Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Československé míle se vrací zítra do Prahy

Přes sto posádek s předválečnými historickými automobily má za sebou první etapu dlouhou 404 kilometrů z Prahy přes Brno do Bratislavy. První část vedla po široké rovné silnici přes Kolín, Čáslav do Havlíčkova Brodu, odkud začínala asi nejzajímavější část.

[11]

Ještě, než dojely do časové kontroly v Polné, tak absolvovaly krásný úsek ze Šlapanova do Věžnice plný horizontů a za Polnou, respektive za Janovicemi je čekal poměrně dlouhý výjezd lesní planinou a sjezd do Rudolfova. Po obědě v Brně musely zvládnout nejdříve pověstné ostrovačické serpentiny a zvláštní zkoušku v bývalém depu Masarykova okruhu, aby mohly pokračovat směr Pálava, Lednice, Lanžhot do cíle, který byl na Bratislavském hradě.


Jako první vyjely z Opletalovy ulice automobily s nejnižším objemem motoru, tedy Jawa Minor a vozy Aero a s vyššími čísly rostl objem motoru až na 5,3 litry, v Bugatti 46 z roku 1930. Vladislav Novák za ní získal vloni na srazu Bugatti v Molsheimu hlavní cenu. Jen o něco málo menší objem má La Salla 50 Convertible z roku 1939 manželů Stierwaldových. Necelými pěti litry disponuje překrásný Horch 853 Sport Cabriolet z roku 1936 řízený Janem Melicharem. Kdyby se vyhlašovala soutěž elegance, pak by patřil vůz k vážným aspirantům na prvenství. Však také prvním majitelem byla společnost Louis Vuitton.


Pěkná podívaná je i na tři britské Lagondy M45 z roku 1934, které svůj objem 4,4 litry při jízdě rozhodně nezapřou. Neméně zajímavé jsou vozy Bentley. Například typ 4.25 karosovala společnost Park Ward ve vzácném provedení Sports Saloon.


Vlastně každý z více než stovky historických automobilů je něčím zajímavý. Třeba Wanderer, jedna z nejstarších německých automobilek patřila od roku 1932 spolu s Audi, Horch a DkW do Auto Union. Na mílích můžete vidět typ W24 Cabriolet u roku 1937 se vzácnou karosérií vyrobenou firmou Horch.
Pravidelným účastníkem je Standa Profeld se synem Honzou s Bugatti 37 z roku 1928. Jeho jízda v zatáčkách je vždy zážitkem. Jeho paní Markéta s dcerou Norou musely odložit Nostalgic Edition a na míle vyrazit s Jaguarem SS 100 vyrobeným v roce 1938.



Míle jsou vždy přehlídkou vozů BMW, letos jich startuje osm. Já doufám, že v příštím roce jednou nebudu stát u tratě, ale s kamarádem vyrazíme na trať s kupé BMW, jaké v závodě ještě nestartovalo.
Dnes mají posádky v plánu slovenskou etapu z Bratislavy do Bratislavy se zkouškou na motokárové dráze v Dlhé. V sobotu startují v hodin ráno a přes Brno se vrací do Prahy k Národnímu technickému muzeu, kam by měly dojíždět po 400 kilometrech kolem páté hodiny.



Pátek 16. června


9.00 Start Bratislava, Rybné namestie
10.00 motokáry Dĺhá
11.00 Stúpava
12.30 Děvín
13.40 Cíl Bratislava, Rybné námestie



Sobota 18. června


6.30 Start Bratislava, Rybné námestie
7.10 Malacky
8.35 Holíč
8.50 Hodonín
11.10 Brno, Nová Zbrojovka
11:45 Brno, Dominikánské náměstí
12.45 Velká Bíteš
14.00 Přibyslav
14.20 Chotěboř
14.40 Golčův Jeníkov
15.20 Čáslav
17.20 Cíl Praha, Národní technické muzeum



JL 16.6.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar