Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Donau Classic v roce 100. jubilea

Čtvrtý ročník Donau Classic nám opět ukázal, jak má vypadat pravá veteránská soutěž. Délka trvání – 3 dny, délka – 500 km, počet zvláštních zkoušek – 15, počet posádek – 185, počet značek 40 – to je stručná charakteristika podniku, který se už dnes řadí mezi největší veteránské akce v Německu.

Už ve čtvrtek odpoledne absolvovali účastníci první etapu, v pátek a v sobotu je čekaly ještě další dvě, vždy od 9 do 17 hodin s jeden a půl hodinovou přestávkou na oběd. Není divu, že je pak o akci velký zájem a pořadatelé musejí posádky odmítat.
Specialitou jsou zvláštní zkoušky v sedmi městech, včetně Ingolstadtu, kde pořadatelé vytvoří pro dopravu uzavřený okruh přímo v ulicích, v nichž se konají zkoušky pravidelnosti. Diváci se při pohledu na veterány z let 1928 až 1984 mohou nejen občerstvit, ale od moderátorů se dozví hodně zajímavého jak o automobilech, tak o jezdcích a spolujezdcích. Mohou také získat stostránkovým program na křídovém papíru o velikosti A4 s mnoha zajímavými články a všemi zúčastněnými automobily.
Prominentem páteční etapy byl bavorský ministerský předseda Horst Seehofer, jenž se dostavil v legendárním Horchu 830 BL za doprovodu Svena Fischera, několikanásobného držitele zlaté olympijské medaile v biatlonu a také paní Heike Müllerové, vnučka Augusta Horcha, jenž položil základy nejen slavných stejnojmenných luxusních automobilů, ale v roce 1909 založil také značku Audi. V DKW F93, vyrobeném v roce 1956, se na sedadle spolujezdce objevil také světoznámým designer Walter de Silva.
U příležitosti kulatého jubilea se na start dostavily na tři desítky nejrůznějších vozidel, které psaly historii koncernu, přičemž dvanáct jich pocházelo přímo z firemního oddělení Audi Tradition. Vedle slavných osmiválcových Horchů měly své zastoupení ještě značky Wanderer, DKW, NSU, Auto Union a pochopitelně Audi včetně slavného Quattra. Kromě německých tradičních značek Porsche a Mercedes se objevilo hned několik Ferrrai v nejrůznějších provedeních – 400, 365, 195, 106, 308 GTB, 308 GT4, 365 GTC/4 nebo 208 GT4.
Velkého zájmu se těšily sportovní předválečné vozy Alvis Speed 20 (1935) se šestiválcem 4,3 litru nebo o rok mladší Riley TT Spezial se šestiválcem 1,5 litru. Jeho řidič Armin Handtke si jízdu na městském okruhu ve Vohburgu doslova užíval, místo dvou kol na pravidelnost si dal hned čtyři v plném závodním tempu, jako za starých časů. Jeho jízda smykem na kostkách prostě neměla chybu, ale pozadu nechtěl zůstat ani Probst se soutěžním BMW 2002. Nesmíme zapomenout ani na startovní číslo 1, které patřilo Peteru Ambergerovi s vozem Bentley 4,5 open z roku 1928 nebo na vítězného Maďara Zoltana Erdelyie s Jaguarem Sovereig 420 z roku 1958.


Jindřich Lasík, 22.6.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar