Citroën 25CX - Honeckerův „služebák“
Mezi vyhledávané sběratelské rarity patří bezpochyby automobily používané vládními představiteli bývalého komunistického režimu. Svým způsobem šlo vždy o zajímavé unikáty jako je například Citroën CX25 Prestige v prodloužené verzi.
Vůz se speciální karosérií si objednal v roce 1984 Erich Honecker, neboť v normálním modelu CX25 nebo ani ve vládním Volvu nebylo místo pro tlumočníka. Na celém světě existují pouze dva tyto automobily, které postavila švédská firma Nilsson a vybavila je příslušenstvím z Volva. Seznam doplňků je hodně dlouhý a zahrnuje mj. klimatizaci, automatickou převodovku, elektricky ovládaná okna a boční záclonky, posilovač řízení, ostřikovače světlometů, lampičky na čtení, velurové obložení, sirénu či modré světlo a přirozeně také držák na standartu.
Protože byl Honecker náruživý kuřák, a proto v každém obložení najdeme zapalovač a popelník. „Ten pochází z Golfa I,“ vysvětluje majitel Gerrit Crummenerl a dodává „také radio Blaupunkt pochází od třídního nepřítele“. Jak často Honecker, první generální tajmeník, vůz použil se přesně neví, ale odhaduje se, že asi dvakrát nebo třikrát. Údajně se v neopancéřovaném voze necítil dostatečně bezpečně. Pět let totiž čekal na jeho dodání z důvodů celní procedury.
V roce 1990 přešel do Fondu národního majetku a teprve o pět let později byl uvolněn. V dražbě jej získali Gerrit Crummenerl a Steffen Kleinsteuber za 23 500 eur a po vlastní ose jej převezli z Berlína do Lipska, do svého depozitáře, kde stojí vedle Honeckerovy sanitky, několika vládních vozů Volvo a dalších automobilových rarit bývalé NDR.
Speciální Citroën CX25 měří dobrých 5,5 metrů, vzadu má dvě řady sedadel proti sobe a pohání je zážehový čtyřválec objemu 2,3 litru o výkonu 136 koní. Vzácný automobil mohli vidět letos diváci při Sachsen Classic.
Jindřich Lasík, 29.8.2007
Protože byl Honecker náruživý kuřák, a proto v každém obložení najdeme zapalovač a popelník. „Ten pochází z Golfa I,“ vysvětluje majitel Gerrit Crummenerl a dodává „také radio Blaupunkt pochází od třídního nepřítele“. Jak často Honecker, první generální tajmeník, vůz použil se přesně neví, ale odhaduje se, že asi dvakrát nebo třikrát. Údajně se v neopancéřovaném voze necítil dostatečně bezpečně. Pět let totiž čekal na jeho dodání z důvodů celní procedury.
V roce 1990 přešel do Fondu národního majetku a teprve o pět let později byl uvolněn. V dražbě jej získali Gerrit Crummenerl a Steffen Kleinsteuber za 23 500 eur a po vlastní ose jej převezli z Berlína do Lipska, do svého depozitáře, kde stojí vedle Honeckerovy sanitky, několika vládních vozů Volvo a dalších automobilových rarit bývalé NDR.
Speciální Citroën CX25 měří dobrých 5,5 metrů, vzadu má dvě řady sedadel proti sobe a pohání je zážehový čtyřválec objemu 2,3 litru o výkonu 136 koní. Vzácný automobil mohli vidět letos diváci při Sachsen Classic.
Jindřich Lasík, 29.8.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











