Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Classic Show - osobnosti a hosté

Brněnská Classic Show byla nejen přehlídkou veteránismu v České republice, ale mohli jste tady potkat i hodně zajímavých osobností, které mají s historickými automobily a motocykly co do činění. Ale u koho začít? Asi u pana Karla Kupky

Peter Baláž

Peter Baláž

O.Buchberger

O.Buchberger

Zleva K.Kupková, K.Kupka, vpravo P.Baláž

Zleva K.Kupková, K.Kupka, vpravo P.Baláž

Vlevo J.Koťátko, vpravo L.Novák

Vlevo J.Koťátko, vpravo L.Novák

Zleva M.Krejsa, S.Profeld, M.Profeldová

Zleva M.Krejsa, S.Profeld, M.Profeldová

Zleva P.Kožíšek, J.Králík

Zleva P.Kožíšek, J.Králík

Vydavatel Motor Journalu pan Karel kupka uspořádal první ročník už v roce 2010 a za tu dobu se Classic Show vypracovala mezi nejrespektovanější výstavy veteránů u nás. A marně přemýšlíme, kde bychom našli druhou takovou podobnou. Po roční pause se výstava přestěhovala z tzv. „Vaňkovky“ v centru Brna na výstaviště do pavilonu A, který je pro podobné výstavy přímo stvořený.

Na výstaviště se ale historická vozidla, respektive závodní a sportovní historická vozidla vrátí ještě ve dnech 15. a 16. července, kdy se uskuteční Brno Revival Mezi pavilony. Na výstavišti se už ale závodilo. První závod se uskutečnil v roce 1935, sedm let od otevření prvního pavilonu. V roce 19612 vyhrál tovární jezdec Miroslav Fousek se Škodou 1100 OHC a právě druhá vyrobený automobil by se měl v Brně objevit i letos. Například v roce 1963 dokonce dvakrát, koncem dubna a v pondělí 28. října. V jarním závodě před návštěvou deseti tisíc diváků zvítězil Václav Bobek se Škodou Octavia TS, ve formuli Junior pak Vladimír Valenta s Cistálií D46 z roku 1946.

Když už jsme u závodů, tak na Classic Show nemohl chybět pan Otto Buchberger, který mezi pavilony obsadil v roce 1965 druhé a v roce 1967 třetí místo. K vidění byla i jeho F3.


Velkou postavou československého motocyklového sportu je bezesporu Peter Baláž, desetinásobný mistr ČSSR v letech 1974 až 1978. Nejdříve závodil s Yamahou 250 a 350, později s továrním motocyklem Jawa 250 (byl na výstavě) a nakonec s italskou MBA, s níž obsadil krásné osmé místo při Grand Prix Brno 1979 ve třídě do 125 ccm, v nabité konkurenci.

Na výstavě měla křest kniha The K K Bugatti Register o osudech dovezených automobilů Bugatti do Rakouska-Uherska. Podíleli se na ní specialisté z Rakouska, Maďarska, Polska, Slovinska a pochopitelně také z ČR, jako například Jan Králík, Stanislav Karger, Jakub Stauch, Petr Kožíšek. Je tedy jasné, že na výstavě nemohli chybět, stejně jako JUDR Bohuslav Klein, hlavní organizátor Concours d Elegance na zámku Loučeň (letos o prvním červnovém víkendu). K bugatkám má také velice blízko pan MUDr Jiří Koťátko.

Pozornost poutal i stánek VCC Praha propagující jednak závod 1000 mil československých (15. – 17. června, který má mj. na starost Miroslav Krejsa a závod Zbraslav-Jíloviště (8. a 9. září) pod vedením paní Markéty Profeldové. Díky začíná být vzpomínková akce tím, co si historie tohoto závodu rozhodně zaslouží.

Trochu posmutněle procházel výstavou pan Ladislav Novák, renovátor par excelelnace z Uherského Hradiště. Po třiadvaceti letech bude muset díky Babišovým zákonům zavřít svoji „živnost“. K tomu není třeba dalšího komentáře. Díky jeho umu se dnes můžeme kochat takovými skvosty jako Hispano Suiza, Isotta Fraschini, Bugatti, Bentley atd.



J.Lasík 20.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar