořadatelé připravili skvělou soutěž s krásnými automobily, které nadchly snad všechny diváky.
1.Toivonen – Wrede | Ford Sierra Cosworth | 01:36:06.8 |
2.Alonso – Carrera C. | Ford Sierra Cosworth | +01.13.4 |
3.Neumann – Slezák | Ford Escort RS Cosworth | +00:02:09.7 |
4.Jensen – Pedersen | BMW M3 | +00:02:59.9 |
5.Káňa – Král | Ford Sierra RS Cosworth | +00:04:49.4 |
6.Wirtmann – Kerekes | Ford Escort RS 1800 | +00:05:30.8 |
7.Storäng – Glavsjö | Ford Escort RS 1600 | +00:09:36.2 |
8.Dobson – Freeman | Ford Escort RS 1600 | +00:10:02.7 |
9.Štolfa – Hawel | Rover Metro GTi | +00:10:09.4 |
10.Helin – Seel | Opel Ascona A | +00:11:03.6 |
J.Lasík 23.4.2018
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout