Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Elegance v Roztokách s luxusní Tatrou 70

Zámek v Roztokách u Prahy už 43 let hostí v květnu Soutěž elegance historických vozidel. Do roku jí „šéfoval“ Jiří Černé, poté převzal organizaci Jirka Patočka. A velice úspěšně pokračuje v tradici.

Tatra 70

Tatra 70

Oldsmobile Six

Oldsmobile Six

Peugeot 201

Peugeot 201

Bitter

Bitter

Overland Six

Overland Six

Škoda Rapid

Škoda Rapid

Auburn

Auburn

Lincoln L

Lincoln L

Opel Kadett

Opel Kadett

Mercedes Benz 170 V

Mercedes Benz 170 V

Krásné letní počasí opět přilákalo do Roztok značné množství návštěvníků a majitelů historických automobilů, asi pětadvaceti motocyklů. A k tomu ještě tři traktory nebo obytný přívěs Racek. A zámecká zahrada byla plná, jako snad nikdy. Jen na náš vkus bylo mladších ročníků až příliš. Mezi nimi pak zanikal třeba zajímavý Opel Kadett B z roku 1966 nebo hned vedle stojící Ford Thunderbird.



Každým rokem najdeme nějaký ten historický automobil, který jsme třeba ještě neviděli. Jako například Tatru 70 z roku 1935. Jde o luxusní limuzínu, vyráběnou v letech 1931 až 1936. Automobil pohání vodou chlazený řadový šestiválec s rozvodem OHC o objemu 3406 cm³ s výkonem 65 k. Zadní kola jsou poháněna přes mechanickou dvoulamelovou suchou spojku a čtyřstupňovou převodovku. Vůz těžký takřka dvě a půl tuny dokázal jer rychlostí 110 km/h.


Bylo vyrobeno pět desítek dvou a čtyřdveřových limuzín se čtyřmi, šesti a sedmi místy a landauletů. Vznikly i hasičské vozy na bázi T 70 a také individuálně karosované verze, především od firmy Sodomka.



Pozornost budil už svým červeno-žlutým zbarvením Auburn Typ 40 z roku 1929. Při pohledu na La Salle, který přivezla Nikol Macháčková, jsme zavzpomínali na nedávno zesnulého Václava Macháčka. Krásný byl kabriolet Mercedes Benz 170 V vyrobený v roce 1939. Pan Vladimír Kořen přijel rovnou ze sobotní Rallye Křivonoska obrovitý Overland Six z roku 1915.



Václav Kafka, předseda pořádajícího VCC Praha vystavil závodní Wikov a krásný Lincoln L Faeton (1928), který je ozdobou každé akce. Z americké produkce byl zastoupen ještě například Cadillac 341 A Convertible Coupe z roku 192 nebo šestiválec Oldsmobile Six, vyrobený v roce 1927. Nechyběly ani „ameriky“ jako Chevrolet Chevelle (1970), Chrysler 180 (1973), Lincoln Mark V (1979) atd. Také nejstarší vystavený loukoťový automobil Hupmobile z roku 1911 má svůj původ za velkou louží.




Mnozí viděli poprvé na vlastní oči zajímavé automobily Bitter Coupe SC 3.0 (1982) a Bitter Diplomat CD (1977). Společnost Erich Bitter Automobile GmbH (dříve Bitter GmbH & Co. KG) je výrobce luxusních vozidel na bázi General Motors se sídlem v Německu ve městě Ennepetal. Erich Bitter kariéru začal jako profesionální cyklistický závodník, později přesedlal na závodní auta značek Ferrari a Porsche a stal se firemním závodníkem Abarth.



Z české produkcestojí za zmínku například šestiválcová Škoda 6R Sport Phaeton (1929) nebo o pět let mladší Škoda Rapid v původním stavu.



Soutěž elegance historických vozidel zakončená vždy propagační jízdou Roztockou serpentýnou má své pevné místo v kalendáři, a i když není první akcí, tak ji můžeme považovat za zahájení veteránské sezony. Je nejen přehlídkou automobilové a motocyklové historie, ale i setkáním zajímavých lidí, nadšenců veteránů. Jen, aby zájem nepřevýšil kapacitní možnosti zámeckého parku.





JL 10.5.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar