Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Edelweiss Bergpreis Rossfeld 2015

Na horské silnici Rossfeldstrasse nedaleko Berchtesgadenu se pořádaly závody do vrchu od roku 1958, o tři roky později se stal kopec poprvé součástí Mistrovství Evropy. Nejlepší evropští vrchaři se tady scházeli až do roku 1973 a poté ještě v roce 1977. pak závod definitivně zanikl.

O nejvyšší vavříny tady bojovali jezdci jako Sepp Greger, Edgar Barth, Gerhard Mitter, Hans Herrmann, Rolf Stommelen, Jochen Mass, Dieter Quester, Mauro Nesti, Hans Stuck, Andrea de Adamich, Jean Marie Almeras, Herbert Stenger a také náš Miroslav Adámek s NSU Brixner. V roce 1977 vyhrál kategorii dvoumístných závodních vozů. Ale kopec měl bohužel i stinné stránky. V roce 1968 přišel při tréninku o život dvojnásobný evropský šampion Ludovico Scarfiotti na Porsche 910 Bergspyder

O pětadvacet let později „duch“ závodů Rossfeld opět ožil, alespoň v rámci veteránské rallye Rossfeld Historic. Před dvěma roky se místní nadšenci domluvili a slávu závodu obnovili pro historické automobily. A jak jsme se dozvěděli, pojede se ještě v příštím roce a potom každé dva roky.

Ke vzpomínkovému závodu na trati dlouhé šest kilometrů bylo přihlášeno takřka sto padesát automobilů. Úvod obstaraly čtyři Bugatti, dvě osmiválcové T51 (1931) a dvě čtyřválcové 37 (1927 a 1929). Předválečnou dále zastupovaly ještě například Rally NCP, Sunbeam 3 Litre, MG Mölders Magnette, BMW 328, Aston Martin 2 litre nebo Ford A Speedster atd.

Letošní ročník se nesl ve znamení Formule Vau a automobilů značky Abarth, přičemž většinu těchto krásných automobilů přivezl sběratel Leo Aumüller. S monopostem Austro Vau Formule V startovala i vrchařská legenda Manfred Schurti, který pamatuje ještě původní závody, stejně jako například Eberhard Mahle (Porsche 911). Právě letos uběhlo padesát let od evropské premiéry Formule Vau, která se odehrála na Rossfeldu. Oficiální následovala na okruhu Norisring v Norimberku.

K pravidelným účastníkům patří i dvojnásobný mistr světa Walter Röhrl, který s originálním Porsche 911, s nímž v roce 1977 absolvoval Rallye San Remo, přiváděl diváky do varu. Lepší průjezd vlásenkou před cílem, nikdo jiný nepředvedl. Do monopostu DKW Hartmann Formule Junior se čtyřválcem 1,1 litru o výkonu 85 k z roku 1961 usedl další vynikající bývalý soutěžák Harald Demuth.

Pokud jde o automobily, tak asi absolutním vrcholem bylo tovární Porsche 908, rok výroby 1966, a především Ferrari 512 s pětilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 490 k z roku 1971.



J.Lasík 30.9.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar