Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hans Herrmann slaví pětaosmdesát

Letošní rok je pro Porsche důležitým milníkem, který se neodmyslitelně zapíše do její historie. Vedle 50 let modelu Porsche 911 oslavil významné životní jubileum Hans Herrmann, čerstvě 85letý nejúspěšnější a nejznámější tovární pilot společnosti Ing. h.c. F. Porsche AG.

Stuttgartský rodák a specialista na vytrvalostní závody Hans Herrmann patřil k nejspolehlivějším závodníkům své doby. Během kariéry mezi roky 1952 a 1970 vybojoval více než 80 vítězství, a to buď celkových, nebo v odpovídajících třídách.
Hans Herrmann začal svoji závodní kariéru v roce 1952 s privátním vozem Porsche 356 1500. Zpočátku se účastnil závodů do vrchu, rallye a jízd pravidelnosti. O rok později skončil společně s Richardem von Frankenbergem v Rallye Lyon-Charbonnieres na pátém místě. Tehdejší závodní ředitel Porsche Huschke von Hanstein mu poté nabídl místo továrního pilota Porsche. Hans Herrmann se v roce 1953 zúčastnil za volantem typu 550 Spyder závodu 24 hodin Le Mans, kde společně s Helmutem Glöcklerem vybojoval první místo ve třídě do 1,5 litru.
Poté, co Herrmann vybojoval v roce 1953 titul německého Mistra sportovních vozů, nabídl mu legendární ředitel motorsportu u značky Mercedes-Benz Alfred Neubauer místo továrního pilota. Tehdy 26letý Hans Hermann se za volantem Stříbrného šípu Mercedes W 196 po boku svých tehdejších týmových kolegů Juana Manuela Fangia a Karla Klinga dostal do nejvyšších sfér motorsportu. Současně s tím pokračoval i v roce 1954 pro Porsche, tentokrát však s vozy menších objemových tříd. S 550 Spyder zvítězil ve svých třídách v Mille Miglia a Carrera Panamericana.
Potom, co v roce 1955 Daimler-Benz opustil svět závodů, závodil Hans Herrmann ve formuli 1 za volanty automobilů Maserati a BRM, současně byl také továrním pilotem značky Borgward. V roce 1957 se stal vicemistrem Evropy v závodech do vrchu a v roce 1959 již byl opět továrním pilotem Porsche. Společně s Joakimem Bonnierem vybojoval v roce 1960 na voze Porsche 718 RS60 Spyder vítězství v Targa Florio a současně na Porsche 718/2 zvítězil v šampionátu formule 2. V závodě 12 hodin Sebringu dosáhl vítězství společně s Olivierem Gendebienem. V roce 1963 Porsche opustil a nastoupil do závodního týmu Carla Abartha.
V roce 1966 se však Hans Herrmann opět vrátil k Porsche. Startoval nejen na všech významných vytrvalostních závodech a závodech do vrchu, ale absolvoval také bezpočet testovacích jízd u Porsche ve Weissachu. Tovární tým Porsche tvořili piloti Hans Herrmann, Jo Siffert, Vic Elford a Rolf Stommelen, ti v roce 1969 vybojovali pro Porsche první titul v šampionátu značek závodních prototypů. V roce 1970 Hans Herrmann při své jedenácté účasti ve 24 h Le Mans oznámil konec své kariéry, kterou oslavil celkovým vítězstvím za volantem Porsche 917 KH. Tímto senzačním vítězstvím zakončil ve věku 42 let závodní kariéru. Se svojí ženou Magdalenou bydlí nedaleko Stuttgartu a vede úspěšnou společnost „Hans Herrmann Autotechnik“. Zúčastnil se mnoha závodů historických vozů a často se účastní speciálních akcí zaměřených na historické vozy.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar