Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Češi na Carrera Panamericana (VI)

Předposlední etapa s cílem v unikátním historickém centru města Zacatecas byla zpočátku znovu ve znamení mimořádně těsného souboje Vojty Štajfa s Američanem Lauberem, v jehož závěru si Lauber přece jen dokázal vybudovat určitý náskok.

Petr Kačírek začal mimořádně slibně a soustředěně stoupal pořadím na pozicích obvyklých pro něj i jeho vůz, ovšem následně si postavila hlavu zaseknutá převodovka.

Přitom si Kačírek jízdu od rána užíval - zdá se, že dopolední sekce jemu i autu sedí mnohem více. "Opět jsme měli s Jardou Jugasem radost z dopoledního průběhu etapy. Jízdní vlastnosti BMW nás tradičně podržely a optimismus vládl i v prvním servisu. Ve druhé sekci se nám ovšem zasekl druhý převodový stupeň a museli jsme zkoušky absolvovat na vytočenou dvojku, nedalo se vůbec řadit. Poté nás čekal přesun na poslední dvě erzety, a ty by se na dvojku nedaly stihnout. Takže, jako už několikrát, auto jsme naložili a do Zacatecas putovalo na přívěsu. A mechanici zase nebudou mít klidnou noc, protože je čeká výměna převodovky i diferenciálu a znovu budou muset makat až do rána," shrnuje Petr Kačírek.

Jak poznamenává, připravují jeho posádce dopolední sekce kromě možnosti si konečně zazávodit i jistou dávku adrenalínu: "Tím, jak startujeme každý den ze zadních pozic, dojíždíme na zkouškách řadu aut, která jsou za normálních okolností mnohem pomalejší než my. Jenže předjíždění není nic jednoduchého, každý kouká dopředu a nevnímá to, že se ho snaží někdo předjet. Zatáčky bývají občas dost ostré na to, abych někoho vybrzdil jako na okruhu a není to právě bezpečné. Teď už se ale budeme soustředit na to, abychom do toho cílového Duranga v pořádku dojeli," uzavírá Kačírek.

Vojta Štajf si užil souboje s Američanem Martinem Lauberem. Hlavně v prvních dvou erzetách se oba přetahovali o desetiny vteřin! Dvakrát Vojta dokonce dojel devátý v erzetě, a to je třeba vzít v úvahu, že rychlá etapa svědčila silným vozům a před ním vždy skončila minimálně šestice supervýkonných studebakerů! "Dnešní etapa, a to jsme věděli z loňska, byla pro nás nejméně vhodná, co do typu našeho auta. Její rychlý profil svědčil vozům schopným dlouhodobě udržovat rychlosti okolo 200 km/h. Ale znovu jsme se dokázali v některých erzetách udržet, jinde nám silnější dvoulitry přece jen poodjely, takže jsme skončili v etapě třetí, ale jsme spokojeni," říká Štajf.

Dvoudveřové kupé Subaru GSR sice drží a poloosy zůstávají na svých místech, ke konci závodu však i ono vykazuje nemálo bolístek. "Je třeba si uvědomit, že auto má za sebou 2500 kilometrů v ostrém tempu, a to se na něm pochopitelně podepisuje. Není to tak, že bychom už nemohli pokračovat, ale přece jen, ke konci závodu už se drobné neduhy ozvou. Průběžně jsme čtvrtí ve třídě a Lauber nám dnes znovu trochu poodjel, takže v poslední etapě spíše podřídíme vše úspěšnému dojezdu do cíle v Durangu, i když si krásné zkoušky poslední etapy pochopitelně chceme pořádně užít," uzavírá Vojta.



PR 23.10.2015
Foto Petr Frýba

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar