Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dva tisíce veteránů před zámkem

Velká oldtimer party proběhla před stratem 20. Bavaria Historic Rallye před zámkem Maxlrein u lázeňského městečka Bad Aibling. Na louku se i přes nepříznivé počasí sjelo na dva tisíce historických vozidel nejrůznějších věkových kategorií.

BMW 503

Ford A

Champion 400

Darmant

Triumph TR 2000

Veritas

BMW 1600 GT

DKW F8

K vidění bylo hodně zajímavého, ale ani jeden vůz české výroby. Vedle sebe stály automobily více či méně známé, vyráběné ve velkých sériích jako Porsche, Mercedes nebo VW Brouk, ale také cenné kousky či rarity. Tak třeba krásný Triumph TR 2000 s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 68 k vznikl v letech 1948 až 49 jen ve dvoutisícové sérii, přičemž pouze 148 kusů šlo na export.
V padesátých letech se těšily velké oblibě malá vozítka jako Isetta nebo Topolino či takřka neznámý Champion 400 z malé firmy v Paderbornu. Byl poháněn vodou chlazeným dvoudobým dvouválcem o objemu 400 cm³ o výkonu 15 k. Z pěti tisíc vyrobených vozů se dochovaly pouze čtyři v restaurovaném a pojízdném stavu. Vzhledem k tomu, že se dochovalo také jen omezené množství náhradních dílů, renovace se současnému majiteli pěkně prodražila. Od roku 1998 s ním však ujel už 42 tisíc kilometrů.
Není divu, že byl stále obklopen návštěvníky, stejně jako jedna z nejstarších dochovaných tříkolek, známých jako Morgan. Tentokrát se jednalo o tříkolku Darmont s nezvyklým doutníkovým tvarem z roku 1918. R.Darmont začal svoji činnost jako zástupce firmy Morgan na výrobu tříkolek ve Francii. Koncem první světové války se rozhodl vyrábět repliky Morganů označené vlastním jménem. Většina vozítek byla vybavena dvoustupňovou převodovkou s řetězovým pohonem, poháněna vodou nebo vzduchem chlazenými dvouválcovými vidlicovými motory britské provenience. Zvláště startování pomocí kliky se proměnilo doslova v divadelní představení. Po deseti minutách byl vyčerpaný majitel odměně bouřlivým potleskem.
Vrchol elegance představovalo BMW 1600 GT karosované před čtyřiceti lety italskou firmou Pietro Frua. Prvním majitelem tohoto vozu byla Dagmar Meierová, dcera Schorsche Meiera, bývalého továrního jezdce BMW a Mercedesu.
Nádherný pohled byl také na dva sportovní automobily značky Veritas, vyráběné v Německu v letech 1946 až 1952. Dvoulitrové řadové šestiválce z předválečného BMW 328 dosahovaly výkonu 80 k, což umožňovalo rychlost 175 km/h. Odhaduje se, že světlo světa spatřilo jen 35 až 40 vozidel, které jsou dnes ozdobou každé veteránské akce.
O dobrou náladu se postarala živá hudba, stánky s občerstvením a pivem z místního pivovaru. Jen počasí letos akci nepřálo, ale přesto sem už od ranních hodin proudily tisíce návštěvníků.

Jindřich Lasík, 28.5.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar