Donau Classic s podporou Audi Tradition
Po tři dny bylo v okolí Ingolstadtu možné spatřit desítky krásných historických automobilů, ať dříve narozených nebo také ze 80. let. Na programu byl totiž druhý ročník veteránské soutěže Donau Classic, která se uskutečnila za podpory historického oddělení Audi Tradition.
Zatímco u nás jsou podobné akce většinou jen jednodenní, maximálně dvoudenní, Donau Classic trvalo tři dny, přičemž nejvíce kilometrů najezdili majitelé 130 veteránů během soboty. Pozadu nezůstalo pochopitelně Audi Traditon, které ze svých sbírek vyslalo na tratě hned několik skvostů – Horch 853 A Sportcabriloet (1938), Horch 930 V Cabriolet (1939), tři Wanderery W 25 K Roadster z let 19326 až 38, dvou a čtyřmístný DKW 3=6 Sonderklasse Typ F 93, NSU TT 1200 (1973), Audi 100 Coupe S (1973) a dvě Audi Quattro – verze Sport (1984) a Quattro první generace z roku 1988. S jedním z Horchů absolvoval část tratě také Frank Biela, čerstvý vítěz závodu 24 h Le Mans.
Šestinásobný mistr Německa v rallye Matthias Kahle startoval se Škodou 110 R Coupe, kterou pro tyto účely postavil jeho „dvorní“ mechanik Juračka. Do jednoho ze soutěžních Audi Quattro, které fungovaly jako „předjezdci“ usedl na horké sedadle také Jochen Berger, bývalý spolujezdec Waltera Röhrla, s nímž mj. vyhrál poslední dva ročníky Rallye Vltava.
Kompletní seznam účastníků najdete na www.donau-classic.de, a tak jen za všechny jmenujme nejstarší modely, mezi které patřil Amilcar CGS (1926), sportovní Alvis Speed 20 (1933) nebo Riley Ulster (1934), šestiválcový Mercedes 8/28 (1927) a MB 1255 (1927), Rolls Royce 20/25 se speciální karosérií (1931). Na své si přišli i příznivci vozů Porsche, Mercedes Benz 300 SL, Jaguar E nebo různé modely Ferrari. A kdo by se rád nepodíval na osmiválcový pětilitrový Ford GT 40 (1972), Renault Alpine A 110 (1972), Porsche 911 RSR (1971) a další skvosty, které dnes už na silnicích běžně nejezdí.
Každá ze tří etap byla proložena nejrůznějšími úseky pravidelnosti a časovými kontrola, zlatým hřebem byla například Grand Prix Eichstättu, kde se veterány proháněly v uličkách starobylého univerzitního města. Škoda, že něco takového nedokáží připravit pořadatelé českých veteránských rallye, čímž by se zájem laické veřejnosti o historická vozidla ještě zvýšil.
Pro diváky, kteří byli velice dobře informování o akci a lemovali celou trať připravili pořadatelé kvalitní program, který měl 100 stránek a fotografie všech automobilů, a to za opravdu symbolickou cenu dvou eur.
Jindřich Lasík, 25.6.2007
Šestinásobný mistr Německa v rallye Matthias Kahle startoval se Škodou 110 R Coupe, kterou pro tyto účely postavil jeho „dvorní“ mechanik Juračka. Do jednoho ze soutěžních Audi Quattro, které fungovaly jako „předjezdci“ usedl na horké sedadle také Jochen Berger, bývalý spolujezdec Waltera Röhrla, s nímž mj. vyhrál poslední dva ročníky Rallye Vltava.
Kompletní seznam účastníků najdete na www.donau-classic.de, a tak jen za všechny jmenujme nejstarší modely, mezi které patřil Amilcar CGS (1926), sportovní Alvis Speed 20 (1933) nebo Riley Ulster (1934), šestiválcový Mercedes 8/28 (1927) a MB 1255 (1927), Rolls Royce 20/25 se speciální karosérií (1931). Na své si přišli i příznivci vozů Porsche, Mercedes Benz 300 SL, Jaguar E nebo různé modely Ferrari. A kdo by se rád nepodíval na osmiválcový pětilitrový Ford GT 40 (1972), Renault Alpine A 110 (1972), Porsche 911 RSR (1971) a další skvosty, které dnes už na silnicích běžně nejezdí.
Každá ze tří etap byla proložena nejrůznějšími úseky pravidelnosti a časovými kontrola, zlatým hřebem byla například Grand Prix Eichstättu, kde se veterány proháněly v uličkách starobylého univerzitního města. Škoda, že něco takového nedokáží připravit pořadatelé českých veteránských rallye, čímž by se zájem laické veřejnosti o historická vozidla ještě zvýšil.
Pro diváky, kteří byli velice dobře informování o akci a lemovali celou trať připravili pořadatelé kvalitní program, který měl 100 stránek a fotografie všech automobilů, a to za opravdu symbolickou cenu dvou eur.
Jindřich Lasík, 25.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout