Ennstal Classic není žádný výlet
V roce 1993 se poprvé sjeli majitelé historických automobilů do rakouského Gröbmingu, aby absolvovali první ročník Ennstal Classic. Tehdy jich přijelo 35. Během následujících let přibývali další a další zájemci až k číslu 218.
Právě tolik se jich postavilo na start třídenní akce, a to ještě další stovku museli pořadatelé odmítnout. Na české poměry číslo neskutečně vysoké, ale protože se startuje po půl minutě, tak průjezdy hezky „odsejpají“ a diváci podél tratě se nenudí. Letos byl program opět trochu pozměněn, a tak už ve čtvrtek v 9 hodin ráno se posádka vzácné Alfy Romeo Targa Florio (1924) vydala na první zkoušku, která se odehrávala už tradičně na deset kilometrů dlouhé silnici na Stoderzinken do výšky 1800 metrů. Tady pak proběhl ve 12 hodin ostrý start do první etapy dlouhé 381 kilometrů, při níž museli hned dvakrát, respektive oběma směry zdolat Sölkpass a také horskou silničku na Nockalmu. Do Gröbmingu se pak první posádky vracely pár minut přes osmou. Honem rychle na společnou večeři, nějaké to pivo či víno na dobrou noc a do postele.
V pátek se totiž tradičně startuje už v 7 hodin ráno a na posádky čeká více než pět set náročných kilometrů, v podstatě jen pořád nahoru a dolů, bez přestávky až do cíle, který byl ve známém lyžařském středisku Schladming v šest večer. Tady vítal účastníky mj. Nigel Mansell, mistr světa formule 1 a Indy, a velká postava automobilového sportu. Tady se také mohl pozdravit se svými kolegy, jako je třeba Rauno Aaltonen, který s Mini absolvoval celou trať nebo rakouská ikona Dieter Quester s BMW 507. Nechyběl ani populární Stirling Moss, ale ten letos nejel celou trasu.
Sobota je pak vyhrazena Grand Prix Gröbmingu, kdy se při demonstračních jízdách prezentují zajímavé závodní automobily let minulých. Za všechny jmenujme třeba Porsche 908 (1970) nebo 911 GT1 (1998), Maseratti 200 S (1956), Ferrari 500 F2 (1952), Tecno F1 (1972), Coopper Climax (1957) a další. Do nich pak usedli kromě Mansella, Mosse nebo Aaltonena také Nanni Galli, Jochen Mass, Marie Terese de Filippis, Roland Asch. Pak už následuje jen závěrečná zvláštní zkouška pro účastníky Ennstal Classic a vyhlášení vítězů přímo na cílové rampě.
Až do posledních metrů bojovali o prvenství dva manželské páry s Ferrari 246 Dino, nakonec byli o pouhých 35 bodů lepší Heidenbauerovi před Huemerovými. Celou trasu v hodně proměnlivém počasí, často v dešti a v mlze s viditelností na pár metrů, zvládlo 194 posádek z 218 odstartovaných. Ve startovní listině jsme objevili celou řadu velice pozoruhodných automobilů se zajímavou historií nebo rodokmenem. Ale ty si necháme na další článek.
J.Lasík, 21.7.2011
V pátek se totiž tradičně startuje už v 7 hodin ráno a na posádky čeká více než pět set náročných kilometrů, v podstatě jen pořád nahoru a dolů, bez přestávky až do cíle, který byl ve známém lyžařském středisku Schladming v šest večer. Tady vítal účastníky mj. Nigel Mansell, mistr světa formule 1 a Indy, a velká postava automobilového sportu. Tady se také mohl pozdravit se svými kolegy, jako je třeba Rauno Aaltonen, který s Mini absolvoval celou trať nebo rakouská ikona Dieter Quester s BMW 507. Nechyběl ani populární Stirling Moss, ale ten letos nejel celou trasu.
Sobota je pak vyhrazena Grand Prix Gröbmingu, kdy se při demonstračních jízdách prezentují zajímavé závodní automobily let minulých. Za všechny jmenujme třeba Porsche 908 (1970) nebo 911 GT1 (1998), Maseratti 200 S (1956), Ferrari 500 F2 (1952), Tecno F1 (1972), Coopper Climax (1957) a další. Do nich pak usedli kromě Mansella, Mosse nebo Aaltonena také Nanni Galli, Jochen Mass, Marie Terese de Filippis, Roland Asch. Pak už následuje jen závěrečná zvláštní zkouška pro účastníky Ennstal Classic a vyhlášení vítězů přímo na cílové rampě.
Až do posledních metrů bojovali o prvenství dva manželské páry s Ferrari 246 Dino, nakonec byli o pouhých 35 bodů lepší Heidenbauerovi před Huemerovými. Celou trasu v hodně proměnlivém počasí, často v dešti a v mlze s viditelností na pár metrů, zvládlo 194 posádek z 218 odstartovaných. Ve startovní listině jsme objevili celou řadu velice pozoruhodných automobilů se zajímavou historií nebo rodokmenem. Ale ty si necháme na další článek.
J.Lasík, 21.7.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout