Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Carlsbad Classic v lázních i na horách

Jedna velká akce v Karlových Varech skončila, máme na mysli filmový festival a další na sebe nenechala dlouho čekat. V pátek a v sobotu se tady totiž uskutečnil druhý ročník veteránské rallye Carlsbad Classic, a stejně jako vloni, jej opět provázelo horké letní počasí.

Celou akci mají vlastně na svědomí dva novináři Jan Blažek a František Vahala, kteří se v minulých letech zúčastnili v Německu nebo v Rakousku několika podobných veteránských, tzv. setinových rally, jako je třeba Sachsen Classic (mimochodem v pátek 22. srpna zavítá rovněž do Karlových Varů) nebo Eifel Classic a podobně. Tam obkoukali, jak se tyto soutěže jezdí, a protože u nás až do loňska žádná podobná neexistovala, tak se vrhli do pořádání. Získali ochotné partnery, bez kterých by tak prestižní akci nebylo možné připravit. A dnes se kromě Carlsbad Classic jezdí ještě zářijová South Bohemia Classic v Českém Krumlově.
Soutěž byla rozdělena do dvou etap, páteční podvečerní měřila 110 kilometrů a zavedla posádky do Krušných hor. Sobotní „lázeňská“ dlouhá 186 kilometrů vedla po západočeských lázních a pamětihodnostech, tzn. přes Bečov nad Teplou, klášter Plasy, Mariánské Lázně, Lázně Kynžvart, Cheb, Františkovy Lázně, Chlum Sv. Máří a Loket zpět do Karlových Varů.

Jelo se podle itineráře a o výsledku rozhodovaly zvláštní zkoušky, tedy úseky dlouhé třeba jen několik stovek metrů, na kterých je třeba zajet co nejpřesnější čas. Uvedeme příklad, jak takový úsek probíhá. Přijedete k měřenému úseku a vaším úkolem podle roadbooku bude ujet 150 metrů za 15 vteřin. Uvidíte start, před kterým nesmíte zastavit, ale možná neuvidíte cíl. Jakmile protnete start úseku, spolujezdec začíná měřit. Vy musíte přizpůsobit rychlost tak, abyste protli cíl přesně v okamžiku 15. vteřiny. Měří se na setiny vteřiny, každá setina odchylky se počítá jako trestný bod.

Na startu se v pátek odpoledne sešlo 67 posádek s automobily 23 různých značek, přičemž převažovaly automobily ze 60. až 80.let, ale připuštěno bylo i několik vozidel z počátku 90.let jako Honda NSX, BMW E30, Lancia Thema, Porsche 911. Z českých značek jsme viděli pouze Tatru 603 německého majitele.

Ovšem „setinovou“ rallye lze jet i s předválečným automobilem, jak dokazoval Němec Thomas Feierabend s třílitrovým automobilem Bentley. Přestože mu spolujezdce dělaly děti, tak byl po páteční etapě celkově druhý, v sobotu pak klesl na páté místo. Ale startovat můžete třeba i s Amerikami jako Cadillac Coupe De Ville nebo Ford Fairlane či Ford Thunderbird.

První den si vedli nejlépe manželé Jiří a Renata Vítkovi s MGA (1958), třetí byl Petr Fiala s Austinem Healey (1956). Také v sobotu projevili Vítkovi nejvíce přesnosti a zvítězili před Petrem Fialou a Jaroslavem Brzoněm s Porsche 911. V kategorii mechanických stopek si poháry na první místo odvezl Petr Fiala. Kompletní výsledky najdete na http://www.classicrallye.cz/souteze/Carlsbad%20Classic%202014/

Carlsbad
Classic se vydařila po všech stránkách a po dlouhé době jsme viděli také u nás veteránskou soutěž, která se hodně přibližuje podobným zahraničním podnikům. Slavkovský les nebo Krušné hory nabízejí spoustu atraktivních míst a není problém udělat i část etapy v sousedním Německu.

Českokrumlovská South Bohemia Rallye je na programu ve dnech 5. a 6. září. Už dnes čítá seznam 42 posádek. Info na ckmotorsport.cz



J.Lasík 22.7.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar