Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bugatti T 37 La Mouche ze sbírky pana Samohýla

Jak jsme se zmínili ve včerejším článku, snad nejvíce diskuzí mezi veřejností, se vedlo na téma Bugatti T 37 La Mouche, která je čtvrtým rokem ozdobou sbírky veteránů pana Ladislava Samohýla, kde se nachází i největší kolekce vozů Bugatti v Čechách a na Moravě.

Automobil byl zakoupen v nepojízdném stavu, ale s kompletní karosérií. V renovačních dílnách se v současné době dokončuje motor, tak aby se příští rok mohl i tento automobil zúčastnit GP automobilů Bugatti.

Karoserie vozu, pro mnohé známá jako „ Cage la Mouche“(v překladu Moucha) skýtá jen malé pohodlí, protože je postavena na Grand Prix podvozku určeném jen pro závodění. Tím však vůz získal na tehdejší dobu velký výkon a rychlost oproti jiným běžně vyráběným vozům. Celá karoserie je z hliníku, má svou patinu. Zajímavostí je odnímatelný díl střechy, který se uloží za sedadla a tím vznikne „ polokabriolet“. Čalounění je provedeno v manšestru a v kůži. Z dnešního pohledu působí vůz miniaturně a je problém se vůbec do vozu pohodlně usadit, natož tak v něm cestovat.

Vůz byl postaven na podvozku, který je identický s osmiválcovým Grand Prix modelem Bugatti 35. Tyto vozy s označením 37 byly osazeny pouze čtyřválcovým motorem o objemu 1496 cm³ a výkonu 60 k, s kompresorem Roots až 90 k (největší rychlost ca 180 km/h). Vyrobeno jich bylo 290 kusů.

V roce 1927 bylo kupé Bugatti navrženo pro brazilského velvyslance hraběte Count le Souza Dantos, který žil v Paříži na 45 Avenue Montaigne. V přízemí budovy bylo i zastoupení firmy Bugatti a to ho natolik inspirovalo, že si nechal postavit jedno speciální kupé.

Design kupé byl původně nazýván „Toutalu“. Tvůrcem této jediné patentované karoserie byl Jean Antoine Augustin de Vizcaya a stavbu provedla firma Million-Guiet, která posléze tyto karoserie montovala i na luxusní velké vozy.
Vůz byl předveden v roce 1927 na výstavě Concourse d´elegance Femina au Bois a o rok později se zúčastnil soutěže Championnat Automobile de Artistes.
Říká se, že hrabě Dantos daroval vůz ruské tanečnici Marii Dalbaicina.

Vůz byl postaven na podvozku, který je identický s osmiválcovým Grand Prix modelem Bugatti 35. Tyto vozy s označením 37 byly osazeny pouze čtyřválcovým motorem o objemu 1496 cm³ a výkonu 60 k, s kompresorem Roots až 90 k (největší rychlost ca 180 km/h). Vyrobeno jich bylo 290 kusů.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar