Citroën AMI 6 slaví půl století
V době, kdy Citroën představuje nejnovější modely DS3, DS4 a DS5 z řady DS, přezdívané Déesses (Bohyně)‚ si současně připomíná 50. výročí od chvíle, kdy se na trhu objevil vůz určený pro Misses (Slečny) – Ami 6.
Citroën chtěl zaplnit prázdno mezi oblíbenou „kachnou“ 2CV, která byla na trhu od roku 1948, a luxusním modelem DS, jenž se představil na pařížském autosalonu v roce 1955, a přišel s vozem Ami 6, dílo firemního designéra Flaminia Bertoniho, který stál i při zrodu vozů Traction Avant, 2CV a DS.
Velkou zvláštností tříprostorového sedanu je nenapodobitelný styl s negativním sklonem zadního okna. Hlavní cílovou skupinou byly moderní ženy, na které se nabídka obracela přednostně, se sloganem „Pro vás, paní“. Citroën Ami 6 se setkal s velkým obchodním úspěchem. Společně s kombi, které se objevilo v září 1964, se ho do okamžiku, kdy jej nahradil Ami 8, prodalo 1 039 384 kusů. V roce 1966 byl Ami 6 dokonce nejprodávanějším autem na francouzském trhu.
Model AMI 6, postavený na podvozku vozu Citroën 2CV, využíval slavný vzduchem chlazený dvouválec o objemu 602 cm3 s výkonem až 22 koní. Ten se neustále vyvíjel a skončil na 35 k. Spotřeba motoru spojeného se čtyřstupňovou převodovkou byla 6 l/100 km a maximální rychlost dosahovala 105 km/hod. Dobový tisk chválil odvážný, snadno rozeznatelný styl, jízdní stabilitu a vysokou úroveň komfortu v bohatě vybaveném interiéru.
Verze kombi nabízela již při uvedení na trh kapacitu zavazadlového prostoru, která byla pro tak kompaktní osobní vůz zcela nezvyklá (320 kg užitečného zatížení při délce 396 cm). Na konci kariéry modelu Ami 6 se v roce 1967 objevila verze Club, pro kterou byly charakteristické 4 kulaté přední světlomety.
Citroën Ami 6 byl rovněž prvním vozem vyráběným v továrně v Rennes-La-Janais, která se později stala jedním z hlavních výrobních závodů značky. Jejími montážními linkami prošla od slavnostního zahájení výroby řada vozů značky Citroën – Ami 6, Ami 8, GS/GSA, Visa, Bx, Xm, Xantia, Xsara, C5 a C6, … 8. července 2011 se toto místo stane výchozím bodem okružní cesty po Francii, kterou pořádá Amiclub na oslavu 50. výročí modelu Ami 6. Majitelé vozů Citroën Ami 6, Ami 8, Ami Super a M35 si připomenou 50 let vozu Ami 6 cestou, během které urazí ve 14 etapách celkem 2600 km.
JL,6.5.2011
Velkou zvláštností tříprostorového sedanu je nenapodobitelný styl s negativním sklonem zadního okna. Hlavní cílovou skupinou byly moderní ženy, na které se nabídka obracela přednostně, se sloganem „Pro vás, paní“. Citroën Ami 6 se setkal s velkým obchodním úspěchem. Společně s kombi, které se objevilo v září 1964, se ho do okamžiku, kdy jej nahradil Ami 8, prodalo 1 039 384 kusů. V roce 1966 byl Ami 6 dokonce nejprodávanějším autem na francouzském trhu.
Model AMI 6, postavený na podvozku vozu Citroën 2CV, využíval slavný vzduchem chlazený dvouválec o objemu 602 cm3 s výkonem až 22 koní. Ten se neustále vyvíjel a skončil na 35 k. Spotřeba motoru spojeného se čtyřstupňovou převodovkou byla 6 l/100 km a maximální rychlost dosahovala 105 km/hod. Dobový tisk chválil odvážný, snadno rozeznatelný styl, jízdní stabilitu a vysokou úroveň komfortu v bohatě vybaveném interiéru.
Verze kombi nabízela již při uvedení na trh kapacitu zavazadlového prostoru, která byla pro tak kompaktní osobní vůz zcela nezvyklá (320 kg užitečného zatížení při délce 396 cm). Na konci kariéry modelu Ami 6 se v roce 1967 objevila verze Club, pro kterou byly charakteristické 4 kulaté přední světlomety.
Citroën Ami 6 byl rovněž prvním vozem vyráběným v továrně v Rennes-La-Janais, která se později stala jedním z hlavních výrobních závodů značky. Jejími montážními linkami prošla od slavnostního zahájení výroby řada vozů značky Citroën – Ami 6, Ami 8, GS/GSA, Visa, Bx, Xm, Xantia, Xsara, C5 a C6, … 8. července 2011 se toto místo stane výchozím bodem okružní cesty po Francii, kterou pořádá Amiclub na oslavu 50. výročí modelu Ami 6. Majitelé vozů Citroën Ami 6, Ami 8, Ami Super a M35 si připomenou 50 let vozu Ami 6 cestou, během které urazí ve 14 etapách celkem 2600 km.
JL,6.5.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout