Dvacet let veteránských Čelkovic
Veteráni Čelkovice – 20. ročník (novodobých Čelkovic), hlavní pořadatel ing.Marcel Gause – 40 let ve Strojní průmyslové a stavební škole v Táboře a 70 let od založení SPŠ. V tomto duchu se nesla veteránská soutěž v Táboře.
Ale ještě, než odstartovalo v sobotu úderem 9.hodiny první vozidlo, tak se majitelé předválečných automobilů a motocyklů mohli zúčastnit ještě Večerní jízdy Táborem. Letos vyjelo do tmavých uliček husitského města dvanáct automobilů a osm motocyklů. Možná bychom se přimlouvali, aby jízda byla o něco delší, třeba s krátkou přestávkou na Žižkově náměstí.
Do sobotní jízdy, rozdělené na dvě etapy, dopolední a odpolední, přičemž majitelé předválečných automobilů mají kratší trať, vyjelo 130 automobilů a 40 motocyklů. První část začala měřeným úsekem čelkovickými serpentinami a pokračovala na Malšín a přes Lom zpátky do Tábora. Delší část zavedla posádky z Lomu přes Želeč, Skalici, Planou zpátky do Lomu a do Tábora. Po obědě se mohli účastníci kochat krásami Jistebnické vrchoviny, na rozdíl od prosluněného dopoledne už pod zataženou oblohou, a nakonec doprovázeny kapkami deště. Cíl byl letos na Žižkově náměstí, kde si mohli diváci prohlédnout nejen historické automobily a motocykly, ale také výstavku MTX s buggy a formulí MTX 1-01.
Na náš vkus bylo přihlášeno poměrně hodně nejrůznějších moderních škodovek, ale protože jsou Čelkovice zařazeny do Jihočeského poháru, tak to ani nijak nelze. Nejstarším automobilem byl tentokrát Peugeot 201 z roku 1929, jen o rok mladší byla Škoda 430 a rok výroby 1931 měla v technickém průkazu zapsána Škoda 433. Do kategorie automobilů a motocyklů vyrobených do roku 1939 se „vešly“ ještě Tatra 57, Aero 30, Praga Piccolo, Mercedes Benz 170 V, Citroën 7CV nebo krásný BMW 327.
Milovníci jedné stopy si přišli na své při pohledu na dva Böhmerlandy, Indian Scout nebo Jawu 500 OHV.
Mezi škodovkami byly k vidění například Triumph Spifire, MG A, Porsche 911, Fiat 124 Spider Sport, Porsche 911 Targa, Matra Simca Bagheera, Lincoln Continental, ale také třeba Ford Transit z roku 1974 nebo atraktivní DeLorean DMC 12 (1981). Bohužel jsme se museli obejít bez Lancie Stratos, která je ozdobou každé akce.
Na závěr jsme si nechali jeden unikát, který z Retromuzea Strnadice přivezl pan Libor Kucharski a který budete moci vidět na Prague Car Festivalu ve dnech 29. a 30. října. Jedná se o Škodu buggy VF Okapi, kterou vyrobila kdysi belgická firma Ets. F. Vernimmen v Namuru. Premiéra se odehrála na autosalonu v Bruselu v roce 1972.
Veteráni Čelkovice můžeme doporučit každému, kdo se rád projede pěknou krajinou a kdo má rád přátelské akce na pohodu. A to vše pod taktovkou Marcela Gauseho a jeho několika kolegů.
Veteráni Čelkovice 2022 – výsledky podle kategorií
M1 – motocykly do roku 1945:
M2 – motocykly 1946 až 1970:
M3 – motocykly 1971 až 1992:
A1 – automobily do roku 1945:
A2 – automobily 1946 až 1970:
A3 – auto 1971 až 1992:
JL 6.10.2022
Do sobotní jízdy, rozdělené na dvě etapy, dopolední a odpolední, přičemž majitelé předválečných automobilů mají kratší trať, vyjelo 130 automobilů a 40 motocyklů. První část začala měřeným úsekem čelkovickými serpentinami a pokračovala na Malšín a přes Lom zpátky do Tábora. Delší část zavedla posádky z Lomu přes Želeč, Skalici, Planou zpátky do Lomu a do Tábora. Po obědě se mohli účastníci kochat krásami Jistebnické vrchoviny, na rozdíl od prosluněného dopoledne už pod zataženou oblohou, a nakonec doprovázeny kapkami deště. Cíl byl letos na Žižkově náměstí, kde si mohli diváci prohlédnout nejen historické automobily a motocykly, ale také výstavku MTX s buggy a formulí MTX 1-01.
Na náš vkus bylo přihlášeno poměrně hodně nejrůznějších moderních škodovek, ale protože jsou Čelkovice zařazeny do Jihočeského poháru, tak to ani nijak nelze. Nejstarším automobilem byl tentokrát Peugeot 201 z roku 1929, jen o rok mladší byla Škoda 430 a rok výroby 1931 měla v technickém průkazu zapsána Škoda 433. Do kategorie automobilů a motocyklů vyrobených do roku 1939 se „vešly“ ještě Tatra 57, Aero 30, Praga Piccolo, Mercedes Benz 170 V, Citroën 7CV nebo krásný BMW 327.
Milovníci jedné stopy si přišli na své při pohledu na dva Böhmerlandy, Indian Scout nebo Jawu 500 OHV.
Mezi škodovkami byly k vidění například Triumph Spifire, MG A, Porsche 911, Fiat 124 Spider Sport, Porsche 911 Targa, Matra Simca Bagheera, Lincoln Continental, ale také třeba Ford Transit z roku 1974 nebo atraktivní DeLorean DMC 12 (1981). Bohužel jsme se museli obejít bez Lancie Stratos, která je ozdobou každé akce.
Na závěr jsme si nechali jeden unikát, který z Retromuzea Strnadice přivezl pan Libor Kucharski a který budete moci vidět na Prague Car Festivalu ve dnech 29. a 30. října. Jedná se o Škodu buggy VF Okapi, kterou vyrobila kdysi belgická firma Ets. F. Vernimmen v Namuru. Premiéra se odehrála na autosalonu v Bruselu v roce 1972.
Veteráni Čelkovice můžeme doporučit každému, kdo se rád projede pěknou krajinou a kdo má rád přátelské akce na pohodu. A to vše pod taktovkou Marcela Gauseho a jeho několika kolegů.
Veteráni Čelkovice 2022 – výsledky podle kategorií
M1 – motocykly do roku 1945:
1.Mirek Popelka | Victoria Kr 20 en Lux | 22.894 bodů |
2.Petr Šmíd | ČZ 175 Special | 49.286 |
3.Karel Nováček | DKW RT 125 | 71.016 |
M2 – motocykly 1946 až 1970:
1.Josef Fridrichovský | Jawa 250 typ 559 | 23.247 |
2.Petr Fau | Jawa 250 typ 59 | 34.063 |
3.Josef Klejna | A.J.S. 18 S | 49.351 |
M3 – motocykly 1971 až 1992:
1.Jan Pehe | Honda GL | 131.998 |
2.Rostislav Vrábek | Jawa 250 Californian | 38.919 |
3.Čestmír Válek | Yamaha XT600 | 38.949 |
A1 – automobily do roku 1945:
1.Petr Sojka | Riley 9 | 25.237 |
2.Petr Mičan | Praga Piccolo | 32.344 |
3.Pavel Šmic | Citroën 7CV Traction Avant | 36.907 |
A2 – automobily 1946 až 1970:
1.Milada Dvořáková | Škoda Felicia | 31.448 |
2.Milan Kovář | Trabant 601 | 35.405 |
3.Michal Barnáš | Škoda Felicia | 36.128 |
A3 – auto 1971 až 1992:
1.Robin Matouš | Škoda Rapid 130 | 21.813 |
2.Pavel Mikulanda | Trabant 601 Universal | 22.241 |
3.František Kos | Škoda 105 GL | 28.067 |
JL 6.10.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout