Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Ennstal Classic s rekordní účastí

V současné době se v Evropě pořádají dvě velké veteránské soutěže, které se těší značné oblibě. Zatímco italská Mille Miglia může stavět na tradici slavného závodu z let 1927 až 57, rakouská Ennstal Classic láká především nádhernou přírodou.

Veteránskou akci nebývalého významu Ennstal Classic si před 14 lety vymyslel rakouský novinář Helmut Zwickl, ale v tu dobu ještě netušil co způsobí. Už první ročník přilákal na start několik desítek posádek, který však rok od roku narůstal a tak si v posledních letech nemohou pořadatelé na nedostatek zájmu rozhodně stěžovat. Zájem o účast několikanásobně převyšuje možnosti, a to už byl počet přijatých účastníků zvýšen na 180.

Také letos se sejde v Gröbmingu opravdu unikátní přehlídka historických automobilů z let 1924 až 1972. A nebudou chybět ani zajímavé postavy automobilového sportu - Sir Stirling Moss, Michele Moutonová, Dieter Quester, Tony Fall, Jochen Mass, Derek Bell, Rauno Aaltonen, Prof. Dr. Mario Theissen, Mario Ilien a mnoho dalších.

První padesátka startovních čísel je vyhrazena vozům z předválečné éry. Hned v úvodu se představí britští „Bentley Boys" s nejrůznějšími modely Bentley, kterých je však přihlášeno rovných deset. Všechny pocházejí z let 1924 až 1931. To se opravdu hned tak nevidí. Z této doby pocházejí i další skvosty jako Bugatti, Alvis, Aston Martin, Lagonda, Invicta, Delahaye. Co značka to pojem v dějinách automobilového sportu.

Mezi novějšími automobily do roku 1972 najdeme především rychlé sportovní automobily včetně 14 modelů Ferrari různých typů, dále vozy Porsche, Jaguar, Bristol, Iso, Bizzarini. Nechybí ani několik zástupců klasických soutěžních automobilů - Fiat 124 Abarth, Renault Alpine, Opel Kadett Coupé, Ford Escort či Mini Cooper.

Ennstal Classic začíná ve čtvrtek 20. července tradiční zvláštní zkouškou po horské silnici na Stoderzinken. Oproti minulým letům začíná už v 11 hodin, neboť byla zrušena klasická večerní etapa do Schladmingu a nahrazena 189 km dlouhou trasou přes Bad Aussee, Gosau do Schladmingu. Vzhledem k délce se startuje už v 16.30 hodin.

Zlatým hřebem je páteční tzv. Tauernrunde, kdy na účastníky čeká od 7 hodin ráno takřka 600 kilometrů, během nichž překonají několik horských průsmyků. Do Gröbmingu se vrátí kolem 19. hodiny.

Sobota je pak vyhrazena demonstračním jízdám, tzv. Grand Prix, při níž se představí jako bonus mj. zajímavé automobily, které po dobu soutěže budou vystaveny ve velkém VIP stanu. V uličkách města je předvedou mj. Gerhard Berger, Dr. Hemut Marko, Michele Moutonová a další.

Ennstal Classic, to je prostě jízda rájem.

Jindřich Lasík, 20.7.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar