Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Donau Classic aneb 80 let automobilové historie

Šestý ročník mezinárodní veteránské soutěže Donau Classic přilákal do Ingolstadtu, města automobilů značky Audi, na sto sedmdesát posádek z pěti zemí. Čekalo na ně pět set sedmdesát kilometrů od čtvrtečního poledne do sobotního večera.

Vzhledem k tomu, že se jedná o náročnou jízdu pravidelnosti s mnoha zvláštními zkouškami, tak si o nějakém výletu můžete jen nechat zdát. Pouze hodinová přestávka na oběd a jede se dál.
Startovní čísla jedna dostaly předěleny dva nádherné vozy Wanderer 25, první s kompresorovým dvoulitrovým šestiválcem o výkonu 85 k, druhý bez kompresoru s výkonem 40 k. Byly vyrobeny v letech 1936 až 1937 ve Zwickau. Jen o rok mladší byl Alvis Speed 20, rovněž se šestiválcem, ale o výkonu 140 k. Svojí jízdou patřila jeho posádka právem mezi nejobdivovanější. Škoda, že mu letos nesekundovaly, byť byly přihlášeny, například Riley TT ani Riley Racing nebo Alvis Speed. Jejich majitelé se omluvili stejně jako repliky soutěžního Audi Sport Quattro nebo Lamborghini Miura. Oproti minulým letům nestartoval ani jeden Maybach, možná se chystají na velkolepou přehlídku v rámci Concours Barrock Elegance na zámku v Ludwigsburg tento týden.
Tím nechceme říct, že by snad startovní pole Donau Classic zchudlo. Důkazem je třeba BMW 3.0 CSL (1973), který si pamětníci ještě pamatují ze závodů cestovních automobilů na okruzích v Brně nebo vzácný BMW 1600 GT (1968) či sportovní Triumph GT6 (1969), Renault Alpine (1973)apod.
Vzhledem k tomu, že soutěž podporuje významnou měrou Audi, tak historické oddělení Audi Traditon poslalo na start hned několik vozů ze své sbírky. Sám šéf oddělení Thomas Frank řídil krásný otevřený kabriolet DKW F 93, jehož tříválec měl objem jen 896 cm³ a výkon 38 k. Z dalších vozů Audi Tradition vzpomeňme několik vozů Audi Quattro včetně silniční verze Sport Quattro, dále třeba Audi 90 (1968), Audi Special 90 (1968), Audi 100 Coupe S, NSU TT. Přeci si nemůže Audi nechat ujít takovou příležitost, aby odpovídajícím způsobem prezentovalo svoji historii. Další pěkné kousky se čtyřmi kruhy ve znaku přivezli na start soukromí sběratelé. Pozornost si zasloužily hlavně elegantní Auto Union 1000 SP (1963), Auto Union F12 Roadster (1965) nebo vzácný DKW Monza z konce padesátých let. Všechny měly jedno společné – tříválec o maximálním objemu jednoho litru.
Ale abychom nemluvili pouze o Audi, na trati byly k vidění i jiné zajímavé automobily, jako třeba padesát let starý osmiválcový Facel Vega HK 500, otevřený Maserati Vignale (1967), Dodge Dart 270 (1964) nebo i čtyři Ferrari včetně dvanáctiválcového pětilitru 512 BB z roku 1977.
Absolvovat na „jeden zátah“ takřka šest stovek kilometrů není nic pro starší ročníky, a tak na soutěžích podobného druhu převažují spíš mladší ročníky. Předválečných vozů jsme napočítali jen sedm.
Vítězství vybojoval Norbert Henglein na Porsche 911 RSR před Jürgenem Meeglem s Volvem a Josefem Schrautem s Porsche 911 Targa. Je však třeba dodat, že o úspěchu rozhodují hlavně spolujezdci a jejich výpočty a cit pro odhad.
K Donau Classic se ještě vrátíme, ale ještě před tím přineseme reportáž z Pražské Veteran rallye (zítra).


J.Lasík, 20.6.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar