Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bohemia Oldtimer Rally vedro a trať prověřily veterány

Jedním z vrcholů veteránské sezony, alespoň pokud jde o soutěže, byl pátý ročník Oldtimer Bohemia Rally v Mladé Boleslavi, do které se přihlásilo sedm desítek posádek včetně osmi německých.

Z původně ohlašovaných veteránů nakonec nedorazilo do Mladé Boleslavi několik velice zajímavých automobilů jako například Wills Sainte Claire, Cord 812, Rolls Royce Silver Cloud, Chrysler 50, Laurin Klement 110, Škoda Superb nebo Volvo Amazon. Počet předválečných automobilů se ztenčil na šestnáct, zbytek tvořily novější ročníky a dva motocykly BSA 770, jedna Jawa a Čezeta a jeden Velorex. Tak trochu archaicky se mezi Jaguary E-Type nebo Fordy Mustang vyjímal nákladní Garant 32 z roku 1956.
Pochopitelně, že nejvíce byla zastoupena Škoda. Kromě jednoho vozu Laurin Klement vezoucího čínské novináře se na startu objevilo celkem dvacet škodovek, od modelu 645 až po „stovku“.

Několik automobilů pocházelo ze sbírek muzea Auto Škoda jako například Škoda 645 vyráběná v letech 1929 až 1934 s celovým počtem jen 758 těchto vozů. Při veteránské jízdě se představil exemplář, vyrobený v srpnu 1930, poháněný šestiválcovým motorem se zdvihovým objemem 2.492 cm³ o výkonu 45 k. Naproti tomu majestátní Škodu Superb 640 z roku 1935 přivezl z Německa pan Vladimír Eliáš. Před druhou světovou válkou z linky sjelo pouze 113 těchto automobilů. Šestiválcový motor o objemu 2,5 litru dosahuje výkonu 55 k.

Ve čtvrtek čekala na sedm desítek posádek krátká podvečerní etapa okolím Mladé Boleslavi a pravá zkouška zdatnosti začala až v pátek ráno a pokračovala v sobotu. V pátek musely posádky zvládnout mimo jiné náročný výjezd na vrch Kozákov, kde byly odměněny nádhernými výhledy jak na Jizerské hory a Krkonoše, tak do Českého ráje. Škoda, že na nejvyšší bodě celé tratě nebyla žádná časová kontrola. Jen málokdo se tady mohl zastavit, neboť kdo chtěl uspět, tak musel dodržovat jízdní průměr. Následoval hned prudký sjezd do Železného Brodu a dále přes Koberovy do Malé Skály, aby se hned stoupalo serpentinami k hradu Frýdeštejn a poté přes Mnichovo Hradiště zpět do Mladé Boleslavi

V sobotu Bohemia Oldtimer Rally pokračovala přes Kokořínsko, Dubou, Úštěk Verneřice do Benešova nad Ploučnicí. A po přestávce na oběd směr Žandov, Česká Lípa, Zahrádky, Zákupy, Mimoň, Doksy opět do Mladé Boleslavi. To znamená pět set kilometrů v nádherném slunečném počasí s hodně vysokými teplotami. Na některé veterány možná až příliš velké vedro, ale přesto i automobily z třicátých let najížděli před časovými kontrolami nějakou tu minutu k dobru.

Bohužel vám zatím nemůžeme sdělit výsledky, protože do této chvíle nebyly na oficiálních stránkách zveřejněny. Ale víme, že největším smolařem byl pan Václav Průcha, kterému jeho Praga Alfa Kabrio Kellner z roku 1930 vypověděla službu už ve čtvrtek večer. Vzhledem k tomu, že se jednalo o soutěž zařazenou do kalendáře FIVA, tak nebylo možno vyměnit automobil a jet aspoň mimo soutěž.



J.Lasík 9.6.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar