Český ráj patřil veteránům
Jičín, do nedávna jen město pohádek, kdysi centrum Velké ceny Prachovských skal, a vstupní brána do Českého ráje, se pomalu ale jistě začíná stávat také centrem veteránských podniků. Po akci Veteránem českým rájem připravil VCC Jičín další podnik – Loukotě a řemeny.
Po loňské nesmělé premiéře se letos dostavila na dvoudenní akci, pokud nepočítáme krátkou páteční noční vyjížďku, patnáct automobilů vyrobených do roku 1918 a několik řemenových motocyklů. Někdo si řekne, to není mnoho, ale odborníci dovedou jistě ocenit. Nikde není řečeno, že příští rok jich bude zase o něco více.
Pan Roman Davídek dokázal se svými několika spolupracovníky z místního veteran klubu připravit opravdu skvělou akci, která se všem moc líbila – prostě neměla chybu. O nic se nezávodilo, žádná jízda pravidelnosti, ale pohodové ježdění krásnou krajinou.
V sobotu vyrazila kolona historických vozidel z Jičína na zámek Dětenice a zpátky, v neděli čekala na účastníky nádherná projížďka Českým rájem za ohromného zájmu turistů, kteří se nestačili divit, jaké krásné automobily potkávali v malebných podtroseckých údolích a neopakovatelnými výhledy, po úzké silničce mezi skalami kolem Hrubé Skály, okolo Věžáku a Vidláku. Všude, kde vozidla zastavila, nechybělo ani povídání o strojích z počátku minulého století, a tak se každý, kdo se náhodou u výstavky zastavil, dozvěděl o vozech mnoho zajímavého.
Škoda jen, že na úvod nebylo možné vystavit automobily v důstojnějším prostředí, přímo na jičínském náměstí, namísto trhovců. Řekněte sami, nevyjímaly by se tam takový Rolls Royce Silver Ghost, Bugatti 13, Ford T nebo Renault mnohem lépe, než stánky. Určitě by si to tyto automobily a jejich majitelé zasloužili.
S nejstarším automobilem, Renaultem VI z roku 1905, jel pan Michal Pomahač z kytínského spolku veteránistů. V současné době asi patří k těm nejhezčím, jaký lze na veteránských akcích spatřit. Se čtyřlitrovým čtyřválcem zvládal všechny kopečky s neobyčejnou lehkostí a „drandil“ jako za mlada. Ale se všemi kopci, sjezdy a výjezdy si poradil také malý vozík Brush z roku 1909, jenž měl pod kapotou pouhý jednoválec o objemu 1,3 litru a výkonu pouhých 7 koní. Mezi obdivované automobily patřil také červený Chenard Walcker, vyrobený v roce 1912 a poháněný takřka dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 18 koní. Na startu se objevily také dva nesmrtelné automobily Ford T, každý v jiném provedení a nejen to, jeden zrenovovaný a druhý stále ještě v původním stavu.
Loukotě a řemeny 2008 se určitě vydařili a budeme jičínským pořadatelům a panu Davídkovi držet palce, aby jim elán vydržel i do příštích let, a v této u nás unikátní pokračovali.
Jindřich Lasík, 11.8.2008
Pan Roman Davídek dokázal se svými několika spolupracovníky z místního veteran klubu připravit opravdu skvělou akci, která se všem moc líbila – prostě neměla chybu. O nic se nezávodilo, žádná jízda pravidelnosti, ale pohodové ježdění krásnou krajinou.
V sobotu vyrazila kolona historických vozidel z Jičína na zámek Dětenice a zpátky, v neděli čekala na účastníky nádherná projížďka Českým rájem za ohromného zájmu turistů, kteří se nestačili divit, jaké krásné automobily potkávali v malebných podtroseckých údolích a neopakovatelnými výhledy, po úzké silničce mezi skalami kolem Hrubé Skály, okolo Věžáku a Vidláku. Všude, kde vozidla zastavila, nechybělo ani povídání o strojích z počátku minulého století, a tak se každý, kdo se náhodou u výstavky zastavil, dozvěděl o vozech mnoho zajímavého.
Škoda jen, že na úvod nebylo možné vystavit automobily v důstojnějším prostředí, přímo na jičínském náměstí, namísto trhovců. Řekněte sami, nevyjímaly by se tam takový Rolls Royce Silver Ghost, Bugatti 13, Ford T nebo Renault mnohem lépe, než stánky. Určitě by si to tyto automobily a jejich majitelé zasloužili.
S nejstarším automobilem, Renaultem VI z roku 1905, jel pan Michal Pomahač z kytínského spolku veteránistů. V současné době asi patří k těm nejhezčím, jaký lze na veteránských akcích spatřit. Se čtyřlitrovým čtyřválcem zvládal všechny kopečky s neobyčejnou lehkostí a „drandil“ jako za mlada. Ale se všemi kopci, sjezdy a výjezdy si poradil také malý vozík Brush z roku 1909, jenž měl pod kapotou pouhý jednoválec o objemu 1,3 litru a výkonu pouhých 7 koní. Mezi obdivované automobily patřil také červený Chenard Walcker, vyrobený v roce 1912 a poháněný takřka dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 18 koní. Na startu se objevily také dva nesmrtelné automobily Ford T, každý v jiném provedení a nejen to, jeden zrenovovaný a druhý stále ještě v původním stavu.
Loukotě a řemeny 2008 se určitě vydařili a budeme jičínským pořadatelům a panu Davídkovi držet palce, aby jim elán vydržel i do příštích let, a v této u nás unikátní pokračovali.
Jindřich Lasík, 11.8.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout