Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Coppa d Europa projela Českem

Holanďané milují dálkové jízdy historických automobilů, jak dokazuje několikadenní Winter Trial nebo třídenní Coppa d Europa 2025, jejíž devatenáctý ročník skončil v Praze.

Start byl letos v Maastrichtu a přes Belgii a Německo muselo osm desítek posádek ujet za tři dny 1500 kilometrů. My jsme vyrazili na poslední etapu, která vedla z Chemnitz přes Krušné hory na oběd do Bad Gottleuba. Po hodinové pause se za krásného jarního počasí pokračovalo přes Petrovice, Nakléřov, Telnici, Ústí nad Labem, Třebušín, Drahobuz na Kokořínsko a do Prahy.



Automobily jsou rozdělené do čtyř kategorií – Coppa GT (moderní sportovní vozy), Coppa Touring, Coppa Sport a Coppa Super.


CoppaTouring je určena pro nováčky, začátečníky, ale i těm, kteří si chtějí soutěž užít. Jede se podle jednoduchých map a přehledného itineráře. Pořadatel nabízí nižší průměry, méně závodních kilometrů, stejně jako zkoušky pravidelnosti. Tím se snižuje náročnost a zohledňují se ty posádky, kteří se domnívají, že soutěž je pro nezkušené týmy příliš těžká!


Třída CoppaSport patří tradičně vždy mezi nejpočetnější. Tato skupina nabízí účastníkům, kteří nemají příliš mnoho zkušeností a rutiny, nebo se chtějí vyhnout tvrdému soupeření s našimi „super esy“, vysoce kvalitní, plnohodnotnou rallye. Je o něco těžší než třída „touries“, ale o něco lehčí než CoppaSuper: méně kilometrů a nižší průměry, ale úkoly, které nelze podceňovat…


Třída CoppaSuper určí celkového vítěze rallye! Vysoká, náročná kvalita, nejdelší trasa: To již léta nadchne naše znalce a závodníky, částečně s desetiletími zkušeností na vysoce kvalitních akcích v tuzemsku i v zahraničí.


Byla navržena pro týmy, které se radují z tvrdé a ambiciózní konkurence, rády řeší složité, důmyslné úkoly a s týmy si užívají férového boje až do posledního kilometru.


Třída CoppaGT je určena pro sportovní vozy nebo prémiová. Od roku výroby 1986 se mohou majitelé těchto vozů zúčastnit prestižní vícedenní akce. Letos jsme viděli například Renault Alpine A110, Corvette C4 nebo C5, Mustang Sgelby GR 500, Porsche 993, BMW Z8 atd.



Část tratě je pro všechny stejná, ale některé úseky jsou odlišné, a tak vlastně soutěž nemůže mít absolutního vítěze. Jak jsme se mohli přesvědčit, řada posádek měla s tratí u nás velké potíže a bloudily. Na druhou stranu jsou české vísky a osady, kde lišky dávaj dobrou noc, pro tyto akce přímo stvořené. Právě proto k nám tak rádi jezdí.


Startovné pole tvoří posádky nejen z Nizozemí, ale také z Anglie, Německa, Belgie, Norska, Švédska, Švýcarska, Dánska, Švýcarska. Soutěže se mohou zúčastnit automobily vyrobené do 1. ledna 1986. Převažují automobily ze šedesátých a sedmdesátých let, přičemž nejstarší byly dva vozy Austin Healey BN 2 z roku 1962, dále Porsche 356, ročník 1962 a o rok mladší další Austin Healey 3000. Pokaždé se objeví i nějaké rarity, letos třeba Rolls Royce Silver Shadow (1978) nebo Reliant Scimitar Owners Club (1971).


Trasa příštího jubilejního ročníku ještě pořadatelé nezveřejnili, ale slibují nejedno překvapení.



JL 18.4.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar