Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hispano Suiza největším klenotem na Retro Prague

Slavný automobil Hispano Suiza, kterou zrenovoval pan Vladislav Novák z Uherského Hradiště a karosérii postavil podle návrhu Václava Zapadlíka je bezpochyby nejkrásnějším automobilem právě probíhající Auto Štangl Bohemia Rallye.

Hispano Suiza

Hispano Suiza

Renault VI, Premier

Rolls Royce P I

Škoda 860

Premier Runabout

Renault  Normandie

Retro Prague

Na osmdesát posádek se ve čtvrtek večer projelo nejdříve ulicemi Prahy, aby se v pátek v 8.45 hodin podstavily na ostrý start v Europarku Štěrboholy. Odtud pokračují po trase Říčany, Mukařov, Vyžlovka, Jevany, Hradec, Nučice, Oleško, Sobočice, Drahobudice, Červený Hrádek, Nová Lhota, Roztěž do Kutné Hory, kam by měly první dorazit kolem půl dvanácté.
V půl druhé se vydají zpět ku Praze po trase Hořany, Červené Pečky, Ratboř, Kbílek, Lošany, Svojšice, Kouřim, Lhotky, Krymlov, Vyžlovka a Říčany. Na holešovické Výstaviště mají dorazit po páté hodině.
Sobotní etapa začíná v 8.45 h na výstavišti a přes Přední Kopaninu, Tuchoměřice, Unhošť, Horní Bezděkov a Lhotu dorazí zhruba v 11 hodin do Lán, kde je čeká přestávka na oběd a prohlídka zámeckého parku či muzea automobilů. V půl druhé se začnou přes Křivoklát, Roztoky, Zbečno, Bratronice, Unhošť a Hostivice vracet do Prahy, respektive na Staroměstské náměstí, kde bude na osm desítek veteránů k vidění mezi 16. až 17.30 h.
Protože před soutěží byli pořadatelé skoupí na informace o startovní listině, tak jsme teprve po čtvrtečním odpoledni zjistili, jaké vozy budou letos na trati k vidění. Zhruba asi osmdesát procent je jich shodných s minulými lety, zahraniční účast je spíše jen symbolická. Jedna posádka s MG z Rakouska, jedna z Německa s Mercedesem 220 SE a jinak přátelé pana Štangla – T.Spilsburri z Ameriky s „maharádžovým“ Rolls Roycem Phantom II, Belgičan van Denbemt s Austinem Healey a Rus Krony s Volvem 1800 Coupe.
Ozdobou je opět červený Renault VI(a) dvojice Michal Pomahač a Josef Holakovský, jeden z nejstarších pojízdných automobilů na území ČR. Pochází z roku 1905, jen o dva roky mladší je známý Premier Runabout pana Anatola Daňhy a mezi tradiční účastníky patří rovněž Evžen Majoroš s vozem RAF H10. Pozornost budí dva čerstvě zrenovované Renaulty – NN Normandie pana Ivo Daňka a NN Tous Temps pana Jana Zápotockého. Pocházejí z let 1923 a 1924. Za zmínku stojí také sportovní Salmson VAL 3-7 (1927), Peugeot 12 Six (1929), Hupmobile roadster (1930), Nash 480 (1930) a pochopitelně zmíněná Hispano Suiza, která nese datum vyrobení rok 1926. Svým více než čtyřmetrovým rozvorem a nádhernou karosérií má právě při Retro Prague svoji premiéru. Ve své době patřily tyto automobily mezi nejdražší.
Poprvé v historii Retro Prague se na trati objeví také automobil ze škodováckého muzea – osmiválcová luxusní Škoda 860 z roku 1932, další z klenotů českého automobilového průmyslu, mezi které můžeme také zařadit také vůz Praga Golden (1935).
Na startu nechybí ani nerozlučná dvojka na motocyklech Böhmerland – pánové Václav Slovák a Karel Horký, kteří neodmyslitelně patří ke koloritu této soutěže.
Druhou polovinu startovního pole tvoří poválečné automobily do roku 1970, kromě pěti ještě mladších vozidel startující mimo soutěž. Za všechny jmenujme například Jaguary XK 120, MG, Mercedesy 190 SL a 220 S, Alfy Romeo, Ford Mustang, Olsdmobile Toronado atd.
Je škoda, že soutěži není věnována větší propagace, neexistuje žádný program ani startovní listina, o popisu tratě ani nemluvě. Rallye by také rozhodně prospěla kvalitnější zahraniční účast alespoň z okolních států. Snad se jednou dočkáme.

Jindřich Lasík, 13.7.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar