Elegance v Roztokách s luxusní Tatrou 70
Zámek v Roztokách u Prahy už 43 let hostí v květnu Soutěž elegance historických vozidel. Do roku jí „šéfoval“ Jiří Černé, poté převzal organizaci Jirka Patočka. A velice úspěšně pokračuje v tradici.
Krásné letní počasí opět přilákalo do Roztok značné množství návštěvníků a majitelů historických automobilů, asi pětadvaceti motocyklů. A k tomu ještě tři traktory nebo obytný přívěs Racek. A zámecká zahrada byla plná, jako snad nikdy. Jen na náš vkus bylo mladších ročníků až příliš. Mezi nimi pak zanikal třeba zajímavý Opel Kadett B z roku 1966 nebo hned vedle stojící Ford Thunderbird.
Každým rokem najdeme nějaký ten historický automobil, který jsme třeba ještě neviděli. Jako například Tatru 70 z roku 1935. Jde o luxusní limuzínu, vyráběnou v letech 1931 až 1936. Automobil pohání vodou chlazený řadový šestiválec s rozvodem OHC o objemu 3406 cm³ s výkonem 65 k. Zadní kola jsou poháněna přes mechanickou dvoulamelovou suchou spojku a čtyřstupňovou převodovku. Vůz těžký takřka dvě a půl tuny dokázal jer rychlostí 110 km/h.
Bylo vyrobeno pět desítek dvou a čtyřdveřových limuzín se čtyřmi, šesti a sedmi místy a landauletů. Vznikly i hasičské vozy na bázi T 70 a také individuálně karosované verze, především od firmy Sodomka.
Pozornost budil už svým červeno-žlutým zbarvením Auburn Typ 40 z roku 1929. Při pohledu na La Salle, který přivezla Nikol Macháčková, jsme zavzpomínali na nedávno zesnulého Václava Macháčka. Krásný byl kabriolet Mercedes Benz 170 V vyrobený v roce 1939. Pan Vladimír Kořen přijel rovnou ze sobotní Rallye Křivonoska obrovitý Overland Six z roku 1915.
Václav Kafka, předseda pořádajícího VCC Praha vystavil závodní Wikov a krásný Lincoln L Faeton (1928), který je ozdobou každé akce. Z americké produkce byl zastoupen ještě například Cadillac 341 A Convertible Coupe z roku 192 nebo šestiválec Oldsmobile Six, vyrobený v roce 1927. Nechyběly ani „ameriky“ jako Chevrolet Chevelle (1970), Chrysler 180 (1973), Lincoln Mark V (1979) atd. Také nejstarší vystavený loukoťový automobil Hupmobile z roku 1911 má svůj původ za velkou louží.
Mnozí viděli poprvé na vlastní oči zajímavé automobily Bitter Coupe SC 3.0 (1982) a Bitter Diplomat CD (1977). Společnost Erich Bitter Automobile GmbH (dříve Bitter GmbH & Co. KG) je výrobce luxusních vozidel na bázi General Motors se sídlem v Německu ve městě Ennepetal. Erich Bitter kariéru začal jako profesionální cyklistický závodník, později přesedlal na závodní auta značek Ferrari a Porsche a stal se firemním závodníkem Abarth.
Z české produkcestojí za zmínku například šestiválcová Škoda 6R Sport Phaeton (1929) nebo o pět let mladší Škoda Rapid v původním stavu.
Soutěž elegance historických vozidel zakončená vždy propagační jízdou Roztockou serpentýnou má své pevné místo v kalendáři, a i když není první akcí, tak ji můžeme považovat za zahájení veteránské sezony. Je nejen přehlídkou automobilové a motocyklové historie, ale i setkáním zajímavých lidí, nadšenců veteránů. Jen, aby zájem nepřevýšil kapacitní možnosti zámeckého parku.
JL 10.5.2022
Každým rokem najdeme nějaký ten historický automobil, který jsme třeba ještě neviděli. Jako například Tatru 70 z roku 1935. Jde o luxusní limuzínu, vyráběnou v letech 1931 až 1936. Automobil pohání vodou chlazený řadový šestiválec s rozvodem OHC o objemu 3406 cm³ s výkonem 65 k. Zadní kola jsou poháněna přes mechanickou dvoulamelovou suchou spojku a čtyřstupňovou převodovku. Vůz těžký takřka dvě a půl tuny dokázal jer rychlostí 110 km/h.
Bylo vyrobeno pět desítek dvou a čtyřdveřových limuzín se čtyřmi, šesti a sedmi místy a landauletů. Vznikly i hasičské vozy na bázi T 70 a také individuálně karosované verze, především od firmy Sodomka.
Pozornost budil už svým červeno-žlutým zbarvením Auburn Typ 40 z roku 1929. Při pohledu na La Salle, který přivezla Nikol Macháčková, jsme zavzpomínali na nedávno zesnulého Václava Macháčka. Krásný byl kabriolet Mercedes Benz 170 V vyrobený v roce 1939. Pan Vladimír Kořen přijel rovnou ze sobotní Rallye Křivonoska obrovitý Overland Six z roku 1915.
Václav Kafka, předseda pořádajícího VCC Praha vystavil závodní Wikov a krásný Lincoln L Faeton (1928), který je ozdobou každé akce. Z americké produkce byl zastoupen ještě například Cadillac 341 A Convertible Coupe z roku 192 nebo šestiválec Oldsmobile Six, vyrobený v roce 1927. Nechyběly ani „ameriky“ jako Chevrolet Chevelle (1970), Chrysler 180 (1973), Lincoln Mark V (1979) atd. Také nejstarší vystavený loukoťový automobil Hupmobile z roku 1911 má svůj původ za velkou louží.
Mnozí viděli poprvé na vlastní oči zajímavé automobily Bitter Coupe SC 3.0 (1982) a Bitter Diplomat CD (1977). Společnost Erich Bitter Automobile GmbH (dříve Bitter GmbH & Co. KG) je výrobce luxusních vozidel na bázi General Motors se sídlem v Německu ve městě Ennepetal. Erich Bitter kariéru začal jako profesionální cyklistický závodník, později přesedlal na závodní auta značek Ferrari a Porsche a stal se firemním závodníkem Abarth.
Z české produkcestojí za zmínku například šestiválcová Škoda 6R Sport Phaeton (1929) nebo o pět let mladší Škoda Rapid v původním stavu.
Soutěž elegance historických vozidel zakončená vždy propagační jízdou Roztockou serpentýnou má své pevné místo v kalendáři, a i když není první akcí, tak ji můžeme považovat za zahájení veteránské sezony. Je nejen přehlídkou automobilové a motocyklové historie, ale i setkáním zajímavých lidí, nadšenců veteránů. Jen, aby zájem nepřevýšil kapacitní možnosti zámeckého parku.
JL 10.5.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout