Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ecce Homo ožije veterány

Legendární trať Ecce Homo ve Šternberku opět ožije tuto neděli, tentokrát závodem do vrchu historických motocyklů a automobilů. O den dříve se ještě uskuteční Rallye Ecce Homo Historic.

Letošní ročník doprovází několik změn. Z bezpečnostních důvodů je zrušen rychlostní závod Memoriál Bruno Sojky. Další změna se týká oblíbené Rallye Ecce Homo Historic, která se nepojede v pátek jako každoročně, na žádost jezdců se přesunula na sobotní dopoledne.
Odstartuje už v 8 hodin z Radniční ulice, zatímco na hlavním náměstí bude od rána až do 16 h probíhat Ekojarmark a od 13 do 16.30 h je připravena výstava historických vozidel a motocyklů, která bude také na Radniční ulici. Návštěvníci budou moci obdivovat všechny stroje a pohovořit s jejich majiteli. Vstup na výstavu bude zcela zdarma.
Na trať Ecce Homo vyjedou účastníci díky změnám až v neděli, kdy od 8.30 hodin proběhne nejdříve jedna tréninková jízda. Hlavní program začne zhruba v 11 hodin dvěma jízdami pravidelnosti.
Ředitel závodu Ecce Homo Historic, pan Stanislav Orság, uvedl také, že se postupně provádějí změny, týkající se stáří vozů. Do budoucna by se ve Šternberku mělo objevovat méně novějších vozů a je zde snaha o navrácení pravých veteránů.
V kategorii motocyklů je přihlášeno padesát strojů včele nejstaršími značkami jako AJS K12 (1926), D-RAD (1930), Peugeot 350 SV (1931), Ariel 500 Red Hunter (1935), dále pak např. Indian, Harley Davidson, Gilera, Aermacchi, Norton, MV Agusta atd.
Automobilů je přihlášeno kolem stovky od nejstaršího Panhard Levassor (1912), přes Fiat 501 S (1924), Ford A (1928) až třeba po Ferrari Dino (1970). Ze závodních vozů budou k vidění mj. Škoda Supersport, Kondor F3, Rulo, Delfín F3, Škoda Lucia F3 atd. Představí se rovněž někteří bývalí úspěšní závodníci jako Albin Patlejch nebo Zdeněk Křivohlavý. Křest za volantem závodního automobilu si odbude Pavla Vovsová, dcera úspěšného vrchaře Jiřího Vovse. Pojede s krásně restaurovanou Škodou 100. Druhý automobil, monopost MTX 1-01 zapůjčí Jiřímu Novákovi. Oba vozy můžete vidět na fotografii.

Šternberk patří k nejstarším lokalitám zasvěceným motoristickému sportu v ČR., protože poprvé se na této trati jelo už v roce 1905 při dálkovém závodě z Vídně do Vratislavi. První opravdový závod do vrchu se na trati Ecce Homo uskutečnil v roce 1921 a teprve druhá světová válka přerušila každoroční klání. K obnovení došlo v letech 1950 až 1958, nová éra se začala psát v roce 1971 a trvá dodnes, kdy je závod součástí evropského šampionátu.


Jindřich Lasík, 11.9.2008
Foto Jiří Koubek

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar