Coppa d´ Europa přes šest zemí
Západočeské Františkovy Lázně si vybrali holandští pořadatelé za místo startu čtvrtého ročníku veteránské soutěže Coppa d´ Europa. Stovku posádek čekalo 1450 kilometrů nejen po českých a především německých silničkách, ale odskočila si také do Francie, Lucemburska, Belgie a Holandska.
Od dopoledních hodin se prostranství u Casina Ingo začalo plnit historickými automobily ze 60. a 70. let, ale objevilo se také několik strojů ještě z padesátých let. Účastníci jedné z nejtěžších orientačních jízd pravidelnosti byly rozděleni do tří různých tříd podle zvolené obtížnosti. Nejvíce byla zastoupena kategorie Coppa Super pro zkušené posádky s klasickými soutěžními automobily. Coppa Sport je pak uřčena méně zkušeným posádkám A Coppa Touring je nejjednodušší a zvládne ji prakticky každý.
Zatímco u nás nesmějí automobily s bezpečnostním rámem do běžného silničního provozu a nesmějí být ani na veteránských číslech, tak ve startovními poli mezinárodní soutěže Coppa d´ Europa jsme viděli mnoho pěkných automobilů. Mezi nejzajímavější patřila určitě věrná replika Lancia Fulvie HF, s jakou v roce 1972 zvítězil Sandro Munari při Rallye Monte Carlo. Nebo Ford Escort MK I v extovárních barvách či překrásné Porsche 911 v roku 1973 v barvách Rothmans. Zapomenout nesmíme ani na oranžový Saab 96 nebo Volvo Amazon B20, oblíbené náčiní severských jezdců na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Atraktivním automobilem bylo rozhodně Ferrari 330 GT 2+2 vyrobené v roce 1954.
Teprve několik minut před startem dostaly posádky do rukou itinerář v podobě mapy se zakreslenou tratí. Úvod první etapy zavedl posádky po vedlejších silničkách směr Kraslice, Krajková a dále do Slavkovského lesa. V podvečer pak překročily hranici s Německem a vydaly se do Bayreuthu, kde byl cíl první etapy.
Část tratě jsme si projeli a musíme říct, že byla hodně náročná na orientaci, ale i pro třicet a více let staré automobily. Často se vytvářely hloučky několika vozů, jejichž posádky si tak pomáhaly najít správný směr. Ještě dodejme, že jde o jízdu pravidelnosti, která se jezdí v běžném silničním provozu, bez jakýchkoliv uzavírek, se stanoveným průměrem něco mále přes 40 km/h.
Škoda, že se kromě pana Milana Bumby z vratislavického Automuzea zatím nikdo jiný u nás nesnaží uspořádat podobné soutěže, o které je v zahraničí velký zájem. Podobná akce pod názvem Rallye Bayerwald se uskuteční nedaleko našich hranic na přelomu července a srpna.
Jindřich Lasík, 6.4.2009
Zatímco u nás nesmějí automobily s bezpečnostním rámem do běžného silničního provozu a nesmějí být ani na veteránských číslech, tak ve startovními poli mezinárodní soutěže Coppa d´ Europa jsme viděli mnoho pěkných automobilů. Mezi nejzajímavější patřila určitě věrná replika Lancia Fulvie HF, s jakou v roce 1972 zvítězil Sandro Munari při Rallye Monte Carlo. Nebo Ford Escort MK I v extovárních barvách či překrásné Porsche 911 v roku 1973 v barvách Rothmans. Zapomenout nesmíme ani na oranžový Saab 96 nebo Volvo Amazon B20, oblíbené náčiní severských jezdců na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Atraktivním automobilem bylo rozhodně Ferrari 330 GT 2+2 vyrobené v roce 1954.
Teprve několik minut před startem dostaly posádky do rukou itinerář v podobě mapy se zakreslenou tratí. Úvod první etapy zavedl posádky po vedlejších silničkách směr Kraslice, Krajková a dále do Slavkovského lesa. V podvečer pak překročily hranici s Německem a vydaly se do Bayreuthu, kde byl cíl první etapy.
Část tratě jsme si projeli a musíme říct, že byla hodně náročná na orientaci, ale i pro třicet a více let staré automobily. Často se vytvářely hloučky několika vozů, jejichž posádky si tak pomáhaly najít správný směr. Ještě dodejme, že jde o jízdu pravidelnosti, která se jezdí v běžném silničním provozu, bez jakýchkoliv uzavírek, se stanoveným průměrem něco mále přes 40 km/h.
Škoda, že se kromě pana Milana Bumby z vratislavického Automuzea zatím nikdo jiný u nás nesnaží uspořádat podobné soutěže, o které je v zahraničí velký zájem. Podobná akce pod názvem Rallye Bayerwald se uskuteční nedaleko našich hranic na přelomu července a srpna.
Jindřich Lasík, 6.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















