Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Břéťa Enge s Lucií obhájili vítězství na Rally Bohemia Historic

Posádka Břetislav Enge - Lucie Engová na Škodě 130 LR podruhé zvítězila v absolutní klasifikaci Rally Bohemia Historic, a to pouze o dvě desetiny sekundy před Stanislavem Budilem – Petrem Vejvodou na BMW 2002 TI.

Liberecký Břetislav Enge již poněkolikrát potvrdil, že je specialistou na Rally Bohemia, a s dcerou Lucií obhájili své vítězství z loňska. Těsný souboj mezi Břetislavem Engem a Stanislavem Budilem trval celý víkend a nic nebylo jasné doslova až do posledních metrů soutěže. Břetislav Enge měl na poslední rychlostní zkoušce v Mladé Boleslavi krizovou situaci a na chvíli se dokonce ocitl na travnatém břehu vedle tratě. V cíli mu však ještě dvě desetiny sekundy z původního několikasekundového náskoku zbyly k dobru.

Třetí místo s pouze pětisekundovou ztrátou na vítěze si z Mladé Boleslavi odvezli Chodové Jan Frei – Petr Šlegl na další Škodě 130 LR. Ti si zároveň připsali zdaleka nevyšší počet vítězství na rychlostních zkouškách, když po celou soutěž stahovali téměř dvouminutovou ztrátu způsobenou ulomenou řadící pákou. Ta se jim ulomila hned na začátku prvního průjezdu nejdelší rychlostní zkoušky Zlatá, kterou tak absolvovali pouze na jeden rychlostní stupeň. O šanci na vítězství je připravilo zejména zrušení druhého průjezdu nejdelší nedělní rychlostní zkoušky Radostín v důsledku předchozí havárie.

Dvě vyhrané rychlostní zkoušky si připsali i Petr Hustý – Václav Tesař, ovšem na RZ5 Zlatá havarovali do příkopu, ze kterého ani přes pomoc diváků už svůj mohutný Mercedes 190 E nevyprostili.

Čtvrté místo obsadila po technické závadě Lancie Delta loni stříbrného Lubomíra Sychry rodinná posádka Vratislava a Nikoly Hýbnerových na Peugeotu 205 Gti. Elitní pětku uzavřeli s již větším časovým odstupem Michal Pokorný a Ivo Vybíral na BMW 318. O šesté místo a zároveň vítězství ve třídě E1 se přetahovala dvojice posádek na Škodách Favorit Marek Štuksa – Ondřej Novák a Vlastimil Čuřín – Petr Vorel, když se v cíli mohli radovat o sedm sekund prvně jmenovaní. Mezi ně se na sedmé místo ještě vklínili minutovou penalizací zatížení Miroslav Krejsa – Veronika Krejsová na Opelu Ascona A. Pro ně mělo však určitě největší význam to, že se jim podařilo Rally Bohemia, po loňském odstoupení hned za startem, letos dokončit až do cíle.

1.Enge – EngováŠkoda 130 LR01:41:20.5
2.Budil – VejvodaBMW 2002 TI+00:00:00.2
3.Frei – ŠleglŠkoda 130 LR+00:00:05.1
4.Hýbner – HýbnerováPeugeot 205 Gti+ 00:03:16.3
5.Pokorný – VybíralBMW 318 iS+00:07:34.4
6.Štuksa – NovákŠkoda Favorit 136 L+0:07:42.0
7.Krejsa – KrejsováOpel Ascona A+00:07:45.3
8.Čuřín – VorelŠkoda Favorit 136 L+00:07:49.6
9.Terš – VítovecŠkoda Favorit 136 L+00:08:44.5
10.Petrásek – SlezákPorsche 911 S+00:08:48.2



4.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar