Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Classic Days na vodním zámku Dyck (I)

Anglický Goodwood Festival of Speed je mezi veřejností už hodně známý a populární, ale že se podobná akce s názvem Classic Days - Trips Memoril už po třinácté konala v Německu, se už ví méně. Letos jsme ji navštívili podruhé, a za těch deset let, co jsme tu nebyli, nabyla akce na významu.

I přes vedra, která v Evropě začátkem srpna panovala, zavítalo do parku kolem devět set let starého vodního zámku Dyck na čtyřicet tisíc návštěvníků a hostů nejen z Německa, ale i z blízkého Holandska nebo Belgie.

Pro ně i pro majitele historických automobilů a motocyklů byl připraven třídenní nabitý program. Obsáhnout všechny „sekce“ bylo hodně náročné a někdy i nad lidské síly. Hodně času jste strávili třeba kolem závodní trati, na které se střídala jedna kategorie za druhou. Tady jste mohli na vlastní oči nejen vidět, ale hlavně slyšet úžasný zvuk opravdových unikátů.


Jako například závodní Benz Princ Heinrich z roku 1910, jeden ze dvou dochovaných automobilů. Jízda Prince Heinricha, dlouhá takřka dva tisíce kilometrů mezi Berlínem a Homburgem, byla na počátku minulého století nejznámějším motoristickým podnikem v Německu a Princ Heinrich, bratr císaře Wilhelma II, nadšeným automobilistou, který demonstroval spolehlivost automobilů. V roce 1910 postavený, na svoji dobu velice pokrokový a aerodynamický automobil poháněl čtyřválec 5,7 litru se čtyřventilovou technikou a dvojitým zapalováním. Výkon 60 k přenášel na zadní kola kardanový hřídel. Pohled na Stříbrný šíp Mercedes Benz W 196 se taky nikdy neokouká a co teprve rarity z muzea v Brooklandsu, které se vůbec poprvé představily mimo Anglii.


V demonstračních jízdách se předvedly mj. vozy Bugatti, Bentley, Mercedes SS a SSK, zvláště působivá byla přehlídka závodních vozů American La France, které vznikly přestavbou z hasičských speciálů. Pod kapotou burácely buď čtyřválce 9,4 litru nebo šestiválce 14,5 litru. Vidět patnáct American La France na dráze byl asi větší zážitek, než třeba legendární Porsche 917 z týmu Jägermeister.


Oko sportovně naladěného diváka zaslzelo při jízdě sportovního prototypu Alfa Romeo 33 TT12, který se zúčastňoval vytrvalostních závodů sportovních prototypů v letech 1973 až 75. Třílitrový dvanáctiválec dosahoval výkonu 500 k při 11 000 otáčkách za minutu. Za volant usedl samotný Arturo Merzario.


Naopak Auto Union typ C „vymáčkl“ ze šestilitrového šestnáctiválce v roce 1938 výkon 520 k. Z 23 absolvovaných závodů do vrchu si připsal 18 vítězství, přičemž jen král vrchu Hans Stuck šestnáct. S tímto vozem kontrastoval čistě elektrický Volkswagen I.D.R., s nímž Romain Dumas zajel letos vůbec nejrychlejší čas v závodě do oblak Pikes Peak.



Pokračování příště
JL 8.9.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar