Ecce Homo veteránů o víkendu
Dějiny závodu automobilů do vrchu spadají až do roku 1905, kde se na trati u Šternberka uskutečnila zvláštní zkouška při soutěži spolehlivosti Vídeň – Wroclav – Vídeň. První opravdový závod se tady jel pak v roce 1921, po němž následovaly další ročníky do roku 1930.
Několik závodů bylo uspořádáno ještě před válkou a v padesátých letech. Novodobá historie sahá do roku 1971, přičemž první závod evropského šampionátu se jel už v roce 1981 a v kalendáři je dodnes.
Na trati Ecce Homo ovšem nejezdí pouze rychlé závodní automobily, ale také historické a motocykly. Právě o tomto víkendu si dají ve Šternberku dostaveníčko milovníci historie při jízdě pravidelnosti do vrchu na zkrácené trati s cílem u křižovatky na Lipinu.
Přihlášeno je více než stovka automobilů dvaceti značek a sedmdesát motocyklů. Vedle naprosto sériových automobilů včele s nejstarším Panhardem Levassor z roku 1912 se představí i několik ryze závodních speciálů, některé s bohatou minulostí. Mezi ně patří hlavně monoposty formule tři F3 pana Zdeňka Křivohlavého nebo jeho kolegů Zdeňka Buchara, Jaroslava Rezka, Rudolfa Böhma. Novější monoposty zastupují MTX 1-01, 1-06, Estonia nebo Polonia. Mezi vzácné automobily patří třeba šedesát klet stará Škoda Supersport, dále vůz Gbelec nebo Š 1100 Sport. S jedním z vozů Škoda 130 RS se představí vicemistr Evropy historických automobilů Pavel Kolář, s předválečným MG PA Midget zase rychlý Miroslav Krejsa. Oba tito jezdci jsou zárukou kvalitní závodnické jízdy, ale stále výborně jezdí i sedmdesátiletý mladík Zdeněk Křivohlavý.
Bývalý úspěšný reprezentant Jiří Voves se dnes věnuje renovátorství závodních škodovek a do Šternberka přiveze hned tři kousky. Škodu 100 v bývalých továrních barvách pro dceru Pavlu, soutěžní verzi Škody 100 Rallye zapůjčí Petru Flosmanovi s formulí MTX pojede Jiří Novák.
V sobotu odpoledne od 13 hodin jsou na programu dvě tréninkové jízdy, v neděli se pojedou tři jízdy pravidelnosti od 9 hodin.
Akci přechází ještě páteční Rally Ecce Homo Historic od 9 do 17 hodin.
J.Lasík, 9.7.2010
Na trati Ecce Homo ovšem nejezdí pouze rychlé závodní automobily, ale také historické a motocykly. Právě o tomto víkendu si dají ve Šternberku dostaveníčko milovníci historie při jízdě pravidelnosti do vrchu na zkrácené trati s cílem u křižovatky na Lipinu.
Přihlášeno je více než stovka automobilů dvaceti značek a sedmdesát motocyklů. Vedle naprosto sériových automobilů včele s nejstarším Panhardem Levassor z roku 1912 se představí i několik ryze závodních speciálů, některé s bohatou minulostí. Mezi ně patří hlavně monoposty formule tři F3 pana Zdeňka Křivohlavého nebo jeho kolegů Zdeňka Buchara, Jaroslava Rezka, Rudolfa Böhma. Novější monoposty zastupují MTX 1-01, 1-06, Estonia nebo Polonia. Mezi vzácné automobily patří třeba šedesát klet stará Škoda Supersport, dále vůz Gbelec nebo Š 1100 Sport. S jedním z vozů Škoda 130 RS se představí vicemistr Evropy historických automobilů Pavel Kolář, s předválečným MG PA Midget zase rychlý Miroslav Krejsa. Oba tito jezdci jsou zárukou kvalitní závodnické jízdy, ale stále výborně jezdí i sedmdesátiletý mladík Zdeněk Křivohlavý.
Bývalý úspěšný reprezentant Jiří Voves se dnes věnuje renovátorství závodních škodovek a do Šternberka přiveze hned tři kousky. Škodu 100 v bývalých továrních barvách pro dceru Pavlu, soutěžní verzi Škody 100 Rallye zapůjčí Petru Flosmanovi s formulí MTX pojede Jiří Novák.
V sobotu odpoledne od 13 hodin jsou na programu dvě tréninkové jízdy, v neděli se pojedou tři jízdy pravidelnosti od 9 hodin.
Akci přechází ještě páteční Rally Ecce Homo Historic od 9 do 17 hodin.
J.Lasík, 9.7.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










