Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Historic Kokořínsko - drama až do konce

Pětatřicet posádek se postavilo v pátek večer ve Mšeně na start první etapy osmého ročníku Historic Kokořínsko, aby si vyzkoušely jízdu pravidelnosti, která pokračovala v sobotu druhou etapou. Zatímco v pátek v noci soutěžící provázely sněhové přeháňky a v závěru i kluzká silnice, tak v sobotu se jelo za krásného jarního počasí.

O tom, že i soutěže pravidelnosti mohou být zajímavé, dokládá nejlépe rozdíl pouhého jednoho jediného bodu mezi prvním Karlem Vodochodským s Fordem Sierra a Milošem Kašparem s Austin Mini 1275 GT. O výsledku vlastně rozhodla až poslední v pořadí osmá zkouška pravidelnosti. Před ní měli oba jezdci stejný počet trestných bodů, stejně jako ještě Vladimír Fišera s VW Golf, který skončil na třetím místě.

Smolařem byl Aleš Urban s Audi Coupe GT, který po první etapě vedl před Vodochodským, Fišerou a Kašparem. Druhý den se potýkal hned ráno s technickými problémy (stávkující relé čerpadla paliva) a výsledkem je až 23. místo. Chuť si ale může spravit už za necelé dvě měsíce při Historic Krkonoše ve dnech W21. a 22. dubna. Centrem soutěže bude Horská chata U Pašeráka, Rejdice.

Startovní pole bylo velice pestré, nejstarším automobilem byl Trabant 601 z roku 1964, ale nejvíce pozornosti a ozdobou celé soutěž byl jen o rok mladší dvoutakt Saab 96 Víta Čermáka. Škoda, že podobných automobilů nebo ještě starších není na startu více. Některé automobily ani zbarvením nevypadají, že by jely nějakou soutěž, ale najdeme i repliky rallye automobilů. Vloni se nejvíce líbil Ford Fiesta Aleše Dimitrova, letos asi Fiat panda manželů Plačkových se jmenovkou Carlos Sainz. Nesmíme zapomenout ani na dokonalou repliku Trabanta 601 Jiřího Poláka ml, včetně reklamy na časopis. Už klasikou je překrásný Austin Mini 1275 GT Miloša Kašpara atd.

Zkouška pravidelnosti spočívá v tom, že každá se jede dvakrát a posádky musí docílit na desetinu sekundy stejný čas. Někdo si řekne, to není třeba na pětadvacet kilometrů dlouhém úseku možné, za běžného provozu a po tmě. Ale je. Například Silvestr Ullman s Porsche 924 to dokázal hned v prvním měřeném úseku. Loňský vítěz Ondřej Kroutil se odchýlil o jednu desetinu sekundy.

A právě v tom je kouzlo soutěží pravidelnosti, které jsou například v Německu hodně populární. U nás zatím počet posádek nepřevyšuje číslo 35. Proč tak málo, to si kladou i organizátoři akce z ASK Praha.

1.Vodochodský – BradováFord Sierra14
2.Kašpar – JanákováAustin Mini 1275 GT15
3.Fišera – JiroutVW Golf17
4.Pejřil – PejřilováŠkoda 11037
5.Vlková – RambousekBMW 31657
6.Mráz – ZemanováŠkoda 110105
7.Dušek – KrejčiříkPeugeot 205171
8.Hlavatý – Hlavatý ml.Trabant 601181
9.Odrobina – KubíčekFiat 127271
10.Krotil – NagyFiat Panda351




J.Lasík 27.2.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar