Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ennstal Classic - výlet do alpského ráje

Dvě stovky historických automobilů, 56 různých značek, známé osobnosti a přes šest set kilometrů dlouhá trať, tak bychom mohli charakterizovat veteránskou Ennstal Classic, která už po šestnácté proběhla pod vedením uznávaného novináře Helmuta Zwickla v Rakousku.

Alvis Silver

Mercedes Benz

BMW 328 (D.Quester)

Nockalm

Invicta Open

Maserati Ghibli

Sunbeam

Alfa Romeo 1900 (T.Moretti)

Vzhledem k vysokému počtu startujících neposílali pořadatelé na trať posádky v minutových intervalech, jako dříve, ale ve třicetisekundových, což se ukázalo jako velice dobrý tah. Soutěž tak pěkně „odsejpala“ za obrovského zájmu diváků, kteří lemovali trať i v těch nejzapadlejších místech. Malé městečko Gröbming žije soutěží prakticky celý týden, i když trvá od čtvrtka do soboty.
Úvodu soutěže počasí příliš nepřálo, dvoutisícový Stoderzinken na který vede horská zkouška byl zahalen prakticky celý v mlze. Ennstal Classic jsme navštívili již mnohokrát, ale takovou mlhu jsme zažili pouze jednou. Místo krásných výhledů na okolní horské velikány jsme automobily doslova v mlze hledali.
Druhá zkouška vedla z kopce dolů a po ní se už automobily řadily k první etapě vedoucí před Bad Ischl do Schladmingu. Taková malá, přes dvě stě kilometrů dlouhá, rozcvička před páteční královskou etapou.
Ta začínala v pátek už o sedmé hodině ranní a na posádky čekalo šest set kilometrů spolkovou zemí Steiermark přes několik průsmyků. Jestliže byla na Stoderzinkenu mlha, tak při průjezdu přes Sölkpass bychom ji mohli krájet, viditelnost nějakých dvacet metrů. Ale jakmile jsme se přehoupli přes nejvyšší bod ve výšce zhruba 1800 metrů, tak začalo probleskovat sluníčko a průjezd národním parkem Nockalm se zastávkou ve výšce dvou tisíc metrů nad mořem byl už za pěkného počasí. Tady musely posádky během patnácti kilometrů hned dvakrát vyjet do dvou tisíc a zase se spustit do údolí.
Po krátké pause na malé občerstvení se dvě stovky účastníků vydalo ukrajovat další kilometry, mezi nimi byli mj. také třeba Stirling Moss, Derek Bell, Dieter Quester, Christian Geistdörfer, Jochen Mass, Hans Joachim Stuck, Björn Waldegaard, Rauno Aaltonen nebo herec Tobias Moretti s Alfou Romeo či Markus Wasmeier, dvojnásobný olympijský vítěz z Lillehammeru a mnoho dalších. Sobotní demonstrační jízdy Grand Prix v ulicích Gröbmingu se odehrávaly ve znamení mnoha zajímavých jezdců ze světa formule jedna.
Jak jsme už řekli, na start se dostavilo dvě stě automobilů, které vedl nejstarší stroj Sunbeam TT z roku 1921. Hned za ním se vydal na trať Lancia Lambda z roku 1927 a o rok mladší Bentley Speed Six s osmilitrovým motorem. Nejmladší automobily pocházely pak z roku 1972.


Jindřich Lasík, 29.7.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar