Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ennstal Classic (I) - 868 km za dva dny nahoru a dolů

Rakousko můžeme s klidem nazvat rájem veteránských soutěží – Ennstal Classic, Kitzbüheler Alpenfahrt, Silvretta Classic a Arlberg Classic. A všechny se pořádají v nádherné přírodě. Nejstarší je Ennstal Classic, kterou založil rakouský novinář Helmut Zwickl již v roce 1997 a letos se jel 33. ročník.

Tradičním centrem je malé městečko Gröbming, kde vše začíná a končí velkolepou šou v ulicích včetně Porsche Desing Grand Prix.


První etapa, tzv. prolog měřila 415 kilometrů, začala v 8.30 hodin a vedla přes Mautendorf, Taggenbrunn na závodní okruh Red Bull Ring, kde proběhla jedna ze zkoušek pravidelnosti a přes průsmyk Sölkpass s výškou 1790 metru nad mořem skončila v 8 hodin večer ve Schladmingu.


Druhý den bylo na programu dokonce 453 kilometrů, a tak se startovalo už v 7.30 hodin a trasa vedla přes Gesäuse, Lunz am See, Steyer, Gmunden zpět do Gröbmingu, kde byla první posádka očekávána v 18.30 hodin. Kromě zhruba hodinových přestávek na oběd a několika zastavení v časových kontrolách jsou historické automobily z let 1922 až 1972 neustále v pohybu.


Sobota patří tradiční zkoušce na Stoderzinken, tedy dvanáct kilometrů po horské silničce plné zatáček a vracáků. Kdo chci veterány vidět, ten se musí přivstat, protože silnice se zavírá už v šest hodin, hodinu předem, než na ni vyjedou první automobily. Letos nás ale na kopci vítalo sluníčko.


Letos bylo přihlášeno 180 posádek, nakonec jich vyjelo 161, přičemž největší zastoupení měly nejrůznější typy značek Porsche, Mercedes Benz, Jaguar, Austin Healey.


Začátek obstarávají vždy předválečné automobily, které bohužel z těchto dálkových soutěží pomalu, ale jistě mizí. Kde jsou ty doby, kdy jich startovaly čtyři desítky, letos jich bylo jen patnáct.


Právě posádky s těmito automobily patří vždy mezi největší hrdiny. S jedničkou vyjela na trasu paní Monika Rothlauf s Bugatti 13 Brescia z roku 1922 a hned za ní jel její manžel s Bugatti 30 z roku 1924. Stejně jako jejich soupeři s vozy Alfa Romeo 6C Zagato, Aston Martin, Sunbeam Supersport, Alvis Silver, Talbot London a další absolvovali každý den několik hodin v dešti bez střechy.



Mezi posádkami z mnoha zemí se opět jednou objevila i česká ve složení Radek Pokorný a Tomáš Pleskač s Mercedesem Benz 280 SL Pagoda z roku 1968.



Pokračování zítra

JL 21.7. 2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar