Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ecce Homo historiků vyhrál Lottini

Závod do vrchu Ecce Homo ve Šternberku nejsou jen soudobé cestovní a sportovní automobily a monoposty, ale také historické automobily, jejichž piloti sbírají body do svého vlastního šampionátu. Letos se jich objevilo na startu 33.

Lottini

Lottini

Lottini

Lottini

Prášek

Prášek

Hilger

Hilger

Kubíček

Kubíček

Mikeš

Mikeš

Brož

Brož

Jiras

Jiras

Zprava Kubíček, Mikeš, Brož

Zprava Kubíček, Mikeš, Brož

Prugger

Prugger

Amante

Amante

Nejdříve se na trať vydaly opravdové skvosty v podání vůbec nejstaršího automobilu Alta Sports nebo krásné Alfy Romeo 1900 C Super Sprinz a pak startoval jeden za druhým. ME historiků je rozdělené do mnoha skupin a tříd podle roku výroby. Pro laika takřka nepřehledné..

A tak se podívejme, jak skončilo absolutní pořadí v rámci ME. Kdo by se chtěl dozvědět víc, například pořadí ve třídách, potom doporučujeme www.Timing.sk


Suverénním
na 7800 metrů dlouhé trati byl Ital Pierro Lottini s vozem Osella PA 990. jeho čas by stačil na celkové 23.místo mezi soudobými automobily. Skvělý závod zajel opět Jaroslav Prášek s monopostem Chevron F2.


Vedle vozů Osella, s kterými závodil mimo v osmdesátých letech například Mauro Nesti, přezdívaný profesor vrchů a další špičkoví vrchaři, mají diváci rádi naše škodovky. Na startu se jich tentokrát sešlo patnáct prakticky všech historických typů. Diváci tak viděli Š 130 RS v počtu čtyř kusů. Jeden lepší než druhý. Dále tři Favority, tři Š 100, dvě Š 110 R a po jedné Š 120 LS, Felicie, 120 S a 130 L.


Stotřicítky startují v šampionátu historických automobilů, zatímco například Pavel Jiras vstoupil letos poprvé do České trofeje a nevede si špatně. Ve Šternberku obsadil se Škodou 120 LS pěkné desáté absolutní místo, ve třídě skončil třetí. Autosport Řeporyje ve složení Robert Brož a Pavel Jiras, nad nimž „dohlížel“ Jiří Voves, bývalý vynikající vrchař přímo na místě, mohl být s víkendem spokojeni. " Ve Šternberku jsem startoval jen jednou, někdy před šesti sedmi roky, a ještě něvíc jen na krátké trati pod Lipinu. Potřeboval bych trať víc znát, ale jinak si nemůžu stěžovat. Snad jen vyhlášení výsledků, když jde o Evropu, mohlo být důstojnější.Pohárovka fungovala spolehlivě a nebylo třeba nic dělat. Naštěstí, protože jsem tam sám, bez mechanika," přiznal se Pavel Jiras.


Spokojenost nakonec zavládla také u Jaroslava Mikeše, kterého v první jízdě zradila u Škody 130 RS převodovka (nešla trojka), kterou musel za pomoci soupeřů během první a druhé jízdy vyměnit.
V první jízdě tak ztratil hrozivých patnáct sekund na Kubíčka, a ty mu chyběly nakonec zřejmě ke zlatému věnci, přestože ztrátu dokázal druhou jízdou stáhnout na ca šest sekund.



Třetí nejrychlejší v této skupině byl Robert Brož s originální Škodou 130 RS v barvách, jaké měl kdysi na voze Břetislav Enge a s jeho vlastnoručním podpisem. „V sobotu ráno na první tréninkovou jízdou hned po osmé hodině byla pěkná zima, na trati to klouzalo a gumy moc nefungovaly. Druhá jízda už byla lepší. Na závod jsme nasadili relativně nové gumy, odjel jsem na nich jen Liberec a Ústí. Časem jsem byl maximálně spokojen, s Jirkou Kubíčkem ani Jardou Mikešem se rovnat nemůžu. Na druhou stranu jsem ani nečekal, že budu rychlejší než žigulíci, které jedou na rovině mnohem víc. Myslím, že už lepší být ani nemůžu,“ svěřil se v cíli letecký mechanik Robert Brož
.



Historik ME

1.LottiniOsella6.46.10
2.PrášekChevron+16.13
3.HilgerChevron+34.04
4.Debeauvan Dieden+35.68
5.MösslerDaren+44.34




Historik M ČR


1.Prášek, Chevron
2.Heda, Lola
3.Zmeškal, Ralt
4.Kubíček Š 130 RS
5.Tykal, MTX 1-03
6. Mikeš Š 130 RS
7.Kopeček, MTX 1-02
8.Brož Škoda 130 RS




JL 6.6.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar