Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Do Čech se sjedou automobilové klenoty

V pátek 8. září večer se stane Praha cílovým městem unikátní jízdy Louis Vuitton Classic Boheme Run, v níž se představí padesátka exkluzivních historických automobilů. Závod tím vzdává hold tradicím a historii Čech. Dokumentární film z celé rallye bude vysílán na televizních stanicích celého světa.

Rallye spojí tři historická centra regionu Střední Evropy, kde má romantika automobilismu více než stoletou tradici. Závod pořádá a zaštiťuje francouzský výrobce luxusních cestovních zavazadel a módních doplňků Louis Vuitton.

Mezi padesátkou cenných automobilů, za jejichž volanty usednou významné osobnosti světové politiky a obchodu, mohou diváci obdivovat řadu zajímavých vozidel. Nejstarším bude Mercedes 60 HP z roku 1903 a jen o sedm let mladší Hispano Suiza Alfonso XIII. Rok 1914 reprezentují Mercedes 28/95 a Opel Sports. Z předválečných strojů, kterých by mělo být kolem dvaceti, zaujmou ještě Bugatti 44 (1927), Bugatti 57C (1939), Alfa Romeo 6C (1933), Bentley 4 ¼ (1928) nebo Rolls Royce Phantom II.

Z poválečných automobilů se mohou příznivci historie těšit na patnáct vozů Ferrari nejrůznějších typů, Jaguar D, Aston Martin DB3, Pegaso Z-102 a další. Jediným českým zástupcem bude Tatra 603 podnikatele Leopolda Bareše.

Rallye se pořádá vždy jednou za několik let v romantických koutech světa, které odrážejí bohaté dějiny automobilismu nebo dobrodružnou povahu tohoto sportu. Prvního ročníku Louis Vuitton Vintage Equator Run se v roce 1993 zúčastnilo 68 závodníků, kteří projeli přes 800 km dlouhou trať bujnou malajskou džunglí a kaučukovými plantážemi mezi Singapurem a Kuala Lumpur. V roce 1995 rallye zavítala do italského Toskánska a na ostrov Elba. Nejzajímavější ze všech rallye byl bezpochyby Louis Vuitton Classic China Run v roce 1998. Tehdy padesátka vozů z let 1910 až 1960 ujela na 1300 kilometrů mezi solnými planinami a pohořími z Dalianu do Pekingu. Na cestě čekal účastníky nejen Letní palác nebo Velká čínská zeď, ale i přátelské přijetí ze strany Číňanů. Zájem byl tak velký, že v některých městech byl vyhlášen dokonce svátek.

V úterý 5. září se majitelé vozů představí veřejnosti na Hungaroringu. Závod oficiálně odstartuje 7. září na Roosvelt Square v centru Budapešti. Další zastávkou bude Hofburg ve Vídni, kde lze automobily shlédnout přímo na nádvoří Hofburgu.

Rakousko-českou hranici přejedou posádky v pátek 8. září kolem 13. hodiny a zamíří na Hlubokou ke své první zastávce. V 17. hodin se zastaví ještě na zámku Orlík a kolem 19. hodiny dorazí do Prahy na Hradčanské náměstí. Tam budou vozy k vidění také po celou sobotu 9. září.

Celý průběh závodu bude doprovázen desítkou novinářů z celého světa - akreditované jsou již televizní štáby z Japonska, Indie, Latinské Ameriky, Austrálie a Evropy.

Jindřich Lasík, 30.8.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar