Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dámy Holická a Engová pojedou Dakar Classic

Blíží se konec roku a tím stoupá závodnická horečka před Rally Dakar. Ale není Dakar jako Dakar. Hlavní pozornost je soustředěna na kategorie osobních automobilů, kamionů, motocyklů, quadů, které závodí na čas. Před čtyřmi roky byl ovšem popprvé vypsán Dakar Classic pro historické automobily. V tomto případě jde o jízdu pravidelnosdti po úplně jiné trase.

V kategorii Dakar Classic se objevují také české posádky, když mezi průkopníky patřily dvojice s vozy Land Rover Defender, jmenovitě jezdci Dušan Randýsek, Petr Skála a Albert Pance. A také Ondřej Klymcziw se Škodou 130.


V nadcházejícím ročníku se poprvé představí česká posádka Barbora Holická a Lucie Engová s vozem Citroën 2CV, známý jako Kachna. Tento model slaví letos 75. narozeniny, když se poprvé objevil na autosalonu v Paříži v říjnu 1948. Ovšem jeho vývoj začal už v roce 1936. Zrodil se z projektu TPV aneb Toute Petite Voiture. Zadání tehdy znělo, připravit lidový automobil, dostupný a úsporný. A také aby dosáhl rychlosti 50 km/h a převezl čtyři cestující. V utajení byly během války postaveny tři prototypy s vodou chlazeným čtyř nebo dvouválcem. V letech 1949 až 1990 bylo vyrobeno 5 114 969 „kachen“ včetně více než 1,2 milionu užitkových verzí. Poslední sjel z výrobní linky v červenci 1990. Zároveň bylo vyrobeno 694 dvoumotorých verzí 2CV Sahara s pohonem všech kol.


Dlouholetý ambasador značky Citroën Marek Eben vyzpovídal během tiskové konference a představil jak závodnici Barborou Holickou, která vždy závodila s Citroëny, a její navigátorku Lucii Engovou, sestru Tomáše Engeho. Přítomný byl i třetí člen týmu, hlavní mechanik vozu a odborník na vozy 2 CV Tomáš Neruda, který převedl vůz do optimálního technického stavu pro náročné podmínky rallye Dakar.
„Když Bára přišla s nápadem, že pojede na Dakar Kachnou, říkal jsem jí, že je to blbost, že to auto přestavovat nebudu a na Dakar s ní nepojedu. A vidíte. Auto jsem postavil a na Dakar jedu taky. Přes den holky pojedou, v noci budu opravovat. Auto jsme zkoušeli v Milovicích tak dlouho dokud se neobjevila slabá místa. Tamní písek ve spojení s bahnem se dostane takřka všude. A na ta místa jsme se soustředil,“ řekl s úsměvem mechanik.


Jedná se v podstatě o sériový automobil, vyrobený před 44 roky. Objem motoru byl zvýšen o 50 cm³ na 850 cm³. Tím se podařilo navýšit výkon o 5 kW na zhruba 26 kW. Největší úpravy byly provedeny hlavně na podvozku a na každém kole je dvojice vodorovně uložených tlumičů. Byla upravena ramena, stabilizátory jsou použity z modelu Ami Super apod.


Barbora Holická se dosud zúčastňovala s Citroënem automobilových rally, zatímco kariera Lucie Engové ze slavné závodnické rodiny,je od začátku spjata s rolí navigátora, nejdříve po boku svého otce Břetislava, v současné době vedle bratra Tomáše.

Značka Citroën projekt Duckar podporuje už od jeho počátku. Ředitel českého importu František Neuman předal závodnicím na závěr tiskové konference šek na 100 000 Kč, který jim pomůže finančně náročný počin realizovat.




JL 16.11.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar