Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Brno Revival - koncert sidecarů

Závodu, přesněji řečeno ukázkových jízd sportovních a závodních automobilů a motocyklů, z let 1928 až do konce osmdesátých let, se mohly při Brno Revival zúčastnit také sidecary, jejichž posádky předváděly divákům neskutečnou podívanou. Ostatně fotografie jsou nejlepším důkazem.

Sidecary byly do roku 1996 součástí motocyklového mistrovství světa, poté byly vytlačeny do série superbiků a nakonec vznikl samostatný seriál. U nás můžeme vidět sidecary jen při závodech veteránů na přírodních tratích. Ale nechyběly ani na Brno Revivalu.


Jak se řká nejlepší nakonec, tak bychom si tentokrát troufli říct, nejlepší na začátek. Proč: První jízda deseti sidecar se totiž uskutečnila v lijáku a posádky v hadích kůžích závodily jako by šlo o body do mistrovství svatě. Nejenže by ubraly plny, spíš naopak. Třeba Jiří Hlavsa s Jiřím Prchalem na stroji Rudge Ulster, vyrobeným přesně před osmdesáti roky, předváděli hotový koncert, při kterém se tajil dech. Škoda, že museli „ručku“ v druhé jízdě odstavit hned v úvodu.



Jejich úlohu „kaskadérů“ převzali například Miroslav Medek a Katka Rozeneková s Moto Guzzi, rok výroby 1972 nebo Jan Bednář s Janem Exnerem s Hondou Berny, rok výroby 1971. Nejstarším strojem byl BSA sloper de Luxe z roku 1930.


Příležitostí, kde vidět sidecary na závodní trati není mnoho. Hořice, Branná, Kolštejn, Nepomuk, Staré Město atd. Pokud se někde dozvíte, že pojedou, tak se jděte podívat a zatleskat. Určitě nebudete litovat. Sidecary se objevily i v jarní ceně Brna motocyklů a většina diváků dorazila na Masarykův okruh jen kvůli neopakovatelnému zážitku.



JL 18.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar