Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Eifel Rallye Festival - oslava dějin rallyesportu

Malé městečko Daun v pohoří Eifel, jen pár kilometrů od pověstného Nürburgringu se jednou do roka promění v jedno ohromné parkoviště soutěžních automobilů let dávno minulých. Společně s italskými Legendami jde o největší akci tohoto druhu v Evropě, respektive na světě.

Ale na rozdíl od Legend chtějí pořadatelé pod vedením Reinholda Kleina o to, aby se Eifel Historik Festivalu zúčastnily jen originály nebo repliky identické se svými předchůdci. Kvalita má přednost před kvantitou. A tak jsme mohli na dveřích automobilů číst jména jezdců, kteří psaly dějiny automobilového sportu, jako například Röhrl, Blomqvist, Mouton, Vatanen, Waldegaard, Brooks, Duez, Capone, Tabaton, Saby, McRae, Aaltonen, Toivonen, Mikkola, Ragnotti, Kankkunen a mnoho dalších.

V Daunu každý rok potkáte některé z jezdců osobně a získáte tak podpis Waltera Röhrla, Stig Blomqvista, Yvonne Mehtové, Yvese Loubeta, Johna Davenporta, Miki Biasiona a dalších hvězd. Ale mohli jsme je vidět i za volantem, Röhrl řídil Porsche 911 nebo Audi Quattro, Miki Biasion i Luca Betti předvedli Lancii Delta S4, Stig Blomqvist jel s Fordem Sierra Cosworth, Harald Demuth s Audi Sport Quattro, Yves Loubet s Mazdou RX 7 nebo Opelem Ascona.
Českou republiku zastupovali manželé Petr a Iveta Daníčkovi se Škodou 130 LR Evo, otec a syn Kafkové s MTX 160 RS a Jiří Jírovec s Jiřím Horákem s Fordem 200 RS. Mezi „naše“ jezdce můžeme pomalu považovat i Mathiase Kahleho se Škodou130 RS, s nímž jsme měli možnost absolvovat jednu rychlostní zkoušku, a byl to zážitek.

Startovní listina byla opět nesmírně pestrá, jen více než šest desítek vozidel bylo ze skupiny B včetně S. Letos uplynulo třicet let od chvíle, kdy byla „béčka“ zakázána.. Tím skončila jedna velká, nebo spíš největší éra automobilových rally, na kterou všichni vzpomínají se slzou v oku. Konec skupiny S byl zároveň koncem skupiny S, jejíž připravované automobily se tak nikdy nemohly objevit na startu. Ve dvou rychlostních zkouškách předvedl Walter Röhrl divákům Audi skupiny S, v depu byl vystaven Opel Kadett 4x4 nebo dvě Toyoty označené kodem „222D“.

Automobily se představily na osmi zkouškách, šotolinových i asfaltových, a prakticky za každého počasí, jaké si dovedeme představit. Jen sníh chyběl. Ale pohoří Eifel, vulkanického původu, je změnami počasí pověstné. Ale na atmosféře to nic neubralo.



J.Lasík 25.7.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar