Domažlickem opět pojedou veteráni
Jízda spolehlivosti historických vozidel, jejímž pořadatelem je Veteran car club Domažlice, si získala pevné místo v kalendáři českých veteránských akcí. Letos se v sobotu 18. srpna uskuteční již 44. ročník, jehož organizačním centrem bude opět autokemp v obci Babylon.
Nejlepší příležitost k prohlídce krásných starých strojů se naskytne na historickém náměstí v Domažlicích, kde budou přibližně od 10 hodin všechny zúčastněné motocykly a automobily vystaveny. Odtud se také od 11 hodin začnou vydávat na trať, kde řidiče očekává několik dovednostních úkolů. Trasa tentokrát vede severozápadním směrem až do okolí Poběžovic, přestávka je v příhraniční obci Rybník. Přibližně od půl třetí se soutěžící začnou vracet zpět do autokempu Babylon, kde je cíl celé jízdy.
Účast je i letos limitována rokem výroby 1955, opět přijedou němečtí účastníci, a to nejen ze sousedního Bavorska, ale již tradičně také z východoněmeckého Saska. Zájemci o motoristickou historii se tedy mohou těšit na opravdu pestré startovní pole. Pokud bychom měli uvést divácky nejoblíbenější stroje, jsou jimi pokaždé dlouhé motocykly Čechie-Böhmerland 600 z konce 20. let. Letos jsou přihlášeny dvě a k nim ještě jedna krátká.
Zklamáni nebudou ani obdivovatelé motocyklů Indian. V seznamu přihlášených najdeme jak typ Scout 750, tak i impozantní Chief 1200. Četné obdivovatele určitě přitáhne také stroj dnes téměř zapomenuté značky Tornax 600 z roku 1929. Přehled motocyklových značek obsáhne doslova celou abecedu, od A (Ariel) až po Z (Zündapp).
Na své si přijdou také obdivovatelé historických automobilů. Přihlášeno je několik Fordů T, z nichž ten nejstarší se pyšní rokem výroby 1910. Stejně starý je také výrobek dávno zaniklé americké značky Hudson.
Jeden z dlouholetých východoněmeckých účastníků přiveze do Domažlic 94 roků starý vůz značky Protos. Ozdobou kategorie automobilů poválečné výroby bude určitě Rolls Royce z roku 1953. O sedm let starší je pak šestiválec u nás zřídka vídané značky Armstrong Siddeley. Velmi pestrá bude rovněž paleta zúčastněných vozů vyrobených českými automobilkami.
Jan Pek 16.8.2018
Účast je i letos limitována rokem výroby 1955, opět přijedou němečtí účastníci, a to nejen ze sousedního Bavorska, ale již tradičně také z východoněmeckého Saska. Zájemci o motoristickou historii se tedy mohou těšit na opravdu pestré startovní pole. Pokud bychom měli uvést divácky nejoblíbenější stroje, jsou jimi pokaždé dlouhé motocykly Čechie-Böhmerland 600 z konce 20. let. Letos jsou přihlášeny dvě a k nim ještě jedna krátká.
Zklamáni nebudou ani obdivovatelé motocyklů Indian. V seznamu přihlášených najdeme jak typ Scout 750, tak i impozantní Chief 1200. Četné obdivovatele určitě přitáhne také stroj dnes téměř zapomenuté značky Tornax 600 z roku 1929. Přehled motocyklových značek obsáhne doslova celou abecedu, od A (Ariel) až po Z (Zündapp).
Na své si přijdou také obdivovatelé historických automobilů. Přihlášeno je několik Fordů T, z nichž ten nejstarší se pyšní rokem výroby 1910. Stejně starý je také výrobek dávno zaniklé americké značky Hudson.
Jeden z dlouholetých východoněmeckých účastníků přiveze do Domažlic 94 roků starý vůz značky Protos. Ozdobou kategorie automobilů poválečné výroby bude určitě Rolls Royce z roku 1953. O sedm let starší je pak šestiválec u nás zřídka vídané značky Armstrong Siddeley. Velmi pestrá bude rovněž paleta zúčastněných vozů vyrobených českými automobilkami.
Jan Pek 16.8.2018
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout