Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Eifel Rallye Festival - setkání generací

Všichni příznivci automobilových rallye, zvláště pak historických po několik let skloňují ve všech pádech Rallye Legend v San Marinu. Ale v Evropě, respektive v Německu existuje podobná akce – ADAC Eifel Rallye Festival, která je s italskou naprosto rovnocenná, možná ji i v některých případech předčí.

Malé městečko Daun v pohoří Eifel, asi pětadvacet kilometrů od Nürburgringu, se jednou do roka stává svátkem rallye historie, kterou letos dokumentovalo na 150 automobilů. Až na pár výjimek byly zastoupeny všechny automobily, které psaly dějiny rallyesportu během padesáti letech. Chyběly snad jen Lancia Fulvia a Delta S4, Citroën BX 4x4, Škoda 130 LR.

Ale do Daunu přicestovaly i soutěžácké hvězdy z celého světa. Mohli jste tu potkat a i za volantem na rychlostní zkoušce vidět Sandra Munariho a jeho spolujezdce Piera Sodana, Hannu Mikkolu s Arne Hertzen, Timo Salonena, Mike Kirklanda, Johna Buffuma, Stiga Blomqvista, Andrewa Cowana, Roberta Droogmanse a pochopitelně i domácí legendy Waltera Röhrla, Haralda Demutha nebo Mathiase Kahleho. Prostě jste si připadali jako na mistrovství světa, jen s tím rozdílem, že byste všechny automobily ani jezdce nemohli nikdy vidět najednou.

Celá akce začala už shakedawnem ve čtvrtek v podvečer a pokračovala promítáním kultovních filmů od Helmuta Deimela, který v roce 1975 startoval jako spolujezdec v Rallye Škoda a dojel na desáté příčce. V pátek dopoledne probíhala přímo v centru technická přejímka, spíš ale jen symbolická, protože se kontrolovali hlavně bezpečnostní prvky. Po obědě se už jezdí naostro, ale bez měření času. První zkouška tzv. Bosch Super Stage nabídla šotolinové úseky, skok i průjezd umělým brodem. Do připravených nádob během dne dovážel vodu místní zemědělec. Po přestávce jsme mohli sledovat další polokruhovou zkoušku, a komu se nechtělo na trať, mohl se procházet po servisu.

Zatímco v pátek ještě svítilo sluníčko a bylo příjemné teplo, tak v sobotu lilo a teploty klesly na dvanáct stupňů. Takže soutěž se vším všudy. Jedinou nevýhodou je, že zkoušky nejsou povinné, a tak třeba na některý „vysněný“ automobil čekáte marně.

Ačkoliv se čas neměří, tak se na večerní party přesto rozdávají poháry. Jury složená z exportů vyhodnotila vítěze několika kategorií. Jako „Best original rally car (nejkrásnější automobil) byl zvolen Nissan 240RS včetně originálních šotolinových pneumatik získaných z Afriky. Za nejlepší repliku byl označen Fiat 1341 Abarth, v němž se střídali Walter Röhrl a Timo Salonen. Jednalo se o věrnou kopii továrního vozu a některé díly musely být vyrobeny u firmy Rallysport Development v severní Anglii.
Na startu se objevili také Stanislav Kafka se synem a vozem MTX 160 RS a Jiří Jirovec s Jiřím Horákem s Fordem Escort, s nímž Robert Droogmans vyhrál v roce 1983 Rallye Škoda a dodnes máme jeho výkon ve vzpomínkách.

Eifel Rallye Festival se konal popáté a jeho úroveň stále stoupá. Pořadatelům nejde o kvantitu, ale o kvalitu a to je jedině dobře.


J.Lasík 28.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar