Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Coppa d Europa na českých silničkách

V sobotu večer skončila u pražského Hotelu Don Giovanni mezinárodní jízda pravidelnosti Coppa d´Europa, která odstartovala ve čtvrtek ráno v holandském Vaalsu. Závěrečná část, a zřejmě i nejnáročnější se uskutečnila mezi Františkovými Lázněmi a Prahou.

Zatímco na německém území vedla trasa po kvalitních asfaltových silnicích, tak u nás si posádky užily klikatých silniček, vesměs třetích nebo snad ještě nižších tříd. Třeba průjezd Slavkovským lesem nebo mezi Manětínem a Plasem či Křivoklátskem by si nezadal s klasickou rallye. Víme, o čem mluvíme, protože od našich hranic, respektive už z Německa jsme Coppa d´Europa měli možnost sledovat.

Navíc trasa byla hodně složitá i na navigaci a nebylo snad posádky, která by nebloudila. Mnohokrát jsme byli svědky, jak účastníci nejen z Holandska, ale i Německa, Belgie, Švýcarska, Norska, Anglie nebo Dánska si nevěděli rady, kudy dál a jezdili všude možně a ne a ne najít tu správnou odbočku.

Z toho je vidět, že nejde o žádnou jednoduchou projížďku, ale náročnou jízdu pravidelnosti s dodržováním nejen tratě ale i časových limitů.

Devadesát procent startovního pole tvořily automobily od konce čtyřicátých let do začátku osmdesátých. Zbytek pak osm současných sportovních automobilů (kategorie Coppa GT) jako například Chevrolet Corvette C7, Porsche Carrera 4 GTS, BMW Z8, Corvette Stingray C7 apod.

Naopak úvodní startovní čísla byla vyhrazena kategorii Coppa Topuring, ale největší účast je v kategorii Coppa Sport, kde startovalo mj. Volvo PV 444 z roku 1949 Belgičana Giuda Devrekera. Za tímto automobilech jsme najezdily hezkou řádku kilometrů a neustále se jeho rychlost pohybovala mezi 80 až 100 km/h a chvílemi jsme mu jen stěží stačili. Klobouk dolů. Mezi nejstarší automobily patřily pak Austin Healey, MG B Roadster nebo MB GT. Za nejkrásnější bychom vyhodnotili Lancii Aurelii.

Příští rok se Coppa d´Europa naší republice vyhne, neboť povede dokonce přes osm zemí – Holandsko, Belgii, Lucembursko, Německo, Francii, Švýcarsko, Lichtenštejnsko a Rakouskou, startuje se v Maastrichu a končí v Mnichově. Pořadatelé by také rádi přivítali na startu české posádky.


J.Lasík 11.4.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar