Erich Bitter staví auta pro náročné
Už při premiéře na autosalonu IAA ve Frankfurt se lidé často ptali – to je italské auto? Tak elegantně vůz vypadal. Při výběru názvu sehrál nemalou roli legendární Ferdinand Porsche, který mu tehdy řekl – „Napište své jméno…Porsche nezní lépe“
Když se řekne Bitter, tak se milovníkům alkoholu vybaví hořký nápoj a automobilovým enthusiastům rozzáří oči při vzpomínce na atraktivní sportťáky. Němec Erich Bitter se totiž proslavil konstrukcí vlastních automobilů, o které je mezi sběrateli nesmírný zájem.
Když se v roce 1968 pořádala první Motor Show v Essenu, tehdy ještě pod názvem Výstava sportovních a závodních automobilů, byl již přitom. Na místo činu se vrací letos se sportovním modelem Vero (viz Novinky), elegantním sedanem s moderní technikou a nezaměnitelným stylem.
Původně neměl Erich Bitter s automobilovou branží nic společného, neboť se věnoval profesionální cyklistice. Teprve když se nakazil benzinem, tak začal závodit s automobily, které také prodával a dovážel speciální závodnické oblečení, na které měla jeho firma Rallye Bitter v šedesátých letech minulého století monopol. Podílela se také na vývoji nehořlavých kombinéz.
Jeho snem bylo však vyrábět exkluzivní automobily s běžně dostupnou technikou, a proto založil značku Bitter. V roce 1973 se stal jeho první model Bitter CD doslova kultovním automobilem.
První automobil Bitter CD používal techniku Opelu Diplomat s vidlicovým osmiválcem o objemu 5,4 respektive 5,7 litru. Erich Bitter při jeho vzniku využili spolupráce s Georgem Gallionem, designerem GM. Výrobu vozu převzal firma Baur ve Stuttgartu, která přivedla na svět 395 kusů, z nichž se dochovala více než polovina.
Komponenty z Opelu Senator se třílitrovým šestiválcem používala pozdější řada SC, kterou v letech 1981 až 1989 tvořily kabriolet, sedan a kupé. Bitter nevyráběl jen malé série sportovních automobilů, ale vytvořil také několik zajímavých prototypů, jako třeba Tasco ve spolupráci s MGA.
Koncem listopadu jsme mohli pana Ericha Bittera (na snímku vlevo) a jeho nejnovější model Vero vidět také v Praze na výstavě mmotion. Firmu zastupuje v České republice a na Slovensku společnost IBS-motor.
Jindřich Lasík, 17.3.2009
Když se v roce 1968 pořádala první Motor Show v Essenu, tehdy ještě pod názvem Výstava sportovních a závodních automobilů, byl již přitom. Na místo činu se vrací letos se sportovním modelem Vero (viz Novinky), elegantním sedanem s moderní technikou a nezaměnitelným stylem.
Původně neměl Erich Bitter s automobilovou branží nic společného, neboť se věnoval profesionální cyklistice. Teprve když se nakazil benzinem, tak začal závodit s automobily, které také prodával a dovážel speciální závodnické oblečení, na které měla jeho firma Rallye Bitter v šedesátých letech minulého století monopol. Podílela se také na vývoji nehořlavých kombinéz.
Jeho snem bylo však vyrábět exkluzivní automobily s běžně dostupnou technikou, a proto založil značku Bitter. V roce 1973 se stal jeho první model Bitter CD doslova kultovním automobilem.
První automobil Bitter CD používal techniku Opelu Diplomat s vidlicovým osmiválcem o objemu 5,4 respektive 5,7 litru. Erich Bitter při jeho vzniku využili spolupráce s Georgem Gallionem, designerem GM. Výrobu vozu převzal firma Baur ve Stuttgartu, která přivedla na svět 395 kusů, z nichž se dochovala více než polovina.
Komponenty z Opelu Senator se třílitrovým šestiválcem používala pozdější řada SC, kterou v letech 1981 až 1989 tvořily kabriolet, sedan a kupé. Bitter nevyráběl jen malé série sportovních automobilů, ale vytvořil také několik zajímavých prototypů, jako třeba Tasco ve spolupráci s MGA.
Koncem listopadu jsme mohli pana Ericha Bittera (na snímku vlevo) a jeho nejnovější model Vero vidět také v Praze na výstavě mmotion. Firmu zastupuje v České republice a na Slovensku společnost IBS-motor.
1960 | Zastoupení NSU, založení Rallye Bitter |
1962 | Zastoupení Volvo, Saab |
1964 | Spolupráce Abarth |
1971 | Založení Bitter GmbH, vývoj prvního vozu Bitter CD na technické bázi Opel Diplomat |
1974 | Vývoj Opel Aero Kadett |
1976 | Založení Bitter Automobile AG Schweiz |
1978 | Začátek vývoje Bitter SC na bázi Opel Monza |
1981 | Zahájení výroby řady SC |
1983 | Vývoj agregátu 3,9 l, založení Bitter Automobile of America |
1984 | Začátek výroby Bitter SC Cabrio a SC sedan, představení prototypu Bitter Rallye GT na bázi Opel Manta |
1987 | Vývoj Bitter Type III na bázi Opel Omega 3000 |
1988 | Založení Bitter Automobile Company inc. Santa Monica |
1991 | Představení studie Tasco |
1992 | Vývoj Bitter Berlina na tech.bázi Opel Omega MV 6 |
1994 | Představení Bitter Berlina na Ženevském autosalonu |
2003 | Představení studie Bitter CD Ii v Ženevě |
2007 | Prezentace Bitter Vero |
Jindřich Lasík, 17.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout