Chouzavský spolek motocyklistů
Dlouhá léta jezdí po celém světě uznávaný malíř Maestro Václav Zapadlík do brdských lesů, malé osady Chouzavá, kde také v letním ateliéru, jak přezdíval malé boudě, vytvořil nejednu překrásnou kresbu historického automobilu.
Kdysi dávno vlastnil Václav Zapadlík, společně se svými bratry, mnoho veteránů, ale jak šel čas, tak je postupně rozprodali, až jim prakticky nic nezbylo. Jenže Maestrovi to nedalo, a pořád pošilhával po nějakém autíčku, až si pořídil starý Fiat Balilla a Opel Olympia. Ve chvílích volna začal oba „renovovat“, jen tak se štětkou v ruce a šmirglem. Zanedlouho je uvedl do pojízdného stavu a už to bylo. Bacilem s diagnozou veterán nakazil záhy další sousedy.
Dlouho se tady vcelku nic nedělo, všichni žili v poklidu. Jenže hned vedle jezdil týden co týden na chatu Josef Holakovský s rodinou, a kus dále zase Ivo Daněk.
Asi náhoda tomu chtěla, že se Josef Holakovský usadil na Chouzavě natrvalo a začal pracovat ve firmě pana Michala Pomahače v Kytíně, který jak se ukázalo, byl další spřízněnou duší. A pak už to šlo ráz na ráz, a události vzaly rychlý spád.
Byl založen Chouzavský spolek motocyklistů a začaly se tady „ve velkém“ renovovat nejen automobily a motocykly, ale také pořádat nejrůznější akce. Prvním automobilem byl Renault VI z roku 1904, který přivezli z Francie v bednách. Světe div se, dokonce byl kompletní a nic nechybělo. Neuplynul ani rok a červený Renault se čtyřlitrovým motorem poprvé zavrčel. Od té doby se já tento skvost objevuje na veteránských akcích, nejčastěji za volantem s Michalem Pomahačem nebo Josefem Holakovským. V současné době jde asi o nejstarší provozuschopný originální automobil na našem území.
Od té doby se také Chouzavští a Kytínští zaměřili na automobily francouzské provenience, možná i proto, že do jejich spolku patří hrabě René Cornilak, který je na Chouzavé častým hostem a prakticky nevynechá žádnou akci. Netrvalo dlouho a Josef Holakovský si z Francie přivezl užitkový Peugeot 202 UH a také motocykl stejné značky. Tím propadl značce s dvou set letou historií úplně, což ostatně dokládá ještě vojenský motocykl, rozpracovaný model 202 a také torzo malého sportovního automobilu, který na renovaci teprve čeká.
Ivo Daněk nechtěl trhat partu a přivezl si Renault 11 NN s karosérií Normandie, vyrobený v roce 1923. Díky zkratce NN si vysloužil mezi přáteli přezdívku „ňam ňam“. I tento automobil můžete vídat na veteránských akcích v Praze a okolí. Před dvěma lety jsem v něm absolvoval Mikulášskou jízdu Prahou a musím přiznat, že v mrazivém počasí byla jízda v otevřeném voze zážitkem. Kdo jednou propadl veteránům, ten nedokáže být chvilku v klidu. Proto si před časem dovezl torzo, pro nás neznámého, malého sportovního automobilu SIMA. Pokud vše půjde dobře, tak by chtěl vůz představit veřejnosti už v příštím roce.
A do třetice Renault, tentokrát kabriolet 8 CV Monarque, rok výroby 1933. Ten získal Mirek Prokůpek před dvěma lety právě od Václava Zapadlíka.
Další člen Jaroslav Čermák vlastní opravdový veteránský skvost – automobil značky Voisin C3J z roku 1924. Pokud je nám známo, Voisine jsou na našem území asi jen dva.
„Černou ovcí“ jsou vedle Václava Zapadlíka, jenž čas od času provětrá Fiat Balilla, ještě Václav Šercl s Jeepem Willys a Vlastimil Dušek s Aero 30.
Chouzavský spolek veteránistů však nesbírá jen historické automobily a motocykly, ale nedávno se ještě shlédli i ve starých malých traktorech nebo vojenských (Luaz) či nákladních automobilech (GMC). Takové množství vozidel by pomalu vydalo na malé muzeum motoristické historie. Pokud by stálo v Kytíně a k tomu nějaká „síň tradic“ s občerstvením, potom by si na nezájem návštěvníků určitě nemohli stěžovat. Jen kolik turistů a cyklistů v létě, nebo běžkařů v zimě tudy projde. Určitě by se zastavili.
Ale to jsme trochu odbočili, vraťme se do současnosti. Sbírání a renovace historických vozidel nejsou jedinou radostí Chouzavského spolku, ale také pořádání akcí. První je Brdský trojúhelník aneb Memoriál Václava Zapadlíka, letošní už devátý ročník se pojede v sobotu 4. června. Jde o motocyklový závod, kterého se může zúčastnit každý, prakticky na čemkoliv.
Druhým podnikem je terénní jízda traktorů, kdy je třeba v co nejkratším čase projet rozbahněným úsekem. Legrace si přitom všichni užijí víc než dost. Následuje malá Jízda Svatého Václava jen pro členy spolku s cílem Na Rovinách. Sezona končí tradiční Mikulášskou jízdou o Kytínskou berli.
Pokaždé, když zavítáme mezi veteránisty z Kytína a Chouzavy, tak je nám dobře a vyčistíme si hlavu od starostí běžného života. Mezi nimi se člověk cítí opravdu dobře.
J.Lasík, 29.4.2011
Dlouho se tady vcelku nic nedělo, všichni žili v poklidu. Jenže hned vedle jezdil týden co týden na chatu Josef Holakovský s rodinou, a kus dále zase Ivo Daněk.
Asi náhoda tomu chtěla, že se Josef Holakovský usadil na Chouzavě natrvalo a začal pracovat ve firmě pana Michala Pomahače v Kytíně, který jak se ukázalo, byl další spřízněnou duší. A pak už to šlo ráz na ráz, a události vzaly rychlý spád.
Byl založen Chouzavský spolek motocyklistů a začaly se tady „ve velkém“ renovovat nejen automobily a motocykly, ale také pořádat nejrůznější akce. Prvním automobilem byl Renault VI z roku 1904, který přivezli z Francie v bednách. Světe div se, dokonce byl kompletní a nic nechybělo. Neuplynul ani rok a červený Renault se čtyřlitrovým motorem poprvé zavrčel. Od té doby se já tento skvost objevuje na veteránských akcích, nejčastěji za volantem s Michalem Pomahačem nebo Josefem Holakovským. V současné době jde asi o nejstarší provozuschopný originální automobil na našem území.
Od té doby se také Chouzavští a Kytínští zaměřili na automobily francouzské provenience, možná i proto, že do jejich spolku patří hrabě René Cornilak, který je na Chouzavé častým hostem a prakticky nevynechá žádnou akci. Netrvalo dlouho a Josef Holakovský si z Francie přivezl užitkový Peugeot 202 UH a také motocykl stejné značky. Tím propadl značce s dvou set letou historií úplně, což ostatně dokládá ještě vojenský motocykl, rozpracovaný model 202 a také torzo malého sportovního automobilu, který na renovaci teprve čeká.
Ivo Daněk nechtěl trhat partu a přivezl si Renault 11 NN s karosérií Normandie, vyrobený v roce 1923. Díky zkratce NN si vysloužil mezi přáteli přezdívku „ňam ňam“. I tento automobil můžete vídat na veteránských akcích v Praze a okolí. Před dvěma lety jsem v něm absolvoval Mikulášskou jízdu Prahou a musím přiznat, že v mrazivém počasí byla jízda v otevřeném voze zážitkem. Kdo jednou propadl veteránům, ten nedokáže být chvilku v klidu. Proto si před časem dovezl torzo, pro nás neznámého, malého sportovního automobilu SIMA. Pokud vše půjde dobře, tak by chtěl vůz představit veřejnosti už v příštím roce.
A do třetice Renault, tentokrát kabriolet 8 CV Monarque, rok výroby 1933. Ten získal Mirek Prokůpek před dvěma lety právě od Václava Zapadlíka.
Další člen Jaroslav Čermák vlastní opravdový veteránský skvost – automobil značky Voisin C3J z roku 1924. Pokud je nám známo, Voisine jsou na našem území asi jen dva.
„Černou ovcí“ jsou vedle Václava Zapadlíka, jenž čas od času provětrá Fiat Balilla, ještě Václav Šercl s Jeepem Willys a Vlastimil Dušek s Aero 30.
Chouzavský spolek veteránistů však nesbírá jen historické automobily a motocykly, ale nedávno se ještě shlédli i ve starých malých traktorech nebo vojenských (Luaz) či nákladních automobilech (GMC). Takové množství vozidel by pomalu vydalo na malé muzeum motoristické historie. Pokud by stálo v Kytíně a k tomu nějaká „síň tradic“ s občerstvením, potom by si na nezájem návštěvníků určitě nemohli stěžovat. Jen kolik turistů a cyklistů v létě, nebo běžkařů v zimě tudy projde. Určitě by se zastavili.
Ale to jsme trochu odbočili, vraťme se do současnosti. Sbírání a renovace historických vozidel nejsou jedinou radostí Chouzavského spolku, ale také pořádání akcí. První je Brdský trojúhelník aneb Memoriál Václava Zapadlíka, letošní už devátý ročník se pojede v sobotu 4. června. Jde o motocyklový závod, kterého se může zúčastnit každý, prakticky na čemkoliv.
Druhým podnikem je terénní jízda traktorů, kdy je třeba v co nejkratším čase projet rozbahněným úsekem. Legrace si přitom všichni užijí víc než dost. Následuje malá Jízda Svatého Václava jen pro členy spolku s cílem Na Rovinách. Sezona končí tradiční Mikulášskou jízdou o Kytínskou berli.
Pokaždé, když zavítáme mezi veteránisty z Kytína a Chouzavy, tak je nám dobře a vyčistíme si hlavu od starostí běžného života. Mezi nimi se člověk cítí opravdu dobře.
J.Lasík, 29.4.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















