Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Chotovinské zatáčky poosmé

Po ospalém červenci se na jihu Čech konečně rozjíždí letní veteránská sezóna. První větší akcí byly v sobotu Chotovinské zatáčky, soutěž spojená s orientační jízdou a plněním znalostních úkolů.

Letošní ročník Chotovinských zatáček byl již osmý v řadě a přilákal na start 152 posádek. Pořadatelé je rozdělili do dvou kategorií na stroje postavené do roku 1950 a vozidla mladší. Samostatně pak hodnotili podle tohoto dělení účastníky na motocyklech a s automobily.


Pořadatelem Chotovinských zatáček je Václav Janecký, který vedle své profese zaměřené na tesařské práce a autodopravu vybudoval v Chotovinách na Táborsku veteránské muzeum. V něm vystavuje na 80 exponátů, mezi nimiž najdete automobilové a motocyklové veterány, historické zemědělské stroje a dobové domácí spotřebiče. Muzeum se současně jednou za rok stává základnou pro účastníky této veteránské akce.


Před desátou hodinou dopolední, která byla určena programem soutěže za oficiální čas startu prvního vozidla, měli všichni přihlášení účastníci za sebou registraci a Václav Janecký usedl za volant svého roadsteru Aero 30 z roku 1934, aby byl odmávnutý starostou obce Chotoviny a otevřel tak soutěž pro ostatní startující.


Trať vedla přes Ratibořské Hory, Chýnov, Kloužovice a Blanici do Mladé Vožice, která byla pro letošek vybrána za etapové město a kde na posádky čekal speciální dovednostní úkol, spočívající ve slalomu na čas s hokejkou a míčkem. Tento zdánlivě klukovský a s veterány nikterak nesouvisející úkol měl své opodstatnění v době právě probíhající olympiády v Tokiu, protože rodák z Mladé Vožice Jan Palouš byl coby hokejista v meziválečném období vlajkonošem československé reprezentace na olympijských hrách v Chamonix 1924.


Vraťme se ale k historickým strojům, které byly při Chotovinských zatáčkách k vidění. Mezi motocykly poutaly největší pozornost předválečné modely. Nejstarším strojem v celém startovním poli byla Jawa 500 Rumpál z roku 1929, které úspěšně sekundovaly Jawa 350 SV (1934), Čechie 350 (1937), ČZ 98 (1938) nebo Indian Scout 741 (1941).



Mezi automobily s datem výroby do roku 1945 to byly Tatra 57 (1934), Praga Baby (1936) nebo Mercedes-Benz 170V (1938). Poválečné kategorii dominovaly co do počtu domácí škodovky, kterým byla vzhledem k letošnímu jubileu 120 let v motorsportu soutěž v Chotovinách částečně zasvěcena. Neztratily se ale ani zahraniční automobilové značky Ford, Hillman, Triumph, VW, Mercedes, Lancia, Citroën a další.



Po odpoledním návratu do muzea byly vyhlášeny výsledky celodenního snažení posádek, a to v celkem čtyřech kategoriích. Na stupně vítězů mohli vystoupit vždy jen tři nejlepší, ale ani ostatní nepřišli zkrátka. Hezkou chotovinskou tradicí je, že všichni ti, kteří se neumístili mezi prvními třemi, dokončili soutěž na čtvrtém místě, a tudíž mají nárok na keramickou medaili. A tak se také stalo.




Marcel Gause 9.8.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar