Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Expo Classic Salzburg se vyplatí navštívit

Největším veteránským veletrhem v Rakousku je Classic Expo, které se již po třinácté uskutečnilo na výstavišti v Salzburgu a jde asi o jednu z nejlépe dostupných výstav z České republiky. Navíc areál nemusíte nikde hledat, je hned za sjezdem z dálnice.

My jsme sem vyrazili poprvé a byli jsme mile překvapeni. Ani se nedivíme, že sme pravidelně zajíždějí i členové českobudějovického veterán clubu, pořadatelé Rallye Křivonoska. V osmi halách si každý najde to, co hledá a od veletrhu očekává. Tady je malá ochutnávka.


Classic Expo rozhodně potěšilo nabídkou předválečných automobilů. Na výstavě jich bylo určitě víc než třeba na Retro Classic ve Stuttgartu. Naší hvězdou byl bezpochyby Duesenberg J.D.O.C Straight (1929), dále třeba třeba Isotta Fraschini Tipo 8 SS Cabrio (1928), Voisin Torpedo, Maybach SW 38 (1936) Delage D8 (1929), Hispano Suiza H6 (1921), Bugatti 57 C Stelvio Cabrio nebo třeba někollik krásných BMW 335 nebo 326 s různými karosériemi. V Rakousku se také kdysi vyráběly také automobily, tak nemohly chybět značky Steyr nebo Puch. Mezi rarity patřil Goggomobil Dart (1963) nabízený za 36 500 eur.


Z české produkce jsme objevili Pragu Grand z roku 1914, dále tři tatrovky včetně Tatraplanu rakouského Tatra Veteran Clubu a na podej byla Jawa 250 z roku 1971). Údajně měla najeto 32 000 kilometrů a s původním lakem byla na prodej za tři tisíce euro. V krásné expozici závodních motocyklů jsme objevili ještě Jawu 125/66.


Zkrátka nepřišli ani příznivci značky Alfa Romeo, neboť k vidění bylo hned několik krásných kousků, mj. 6C 3200 B Pescara, vyrobená v roce 1937 pouze ve dvou exemplářích. Letošní Expo se neslo také ve znamení 70 let Ferrari a při té příležitosti byla značce věnována jedna celá hala od historických až po současné modely. Vidět tolik modelů z Modenu se každý den nepoštěstí.


Méně majetní zájemci o veterány si mohli o těchto a mnoho dalších kouscích jen zdát, ale mohli si zakoupit třeba nějakého youngtimera. Ti movitější si mohli vydražit jedno z vozidel ze síně Dorotheum. Nejstarším automobilem byl Darracq Type R10/12 vyrobený v roce 1906 s odhadovanou cenou mezi 40 až 55 tisíci eur.


Samozřejmě nechyběla ani „burza“ s nejrůznějším zbožím s motoristickou tematikou, knížky, modely, traktory, nákladní a hasičské automobily, pozvánky na veteránské akce.
Díky různorodosti veletrhu pak ani nepřekvapí, že sem zavítalo za tři dny 26 tisíc návštěvníků. My přijdeme za rok opět. A k nejzajímavějším exponátům se ještě vrátíme.



J.Lasík 23.10.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar