Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Coppa d Europa projela severem Česka

Holanďané milují dálkové soutěže historických automobilů. Zimní Winter Trial také u nás dostatečně známá, zatímco o Coppa d Europa se ví už méně. Ale také tato soutěž je na našem územní častým hostem. Naposledy uplynulou sobotu.

Start soutěže dlouhé 1500 kilometrů byl ve čtvrtek v holandském Enschede, první etapa vedla do Hannoveru, druhá do Chemnitz a třetí do Drážďan. A právě poslední byla naplánovaná u nás. K nám vstoupilo na devadesát posádek u Petrovic a pokračovaly směr Tisá a Sněžník. Poté následoval nádherný sjezd po pěkné silnici až k Labi v Děčíně s výhledem na zámek. Ale to ještě netušily, že Jetřichovice, Chřibskou, Mlýny, Kytlici, Dolní Falknov, Krompach do Jablonného v Podještědí. Zvláště scenérie kolem skal a roubených stavení v oblasti Českého Švýcarska je musely nadchnout, byť se jelo bohužel za hodně proměnlivého počasí a často za deště.



Dále vedla trasa přes Křižany, mj. rodiště Maestra Václava Zapadlíka a přes Ještěd k libereckému Babylonu, kde byla hodinová pausa a na oběd. A pak zase hned dál, směr Frýdlant, Višňová, pár kilometrů přes Polsku a do Německa. Odtud se trať stáčela opět na jih, aby v Jiříkově vjely k nám, ale jen na chvíli, neboť v Sebnitz se definitivně vrátily do Německa a nádherným údolím podél říčky Kirnitzsch, kde jedna zatáčka střídala druhou, projely Bad Schandau a zamířily do cíle v Drážďanech,
Coppa d Europa vymysleli pánové René Smeets a Rudolf Dittmann, velcí přátelé rallye s mnohaletými zkušenostmi ať jako pořadatelé nebo i velmi úspěšní závodníci v moderních i historických rallye. Přišli a nápadem využít své znalosti a dovednosti do nové rally, Coppa d'Europa.



Myšlenkou bylo vytvořit mezinárodní vícedenní akci, jako za starých časů, přes několik středoevropských zemí se záludnou na orientaci náročnou tratí pro zkušené posádky zaměřené na jízdy pravidelnosti, ale zároveň i s jednoduššími úkoly pro začátečníky.


Už v prvních ročních, od roku 2005, se soutěže zúčastnilo velké množství posádek z různých zemí a obliba zvoleného konceptu rostla. Kromě náročných úkolů, projíždění mnoha zemí, to byly také vynikající hotely a luxusní gastronomie, stejně jako kamarádská atmosféra.
Letos, po dvouleté kovidové pause v letech 2020 a 2021, proběhl už 17. ročník, kterého se zúčastnilo na devět desítek posádek z osmi zemí. Ty byly rozděleny do čtyřech kategorií. O nich ale až zítra.




Mezi nejstarší patřily automobily ze šedesátých let jako například Sunbeam Tiger, Volvo Amazon, MG B, Porsche 911, Saab 96 V4, Austin Healey 3000 MK III, Ford Mustang přičemž Austin Healey 100/4 a Triumph TR 3 měly v technickém průkazu zapsány rok 1956 a 57. Většinu startovního pole tvořily automobily ze sedmdesátých a osmdesátých let, za všechny jmenujme například Datsun 240 Z, DAF 55, Triumph TR6, Volvo 1800, Ford 17 M, Alfu Romeo GTV. Ale soutěž můžete absolvovat například i s vozem Rolls Royce Silver Shadow z roku 1978.



Vítězové kategorií


Coppa Super
Harry Rupert – Rutger Kwal Volvo Amazon 122 S


Coppa Sport
Theo Polman – Quinten Vos Datsun 240


Coppa Tournig
Rüdiger Knübel – Karl Ernst Meyer Opel Kadett


Coppa GT
Xavier Meers – Ingrid Parthoen Ford Mustang Shelby GT 500






J.Lasík 3.4.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar