Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chvalskou tvrz zaplnily veterány

Mnoho let zahajovala veteránskou sezonu zpravidla Soutěž elegance v Roztokách u Prahy (letos bude 8. května), pak přišel pan Petr Horáček s agenturou Smart team s nápadem pořádat setkání ve Chvalské tvrzi. Na jeho deset ročníků navázal Klub historických vozidel v Praze Horních Počernicích, ale smysl akce zůstal stejný.

Pohodové setkání majitelů historických automobilů a motocyklů vyrobených do roku 1970 v pěkném prostředí Chvalské tvrze, k tomu živá hudba, pěkné počasí, stánek s knihami a kalendáři Václava Zapadlíka (objednat si je můžete stále na adrese petr@pinito.cz – to byl čtvrtý ročník Veteran Party. Letos dorazilo na osm desítek historických automobilů a motocyklů, včetně jednoho „stabiláku“ M.Benz z roku 1923 nebo tří americkým „džípů“.

Převažovaly domácí značky, zvláště pak nejrůznější typy aerovek, ale viděli jsme třeba i Pragu Picollo 32.série s karosérií Sodomka z roku 1938. Tento vůz si ve stejném roce objednal ing.L.Reiss z Bánské Bystrice. Také druhý nejstarší automobil byl značky Praga, ovšem s karosérií Faeton vyrobený v roce 1928 v počtu pouhých čtyřiceti kusů. Řadový čtyřválec o objemu 996 cm³ měl s karburátorem Zenit výkon 18k při 3000/min.

Nejzajímavější automobily byly asi americké produkce včetně nejstaršího vozu Wippet z roku 1927, které doplňovaly Chevrolet Master 65 z roku 1935 a o dva roky mladší Plymouth P3. Řada P nahradila v polovině třicátých let modely Six a Special Six. Řadový šestiválec o objemu 3299 cm³ dosahoval ve standardní verzi výkonu 82 k při 3600/min a točivého momentu 145 Nm při 1200/min. Existovala také úspornější verze s výkonem 65 k. Značka Plymouth vznikla v roce 1928 jako součást koncernu Chrysler, kdy chtěl Walter P.Chrysler levnějšími automobily Plymouth zaútočit na luxusnější pozici Fordu nebo Chevroletu. Politika přinesla úspěch a během tří let značka zaujala třetí příčku na americkém trhu. Na podvozku řady P vyráběl Plymouth také vlastní užitkové automobily.

Ale abychom nemluvili jen o amerických automobilech, tak se musíme zmínit ještě o jednom velice unikátním automobilu, který v poslední době nebývá často k vidění. Jedná se o Alfu Romeo 6C 2500 Turismo z roku 1939. Pod její kapotou můžeme vidět vrchol předválečné techniky, která řadila tento model mezi nejlepší cestovní automobily před druhou světovou válkou. Řadový kapalinou chlazený šestiválec 2xOHC měl objem 2443 cm³ a výkon 63 k při 4600/min s dvojitým karburátorem Weberem Na sto kilometrů spotřeboval 20 až 25 litrů benzinu. Pětimístná čtyřdveřová karoserie neměla středový sloupek.

Na Veteran Party zakončenou spanilou jízdou dorazily také traktor, buggy VW nebo Rolls Royce či Bugatti 43, což jen dokumentuje pestrost vystavených automobilů.



j.lasík 28.4.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar